Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] sprzeglo (a raczej jego brak)


Guest dimas
 Share

Recommended Posts

Guest dimas

witam

potrzebuje pomocy dzisiaj padlo sprzeglo w mojej primerce.

objawy byly takie ze od ok tygodnia ciezej biegi wchodzily trzeba bylo naprawde do samutkiego konca wciskac pedal a dzisiaj jak jechalem ze sklepu tak tak jaky cos delikatnie trzaslo i koniec sprzegla jednyki wcale nie wloze a reszta jakos wchodzi,jak juz auto jedzie i wcisne sprzeglo to obroty wzrastaja wiec calkiem nie padlo.

teraz moje pytanie czy mozna jeszcze co z tym zrobic czy pozostaje wymiana?

dodam ze silnik 2.2di 126km przebieg 140tys

Link to comment
Share on other sites

Guest rafalfloyd1

Witam! ja miałem podobny problem, też musiałem wkładać biegi na siłe i brało od samej podłogi i okazało się że to nie sprzęgło, tylko coś gruchnęło przy pedałach w skutek czego źle wysprzęglał. Trzeba było to zespawać. Sprawdz ten trop, bo w moim przypadku każdy mechanik- byłem u kilku, mówił ze na 100% sprzęgło, a kiedy już je zamówiłem i rozebrał pół samochodu żeby je wymienić, okazało się że było jeszcze całkiem całkiem, więc zaczął szukać gdzie indziej. Sprzęgło wymieniłem więc profilaktycznie, głównie z powodu baaardzo okazyjnej ceny za jakie je dostałem dzięki znajomemu i dużych kosztów, już i tak zrobionej robocizny. Teraz biegi wchodzą super, odpukać :) Pozdrawiam!

 

[ Dodano: Pią 08 Sie, 2008 10:53 ]

napisz jak u Ciebie rozwiązał się ten problem...

Link to comment
Share on other sites

Guest dimas

szkada ze tak puzno odpisales :( sprzeglo wymieniane ale przyczyna braku sprzegla bylo wyrwanie pedalu ze sciany grodziowej tak jak u ciebie.

na pocieszenie zostaje ze sprzeglo i tak juz sie mialo ku koncowi dodatkowo mechanik powiedziaj ze dwumasowe kolo tez juz jest nie zaciekawe :/

Link to comment
Share on other sites

Guest rafalfloyd1

Szkoda, przynajmniej Ty zaoszczędziłbyś pare złotych... Byłem na wczasach i nie zaglądałem na forum. Ale zostanie dla potomnych, może komuś się przyda, bo wygląda na to że to jakaś przypadłość tego modelu chyba...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest ADAM85

Witam, orientuje się ktoś ile wytrzymują sprzęgła w 2,2 dci? Czy sprzęgło kompletne to tarcza docisk i łożysko + koło dwumasowe, czy coś pokręciłem? Czy są zamienniki i ile wychodzi cała wymiana?

Pozdrawiam

PS Pytam z ciekawości :)

Link to comment
Share on other sites

Guest rafalfloyd1

Witam! Myślę że powinno wytrzymać około 200.000, bo u mnie po 140.000 gdy musiałem je wymienić z powodu w/w problemu było jeszcze całkiem całkiem. Na pewno wiele zależy jednak od stylu jazdy. Można je spalić i po 10.000 :) Generalnie sprzęgło sklada się z docisku, tarczy i łożyska. Koło dwumasowe to odrębny element który również wymaga wymiany kiedy się zużyje, o co w mocnym dieslu nie trudno. U mnie jednak okazało się że jest ok, naszczęście bo to dość spory wydatek. Sprzęgło można dostać jako zamiennik. Ja zakupiłem kompletne japońskiej firmy Aisin. Normalnie kosztuje ono 900zł, jednak dzięki dużym zniżkom Znajomego w pewnym sklepie dostałem je za 450 zł :) Za robociznę wraz z zespawaniem pedału który był prawdziwą przyczyną moich problemów ze zmianą biegów zapłaciłem 300 zł.

