Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Komputer pokładowy w N15 (projekt)


Guest ynio
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Jakis czas temu w poradach eksploatacyjnych wymienialem sie z Coobcio informacjami o spalaniu benzyny. Dokladnie chodzilo o wydajnosc wtrysku tzn ile ml / min potrafi "wypluc". ustalilsmy ze w N15 1.4 jest to ok 200ml/min. Tym tropem poszedlem i zaczalem projektowac ukladzik liczacy spalanie. Troche to trwalo. Dzis przetestowalem w samochodzie i faktycznie podaje ciekawe informacje. Oto kilka z nich

 

Lp bieg obroty predkosc spalanie

1 2 ok 2tys ok 20 ok 9/100

2 5 ??? ok 100 6/100

3 4 puszczony gaz ok 80 0- 0.5/100

 

tyle co zapamietalem. przy 3 pomiarze takie male spalanie udowodnilo mi ze ECC wylacza silnik (wtryskiwacze) gdy hamujemy silnikiem. wlacza dopiero przy okreslenych obrotach.

 

 

tutaj zamieszczam fote urządzenia :

 

 

 

m1.jpg

 

 

 

Mam nadzieje ze temat wywola dyskusje i moze ktos wie jaka jest dokladna wartosc w 1.4 n15 wtryskiwanego paliwa/min.

 

 

Pozdrawiam :)

jutro kupuje zlacza i montuje na stale. Wszelkie modyfikacje i tak wykonuje sie w programie procesorka wiec w razie moge go wyjmowac i w domu przeprogramowywac

 

 

---------------------------------------- Updated by velociraptor--------------------------------

zdecydowałem się na dołączenie postu z głębi wątku dla uzyskania pewnej przejrzystości tego arcy ciekawego wątku !!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Informuje co sie dzieje.

 

- skonczylem oprogramowanie termometrow.

- zamowilem pierwsza prototypowa plytke

 

pozostalo do zrobienia :

 

- globalne liczniki (tzn srednia spalania, predkosci)

- czas do okreslonej predkosci.

 

I na tym chyba zakoncze, potem etap testow. Bedzie o tyle prosty ze wiem na co zwracac uwage, bo wszelkie wpadki zaliczylem juz na obecnym sprzecie.

 

Mam wyswietlacze (male) 2*24 znaki. Na zyczenie bede mogl taki montowac. Mniejszy sporo od tego duzego. Ten duzy dla porownania to wielkosc zaslepki w kompie duzej, maly chyba malej.

 

A teraz mala reklama co juz jest i chyba bedzie :

----------------------------------------------------------

- predkosciomierz

- spalanie chwilowe w ml/s

- spalanie chwilowe w l/100

- spalenie od ruszenia w l

- srednia predkosc od ruszenia

- sredni czas od ruszenia

- dystans od ruszenia

- temperatura IN/OUT dwie czujki cyfrowe

- napiecie w instalacji (nietestowane wiec moze nie byc n )

-----

- srednie spalanie w l/100

- srednia predkosc

- sredni czas

są to srednie ktore mozna w kazdej chwili skasowac, by moc mierzyc na nowo.

-------

- stan paliwa w baku

- dystanas jaki na tym zrobimy , zalezny od sredniego spalania na dystansie

--------

- czas do 100 ( lub innej ) postaram sie to zrobic

- globalne czasy, tzn nie zerujace sie po tankowaniu.

--------

- ekonomizer, czyli mozliwosc podpiecia lampki kt bedzie sie zapalac jak przekroczymy zadane spalanie chwilowe w ml/s

- rezerwa obsluga kontrolki, zalezna od stanu baku i okreslenia poziomu, np 5l

- kontrola wlaczonych swiatel, (nie testowane jeszcze)

------------

 

Uwaga, licznik bedzie w wersji gołej, tzn pelna funkcjonalnosc ale bez obudowy, poniewaz nie mam do tego pojecia, a kazdy i tak ma wlasna koncepcje. Instalacja bedzie wymagala dobrania sie do instalacji elektr samochodu, w tym kabli sterujacych wychodzacych z ECU.

 

 

To chyba na tyle

trzymajcie kciuki

Link to comment
Share on other sites

Mysle ze bedzie pasowalo do kazdego samochodu na wtrysku.

 

Tylko musi byc spelnione zalozenie ktorego sie trzymam mianowicie :

 

- ilosc wtryskiwanego paliwa zalezy tylko od czasu otwarcia wtrysku , cisnienie stale.

 

- predkosc jest podawana do ECC jako fala prostokatna, o czestotliwosci wprostproporcjonalnej do predkosci.

 

Te informacje czerpalem z ksiazki o almerze, dostepnej w ksiegarniach wiec mysle ze prawde pisza.

 

Wtedy konieczny jest parametr, o kt pisalem.

Co ciekawe pieknie predkosc mozna mierzyc :)

hihi

Link to comment
Share on other sites

a tego to ja juz nie wiem

w ogle kiepski ze mnie mechanik :) jesli wtryski wtryskuja gaz na takiej samej zasadzie to pewnie sie da.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam nadzieje ze temat wywola dyskusje i moze ktos wie jaka jest dokladna wartosc w 1.4 n15 wtryskiwanego paliwa/min.

