Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Wymiana amorków z przodu i tulei wahaczy.


Loopezik
 Share

Recommended Posts

Witam, przymierzam się do wymiany amorków z przodu, zakupiłem kayaby (japońskie), a także kompletu tulei met.-gum. do wahaczy górnych.

Ale wyczytałem na forum, że tam gdzieś w tym wahaczu coś się smaruje :?: Znalazłem taką poradę http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/p11wahacz.html ale jakoś inaczej to wygląda niż moje tulejki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4892939b16fad11.html Mam je gdzieś smarować??

Podpowiedzcie, czy dam radę sam wymienić amorki, czy potrzebuję pomocy drugiej osoby? Zaznaczam, że nie jestem takim całkowitym laikiem, samochodówkę się skończyło ;)

I czy zawsze trzeba wymieniać odbojniki amorków, czy mogą zostać "stare"?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Raf4rb

Te tuleje z Twojego zdjęcia to całość wyciśnięta z wahacza, one się rozbierają, trzeba wyjąć uszczelniacz i wtedy zobaczysz te elementy które widziałeś na autocentrum. Co do amorków, jak masz ściski do sprężyn to sam sobie poradzisz, odboje wypadało by zmienić ale w ostateczności jak są jeszcze dobre i osłony są całe to mogą zostać.

Link to comment
Share on other sites

Achaaaaa, a jak to dziadostwo wymontować bez uszkodzenia jak na fotce?

A co do amorków to dopóki nie rozbiorę zawiechy, to nie będę wiedział w jakim stanie są odboje, ale zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Szadi

Witam! Ja jestem już po zabiegach tego typu i powiem szczerze przy wymianie amorków koniecznie nowe osłony z odbojami koszt 80 zl, bo nawet jak masz stare w dobrym stanie to i tak 2 x szybciej sparcieje niżeli nowa. Ja w swoim robiłem pełny przód i tył. Najbardziej bolesne były tuleje na wahaczach, wprasowywane więc mordęga jak sie patrzy, oczywiście nie było by problemu gdybym miał pełen warsztat z wyciskarką i prasą :) dałem spokój i kupiłem w komplecie cały wahacz.

Link to comment
Share on other sites

Guest Raf4rb
Achaaaaa, a jak to dziadostwo wymontować bez uszkodzenia jak na fotce?

Jak zdejmiesz uszczelniacz to tulejkę wyciągniesz płaskoszczypami, popatrz dokładnie na rysunki na autocentrum, masz tam wszystko jak na dloni, wahacze oczywiście trzeba wyjąć z auta.

Link to comment
Share on other sites

Ok. To będę próbował skrzypcami ;) Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

zakupiłem kayaby (japońskie)
jak mozesz wymień je... moje z tyłu po roku prawie nie istnieją
Link to comment
Share on other sites

No to mnie wystraszyłeś. Czytałem forum i reasumując odniosłem wrażenie, że Kayaba to najbardziej optymalny wybór. Mało było opinii np. o bilsteinach, o innych już nie mówiąc. Zwróciłem tylko uwagę, żeby były made in japan (np. bilsteiny w porównywalnej cenie znalazłem tylko tureckie :/).

No cóż, zaryzykuję i założę te Kayaby. Zawsze ktoś się znajdzie, komu jakaś część padła, miejmy nadzieję, że byłeś wyjątkiem ;) Dzięki za opinię, napiszę po założeniu.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bodzió

co wy opowiadacie ja mam u siebie Kayaby w autku i śmigam na nich już 2 rok i są jak nówki a może macie u siebie zużyte sprężyny i dlatego amorki tak szybko siadły ale jak są padnięte sprężyny to czy amory kayaba sachs monroe czy jakiekolwiek inne padną równie szybko

:diabel2:

Link to comment
Share on other sites

z opinii czytanych na tym forum, nie zachwyciłem się jakością KYB. może... może... z tyłu siadają szybciej. Jednak nawet warunki gwarancji sa lepsze dla sachsa! a głupi za namową slubnej - to zła kobieta widocznie jest :diabel2: - kupiłem KYB-y

Link to comment
Share on other sites

Po zapoznaniu się z wypowiedziami na forum zakupiłem do tyłu amorki Bilstein B6. Jestem jak narazie zadowolony. Przy okazji wymiany amortyzatorów polecam wymienić górne poduszki mocowań amortyzatorów do nadwozia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Założyłem w końcu te Kayaby. Gum nie musiałem wymieniać, były w dobrym stanie. Na razie, po jakichś 150 km, jest super.

 

Kolejne 500 km i jest ok, nie mam zastrzeżeń. Do wymiany wystarczyło rozkręcić górny wahacz na śrubie łączącej go z ... no właśnie z czym, z tym elementem, który dalej idzie do zwrotnicy :D i bez problema dałem radę sam. Potrzebowałem jedynie ściągaczy do sprężyn.

 

Pozdrawiam.

Temat do zamknięcia.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
.....a może macie u siebie zużyte sprężyny......

Słuchajcie, a czy jest możliwe, żeby sprężyny na przodzie były nadpęknięte. Tak mi powiedział mechanik i że są do wymiany. Pytam bo interes dość drogi.

Link to comment
Share on other sites

Guest piter-urs

Możliwe po prostu zmęczenie materiału ale wymiana to nie jest duży koszt 120-200 sztuka. za swoje bezpieczeństwo to nie duży koszt.jak już byś kupował to MONROE albo KILEN.MONROE robi na pierwszy montaż do NISSANA przynajmniej robił w 98-roku, u mnie przód jeszcze nie ruszany 193tyś sprawność amorków przód 76 i 74 procent.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

Znajomy prowadzi sklep i zamówił mi sprężyny firmy Lesjofors po 150zł.

Własnie jade odstawić fure do mechaniora. Mam nadzieje, że teraz wszelkie stuki ucichną.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...