Link to comment
Share on other sites

u mnie by nie wytrzymalo 200tys po wymianie jak ogladalem tarcz to byla prawie ze gladka ;)

kolo dwumasowe to odzielna czesc ale jedna robota dlatego przy wymianie sprzegla czesto wymienia sie takze kolo jesli jest zuzyte.zreszta sprzegla tez kompletnego nie trzeba wymienia zalezy co padnie lozysko ,tarcz czy dociskale to sie mijaz celem.

Link to comment
Share on other sites

Guest ADAM85

Czyli pewnie póki co koło dwumasowe tylko w oryginale :(

Dzięki za info i życzę wielu bezawaryjnie przejechanych kilometrów!!!

 

Ps

Koledzy a które autko uważacie za najlepsze?

 

Seat toledo 1,9 / 2.0 TDI

Saab 95 3.0 DTI

czy Primerkę 2,2 dci kombi - oczywiście?

Link to comment
Share on other sites

Guest rafalfloyd1

Jeśli z tego samego rocznika i nie biąrąc w ogóle pod uwagę kosztów utrzymania... Saab...

Jeśli jednak koszta ubezpieczenia czy części wchodzą w grę, to myślę że primera jest lepszym wyborem niż toledo. Grupa VW jest wg mnie przereklamowana... No poza Audi oczywiście :) A TDI nie są wcale tak bezawaryjne jak się niektórym wydaje, poza tym na pompowtryskach nie ma takiej kultury pracy jak common rail. Nawet Volkswagen w najnowszych modelach stosuje już ( o 10 lat za poźno) common rail. No może w toledo na plus byłoby zawieszenie, bo primera jest troche za twarda. Ale Toledo to tylko nadmuchany golf... To oczywiście moja osobista opinia, możecie się z nią nie zgadzać :)

Link to comment
Share on other sites

Guest koko666

kurcze wszyscy sie czepiaja TDi, pisza niby ze kultura pracy kiepska itp, ale ciekawe ze ja swojego silnika 1,9 tdi nie slysze wcale,a jak stanie obok jakas renowka czy cos innego z hdi czy dci to klekocze jak taktor... i co najlepsze w trasie normalne spalanie (a mozna zejsc sporo nizej) to 4,5 litra, pokazcie mi drugiego diesla ktory tak malo pali :D co do usterkowosci, to moje ma juz nabite 270 tys (czytaj: przejechalem tyle, brane jako nowka z salonu) i fakt, psuje sie czasem, ale tylko i wylacznie przeplywomierz (250zl = 5 min wymiana, wystarczy srubokret) i to wszystko, poza tym totalnie bezobslugowy...

Moim zdaniem to inne diesle sa przereklamowane delikatnie :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Panowie, potrzebuje pilnej porady. Jechalem 7 dni temu nad morze i na autostradzie pod Gdanskiem chce wrzucic 6-tke i nie moge :( po sekundzie okazuje sie, ze 5-tki tez juz wrzucic nie moge. Zjechalem na parking, okazuje sie ze jedynka wchodzi ciezko ale wchodzi. 2,3,4 wchodza bez problemu, wsteczny tez super wchodzi. dojechalem do miejsca docelowego, dzis wrocilem do domu i cos musze z tym zrobic. Dodam,ze pod domem 5 i 6 wrzucilem i da sie na niej jechac ale bardzo ciezko wchodzi. gdy wrzucam jedynke (tez ciezko) to lekko telepie calym autem.

 

Gdy mam wrzucony jakikolwiek bieg i nie wazne czy stoje czy jade to slychac z okolic skrzyni takie trykanie "trrrrrrrr" dzwiek ciagly, ale tylko na wrzuconym biegu.

 

Co to moze byc. ASO Gdansk stwierdzilo uszkodzenie skrzyni bo szybkich ogledzinach, bo nie mogli wrzucic 5 i 6-tki, ale jak sie okazuje biegi wchodza tylko ciezko.

