marcineq20 Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 Mam pytanie, jak powinno brać nowe sprzęgło: wysoko czy nisko?? tzn jak powinno być wyregulowane? i jeszcze jedno cze w sunny N14 sprzęgło w miare zużywania samo sie reguluje?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
And482 Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 hmmmmmmm wysoko czy nisko ?? o co chodzi ?? powinno brac jak zaczynasz puszczac pedal , w nissanie przynajmniej w Sunnym sprzegło samo sie nie reguluje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcineq20 Posted August 2, 2008 Author Share Posted August 2, 2008 aha u mnie bierze od połowy czyli chyba ok a np. we fordach nowe sprzegło jest ustawione wysoko i wraz ze zuzyciem obniza sie bo ma samoregulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest majsterus Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 nowe sprzęgło zabiera od samego dołu, a zjechane "bierze" pod samą górą puszczania pedału i żadna regulacja nie pomoże, gdyż zmienia sie zakres pracy tzw. słoneczka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cinek81 Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 u mnie jak kupilem 93 rok to sprzeglo tak od polowy bierze,troche ciezko pracowalo ale wd40 i sie rozchodzilo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaziu Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Jesli juz o sprzegle mowa..? Mam taki problem ze sprzeglo zaczyna sie slizgac gdy przejade jakies 20 km lub ostro rusze..! Kola nie zrywaja przyczepnosci tylko slizga sie sprzeglo i tak samo jak pozniej wrzuce 2 i 3 a nawet czasami na 4 i 5 . I teraz Pytanie Tarcze czy docisk..?? Brat mechanik twierdz ze docisk bo gdyby tarcze byly zurzyte slizgaly by sie zawsze..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 moim zdaniem to tarcza przyjarana już jest zdrowo ale dosisk pewnie przegrzany też może być-szczerze-na tym nie ma co oszczedzać-kupuj komplet i nie będziesz więcej do tego wracał! a jeszcze jedno ,jak uślizguje się czasem sprzęgło to może olej gdzieś kapie na tarczę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Brat mechanik twierdz Zmień mechanika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 mam maly problem... Wczoraj sobie troche ostro ruszylem i w pewnym momencie poczulem ze cos sie stalo ze sprzeglem... wczesniej chodizlo leciutko bralo optymalnie i wyraznie wyczuwalny byl 'skok' mniej wiecej w polowie to takie wpadanie pedalu (kazdy chyba wie o czym mowa) Teraz sprzeglo chodzi duzo ciężęj owego skoku nie ma i bierze wyżej i wogole stalo sie jakies krótsze... wymienialem je jakies 2 lata temu, 30 tys km temu... jezdzilem ostatnio troche ostro to fakt.. ale nic sie nie dzialo, zeby to bylo stopniowo to ok.. ale tak nagle? probowalem regulowac ale poki co bez wiekszego rezultatu :/ mozliwe to zeby zajechac sprzeglo podczas jednego ostrego startu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kroliqster Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 sunny nie maja autoregulacji to po pierwsze , po drugie jezeli sprzeglo sie slizga to znaczy ze do wymiany jest tarcza i po 3 sprzeglo nie powinno brac od samego dolu ! :zdziw: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 sunny nie maja autoregulacji to po pierwsze , po drugie jezeli sprzeglo sie slizga to znaczy ze do wymiany jest tarcza i po 3 sprzeglo nie powinno brac od samego dolu ! :zdziw: a po 4 wybacz kolego ale nijak sie mają Twoje rady do tematu i mojego problemu wszystko to juz zostalo powiedziane.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jastrząb Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 powiedz mi jakiej firmy miałeś sprzęgło (o ile pamiętasz)?? ja miałem NKK i po około 25kkm podczas startu na kreske poczułem uślizg sprzęgła ale później złapało normalnie, później jak chciało się płynnie ruszyć to silnik i buda wibracji dostawała. Jak rozłożyłem silnik i skrzynie, zobaczyłem co za dziadostwo robią, okładziny na tarczy były prawie jak nowe, ale metal trzymający sprężyny na tarczy mocowany nitami latał i dzwonił jak jakieś tandetne gówno, poza tym słoneczko docisku się wygięło i w jednym miejscu docisk i koło zamachowe było przygrzane przez tarczę. Teraz mam AISIN-a i jak na razie jest rewelacja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 powiedz mi jakiej firmy miałeś sprzęgło (o ile pamiętasz)?? ja miałem NKK i po około 25kkm podczas startu na kreske poczułem uślizg sprzęgła ale później złapało normalnie, później jak chciało się płynnie ruszyć to silnik i buda wibracji dostawała. Jak rozłożyłem silnik i skrzynie, zobaczyłem co za dziadostwo robią, okładziny na tarczy były prawie jak nowe, ale metal trzymający sprężyny na tarczy mocowany nitami latał i dzwonił jak jakieś tandetne gówno, poza tym słoneczko docisku się wygięło i w jednym miejscu docisk i koło zamachowe było przygrzane przez tarczę. Teraz mam AISIN-a i jak na razie jest Mam Valeo... tzn 2 lata temu tak mi powiedzieli jak zakladali dalem za nie wtedy cos kolo 350 zl, nie mam zadnych wibracji jak ruszam plynnie ruszyc jest teraz nawet latwiej bo jakistam uslizg napewno jest... mysle ze docisk polecial bo sprzeglo samo w sobie nie slizga i nawet da sie wystartowac z piskiem (chociaz juz nie tak jak kiedys ) i przy takim sprincie i wrzuceniu dwojki juz czuc ze cos nie tak bo mija chwila zanim "chwyci" juz po calkowitym puszczeniu sprzegla... poki co nie mam kasy i bede z tym jezdzil mam nadzieje ze jeszcze troche wytrzyma... eh moral z tego taki ze tanie sprzegla to nie na taka jazda :/ a powiedz mi jeszcze... czesto tak z kreski startowales? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jastrząb Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 dev02 właśnie nie startowałem często, co mnie bardzo zdziwiło że sprzęgło tak zareagowało. A patrzyłeś czy linka od sprzęgła, chodzi lekko w pancerzu ?? A i jeszcze taka dziwna sprawa, a mianowicie dokręcenie skrzyni biegów. Jak ja wyjąłem swój silnik to zauważyłem że dwie śruby trzymające silnik ze skrzynią biegów były średnio przykręcone. Wjedź na kanał i sprawdź wszystkie śruby łączące skrzynie i silnik, w ogóle sprawdź wszystkie jakie tam są dla pewności. daj znać co wyszło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest buli27 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 dev02 masz klasyczne objawy kończącego się sprzęgla :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 narazie nie mam mozliwosci/czasu wjezdzac na kanal.... a jezeli to faktycznie konczace sie sprzeglo to tylko pytanie... jak dlugo jeszcze wytrzyma :/ i jaki bedzie efekt zakonczenia jego zywota... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest buli27 Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 to zależy ja jak zauważylem u siebie pierwsze objawy zrobiłem okolo 20 tys i w końcu sie zlitowałem i zrobilem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 to zależy ja jak zauważylem u siebie pierwsze objawy zrobiłem okolo 20 tys i w końcu sie zlitowałem i zrobilem 20 tys pozniej ? no moje sprzeglo wogole ma kolo 20-30 tys straszny badziew to valeo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.