 

Heh! Fajne... Moze rozwaz produkcje masowa :D i sprzedaz razem z naklejkami klubowymi? Ja byl bym chetny... chociaz moze lepiej nie wiedziec ile pali? Hmm... W kazdym razie: do 2.0 bedzie cos takiego pasowalo? I jakie sa koszty czegos takiego?

Link to comment
Share on other sites

nie liczylem poki co ile kasy

nie jest duzo :) hihihi

 

Chcialbym dodac ze projekt od poczatku jest moj wlasny od zera projektowalem hihi wiec spoko z barwami klubu mozna produkowac:)

 

Chcialbym zeby sie wypowiedzieli chlopaki np Coobcio . Bo to zalezy od wtryskiwacza i jego parametru. Kwestia wpisania parametrow do programu i trybi.

 

 

Tak poza tym, zaimplementowalem w tym ukladzie nowa obsluge kontrolki rezerwy. Ale jeszscze w samochodzie nie testowalem wiec nie chwale. Potencjometr na zdjeciu to wlasnie symulacja plywaka. W domku dziala super.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Tak poza tym, zaimplementowalem w tym ukladzie nowa obsluge kontrolki rezerwy. Ale jeszscze w samochodzie nie testowalem wiec nie chwale. Potencjometr na zdjeciu to wlasnie symulacja plywaka. W domku dziala super.

:)

Mniam. Coraz bardziej mi sie podoba :D Czekam na efekty ostateczne i podjecie decyzji o produkcji klubowej :lol:

Link to comment
Share on other sites

To zalezy od ilosci zamowien hihihi :D

 

mam nadzieje ze raz na zawsze wyeliminuje sie durny czujnik rezerwy !!!!

 

u mnie juz w ogole nie dziala dziad.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest IvanH

Świetny projekt.

 

A to urządzonko pokazuje zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, czy potrzebuje chwile na przeliczanie? Domyślam się, że pokazuje non-stop. Super.

 

A mierzyłeś maksymalne spalanie chwilowe?

Link to comment
Share on other sites

To zalezy od ilosci zamowien hihihi :D

mam nadzieje ze raz na zawsze wyeliminuje sie durny czujnik rezerwy !!!!

u mnie juz w ogole nie dziala dziad.

:)

To jak juz projektujesz dodatkowe funkcje, to dorzuc obliczanie sredniego spalania miedzy resetami, spalanie max, min i takie tam :D

Link to comment
Share on other sites

Tak jak widzisz masz spalanie chwilowe na liczniku pierwszym na dole.

Analiza spalania jest dosyc szybka.

 

Np jak odpalisz furke wchodzi na ssanie bylo ok 0.415 ml/sek

ssanie opadlo i spalanie tez. wlaczys wentylator od razu wzrasta :)

 

 

teraz mam pomysl ze dodam sterowanie jeszcze diodą. Gdy przekraczasz np splanaie 20l/100. A czesto takie jest podczas przyspieszania. Wtedy mozna ekonomiczniej :) hihihi.

 

Podejrzewam ze niedlugo przejde na wiekszy procesorek, bo pomyslow coraz

wiecej :)

Link to comment
Share on other sites

To jak juz projektujesz dodatkowe funkcje, to dorzuc obliczanie sredniego spalania miedzy resetami, spalanie max, min i takie tam :D

 

 

Widzisz na razie nad sidzialem ok 2 miesiecy.

W tym momencie dorzuecenie tego co mowisz wiaze sie z dolozeniem pamieci EEPROM kt by trzymala informacje jak wylaczysz uklad. Nie jest to trudne ale wiaze sie ze zmiana procka na wiekszy. Co i tak pewnie uczynie, ale w pozniejszym okresie.

 

Pzodr

Link to comment
Share on other sites

nie liczylem kosztu czesci.

 

a macie pomysl gdzie to zamontowac? ten wyswietlacz co mam idelanie sie pasuje w miejcu pod radiem jak jest miejsce na np portfel :)

tylko wtedy trudno obserwoac.

 

PS. Ale sie najebalem zeby sie dostac do ECC i podlaczyc sie do niego :)

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
nie liczylem kosztu czesci.

 

a macie pomysl gdzie to zamontowac? ten wyswietlacz co mam idelanie sie pasuje w miejcu pod radiem jak jest miejsce na np portfel :)

tylko wtedy trudno obserwoac.

 

PS. Ale sie najebalem zeby sie dostac do ECC i podlaczyc sie do niego :)

brawo co za genialny umysl :D
Link to comment
Share on other sites

Super pomysl Ynio ale ty masz glowe !!!! zdolny jestes ja tez bym cos takiego chcial miec w swojej Almerce

 

 

Pogadamy to sie dogadamy :)

Na razie trzymajmy kciuki, bo choc dzisiaj pieknie dzialalo w furce to zobaczymy jak rezerwa itp.

Jutro spr kupic zlacze np 15 pin do 15 pin i zalozyc na stale.

Link to comment
Share on other sites

To zalezy od ilosci zamowien hihihi :D:)

 

Ja się piszę na takie urządzenie.

Link to comment
Share on other sites

No panowie to uruchomcie swoje zrodla i spr. dowiedziec sie o dokladne parametry wtryskow. To bardzooo wazne. A ja probowalem szukac w necie , pytac i d*pa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...