Guest Bajron Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Pojawił mi się dzisiaj problem a mianowicie na wolnych obrotach po zejsciu na 800 obr zaczyna lekko zarzyć kontrolka baterii, na 700-750 pali się bateria i pojawia sie ABS. ?? nie spotkalem sie nigdy z takim motywem:( Akumulator sprawny, od dluzszego czasu nie wymagal ladowania, ostatnio pokonana dluga trasa etc. Praca silnika sie nie zmienila chodzi rowno i wyglada to jak by przy spadajacych obrotach gdzie sei robilo zwarcie. Proszę o jakies rady pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas007 Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Prawdopodobnie masz problem z regulatorem napięcia w alternatorze, miałem podobny przypadek, tylko wyglądało to gorzej bo, przy 1,6 tyś obrotów zapalał mi się ABS a przy 1.100-1.200 Poduszki do tego słabo świeciły światła na niskich obrotach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bajron Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Skończylo sie na tym, ze wszytsko zwariowalo dzisiaj obroty zaczely spadac a silnik przygasac w konsekwencji palil sie abs air bag bateria a auto stanelo bez pradu, dobrze ze w drodze do mechanika i zostalo 30 m dopchniety dojechalem i jutro bedzie sprawdzany alternator. Wyszlo na to ze nie ladowal akumulatora ale coz trzeba sie wykosztowac:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiooreck Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 u m nie w oplu, (na samym początku wystąpienia tego problemu) przy niskich obrotach żarzyła się kontrolka akumulatora, wraz z dpowiednim czasem nawet pdczas jazdy zaczęła się żarzyć, aż w końcu padło podczas jazdy coś i samochód przestał jechać... Jak rozebrałem alternator okazało się że szczotek na wirniku już dosłownie nia ma. Wymieniłem szczotki i było OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimier Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Jak już jesteśmy przy Oplach to w Vectrze A jak jest za małe ładowanie właśnie zapala się kontrolka ładowania+kontrolka ABS, do tego wszystkie wskaźniki (temp, ilość paliwa) opadają do minimum. Ja tak miałem i winny był właśnie regulator napięcia... jutro bedzie sprawdzany alternator. Wyszlo na to ze nie ladowal akumulatora ale coz trzeba sie wykosztowac:( Bajron napisz co było dokładną przyczyną usterki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiooreck Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Ja ABS'u w astrze nie mam więc nie wiem czy by się kontrolka paliła przy takiej usterce. Znowuż w ładzie 2107 jak padł mi regulator napięcia to akumulator był ładowany samochód nie jeździł jak należy, ale wiadomo łąda-ruski sprzęt, tak był budwany, że jeśli wystąpi jeden poważny błąd, to i taknie trzeba się tym przejmować ja stawiam na te szczotki w alternatorze u Bajrona Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GP Jumbo Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Reasumując-regulator napięcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 zapewne masz ten sam problem co ja ;-) Widzisz, alternatory Magneti Marelli wkładane do naszych nysek są bardzo podatne na wszelkie zalania. Regulatory i mostki padają jak muchy. Ja wymieniałem 1.5 miesiaca temu regulator i dzisiaj znowu jest do wymiany bo nie równo reguluje. Jak poszukasz to pisałem juz o swoich historiach. Naprawiałem to gówno z 8 razy juz. A na codzien w bagazniku mam drugi alternator Jak zdechnie po drodze to przekładam i jest ok Jeśli nie zapali sie normalnie kontrolka ładowania, to prawie na pewno zdechł regulator jak juz koledzy wspomnieli. Jesli chcesz to sam naprawic, to mozna go wymienic bez zdejmowania alternatora z samochodu. Zerknij tutaj: http://allegro.pl/item420474617_regulator_...atora_ford.html takiego wlasnie szukasz. Jesli to nie jest jakas straszna podróbka (widziałem nie dawno ze oryginalny na srodku ma naklejke Magneti Marelli, a ten nie, ale tamten tez był z innego kraju, kto go tam wie) Niby to transit, ale sie nie przejmuj, przypasi, sprawdz w katalogu na stronie magneti. Ja teraz tez taki kupie bo zawsze mi wkładają jakies zamienniki, kij wie z jakiego kraju, ale na pewno nie oryginalne. Efekt problemów z ładowaniem zawsze jest taki ze gasnie radio, abs, poduchy, obrotomierz i w końcu silnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tolo74 Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Kontrolka ABS może się zapalić przy zbyt niskim napięciu pokładowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.