 

Powiedzcie mi jak zlokalizowac uszkodzenie pedalu sprzegla?? to widac gdzies z kabiny, czy trzeba wymontowac.

 

Cala sytuacja to dziwny zbieg okolicznosci, gdyz tuz przed wyjazdem nad morze mialem robiona maglownice i poduszki od skrzyni byly odkrecane.

 

A moze to cos z olejem, choc 3 miesiace temu mialem sprawdzany stan.

 

I jeszcze jedno pytanie: czy skrznia w P12 z 2004 roku z 2.2DCI bedzie pasowala do 2.2DI z 2002 roku?? Jakie oznaczenia maja te skrzynie??

Link to comment
Share on other sites

Guest koko666

a moze zwyczajnie poluzowal sie mechanizm zmiany biegow albo cos tam padlo, i czesc biegow wbic sie nie da (albo wchodza opornie) a na innych slychac "trrrrrr", tak jakby nie weszly do konca...

Link to comment
Share on other sites

Guest rafalfloyd1

Radkow, niestety trzeba wymontować pedał... Jedz do dobrego mechanika, wytłumacz mu w czym problem, niech sprawdzi... Zawsze lepsze zespawanie pedału za załozmy 100zł niż wywalać od razu całą skrzynie, która może okazać się dobra, lub jak sprzęgło w moim przypadku. Napisz jak rozwiązał się Twój problem.

Link to comment
Share on other sites

Panowie wiecie moze czy w primerce 98-99 2.0 sprzeglo jest regulowane ? znaczy linka czy automatycznie ? pozdro

U mnie w 1998 jest linka.

Link to comment
Share on other sites

no w mojej 98 tez jest linka... ogolnie linki sa regulowane "recznie", tak jak w primerze wlasnie lub automatycznie (np. renault 19 i inne).

jesli cos masz nie tak z linka to regulacja jest na lapie wysprzegnika na skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Mechanik nic specjalnego nie znalazl. Powiedzial, ze to raczej w skrzyni. Szukam skrzyni tylko sa ponoc dwa modele. Ja mam 2.2DI z 2002 roku. Jak odczytac model skrzyni i czy skrzynie od 2.2DCI podejda do mojego auta??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest miro 88

hej

ja mam Primere 1.8 z gazem i też mam takie objawy że musze pedał wciskać do końca czy to też mogą być objawy czegoś innego niż awaria sprzęgła

Link to comment
Share on other sites

Guest rafalfloyd1

ja właśnie przy 140.000 tyś miałem awarie pedału, zresztą opisaną wyżej, gdybym wiedział że to pedał ( każdy mechanik mówił że sprzęgło ) i nie wymienił sprzęgła, wytrzymałoby około 200.000 bo po wyjęciu było jeszcze jeszcze... I wtedy dopiero mechanik zaczął szukać dalej, niestety... Ale choć nowe sprzęgło miałem w okazyjnej cenie :) to chyba jedyny plus.

Link to comment
Share on other sites

Guest rafalfloyd1

zamówiłem za poradą mechanika sprzęgło, a kiedy rozebrał wszystko okazało się że to raczej nie to jest przyczyną brania pedału od samego dołu i cięzkiego wbijania biegów, bo tarcza i docisk i łożysko były już co prawda troche zdarte ale jak powiedział mechanik w normie, wytrzymały by jeszcze okołó 40 tyś. No ale z powodu wysokich kosztów i tak zrobionej robocizny i okazyjnej ceny za jaką znajomy załatwił mi komplet sprzęgła ( 400 zł zamiast 1000) wymienił je i zaczął szukać dalej. Okazało się że kiedy wywalił pedał sprzegła coś tam się przy nim połamało i z tego powodu źle wysprzęglał i brał od samej podłogi. Wystarczyło zespawać.

Link to comment
Share on other sites

Guest miro 88

no właśnie u mnie bierze zaraz przy podłodze i musze wciskać prawie do końca żeby wbić bieg ok dzięki za rade popatrze sobie może coś znajde pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...