dev02 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 witam mam takie pytanko.. z mojego sunnego spaliny strasznie smierdza, czuc w nich jakby niespalone paliwo... analiza spalin wykazala ze jest 2-3 wiecej dwutlenku wegla niz powinno byc... ten zapach az drazni :/ i teraz tak, silnik nie bierze oleju nie ubywu plynu chlodniczego, ladnie wkreca sie na obroty (kompresja 12-5 - 13) zimny pali idealnie i chodzi rowniutenko, jak sie nagrzeje lapie za niskie obroty czasem sie zdlawi i potrafi nawet przygasnac i wtedy juz troszke gorzej pali ale tez bez wiekszych zastrzezen. Spalanie w normalnie trasa 6/100, miasto 10/100, przepustnica i krokowiec czyszczone ze 3-4 miesiace temu podnioslo to troche obroty ale nie na dlugo natomiast nie zmienilo to nic z tymi spalinami.. planuje na diagnostyke komputerowa pojechac, ale zanim to zrobie chcialbym chociaz wiedziec na co sie nastawiac, ma ktos jakis pomysl ? wtryski, lambda, swiecie, przeplywomierz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Po pierwsze sprawdz sonde lambda a po drugie cos jest z doborem mieszanki bo wiadomo ze po rozgrzaniu mieszanka paliwowo-powietrzna jest uboga.Radziłbym Tobie jechac na komputer i poprostu sprawdzić, albo cos z zapłonem może być, choć mogę sie mylić. I lej paliwo na sprawdzonych stacjach!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Po pierwsze CO2 (dwutlenek węgla) ma być jak najwyższe w okolicy 14%, zaś CO (tlenek węgla) nie morze przekraczać 0,50 % za wolnych obrotach i 0,30% na wysokich obrotach. Są to dane dla auta z wtryskiem wielopunktowym i katalizatorem. Niespalone paliwo zaś określane jest w HC (weglowodory) i nie powinno przekraczać 100ppm najlepiej jak byś zamieścił wszystkie dane z tej analizy spali to można by było coś wywnioskować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 kurde nie mam danych nie bralem wydruku nawet bo to bylo na przegladzie z ktorym i tak mialem spore pproblemy i chcialem jak najszybciej wyjechac z piecztka ale moze i masz racje nie co2 tylko CO i to akurat pamietam zamiast 0.3 - 0.5 bylo 1.3% jakos i to na niskich obrotach... a nie spalonego paliwa nie pamietam :/ ale wyrazie czuc jakby benzyne zmieszana ze spalinami wiec chyba jest go sporo zastanawia mnie ta sprawa go generalnie poza tym wszystkim autkiem jezdzi sie bardzo dobrze, nie mam problemow z wyprzedzaniem czy wkrecaniem na obroty, no moze zeby ruszyc z piskiem co mi sie prawie i tak nie zdarza musze troszke wczesniej przygazowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 A katalizator masz/miałeś? Może wyzionął ducha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 katalizator zmniejsza głównie HC no i delikatnie CO ale jeśli wszystkie elementy silnika i sterujące dawką paliwa są oki to rużnica między autem z katalizatoram a bez będzie około 0,20% no może 0,30% CO w sumie większa znaczenie ma wartość CO przy 3 000 RPM bo przy tych warunkach silnik najwięcej pracuje i wtedy wartość CO decyduje o ilości spalanego paliwa jeśli autko przebogaca tylko na jałowym to ja stawiam że coś jest nie tak z regulatorem wolnych obrotów, zbyt wysokie ciśnienie paliwa, walnięty czujnik temperatury zasysanego powietrza, walnięty TPS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Wszystko wskazuje na to, że masz mocno przelane auto... Filtr powietrza to ostatnio wymieniałeś?? A tak na serio to przyczyn może być kilka: Zabity filtr powietrza, zacięte ssanie (jak mówisz na zimnym jest oki), za bogate ustawienie jałowego lub cieknące wtryskiwacze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 jeśli autko przebogaca tylko na jałowym to ja stawiam że coś jest nie tak z regulatorem wolnych obrotów, zbyt wysokie ciśnienie paliwa, walnięty czujnik temperatury zasysanego powietrza, walnięty TPS. regulator wolnych obrotow czyli silniczek krokowy jak dobrze rozumiem ? Wszystko wskazuje na to, że masz mocno przelane auto... Filtr powietrza to ostatnio wymieniałeś?? A tak na serio to przyczyn może być kilka:Zabity filtr powietrza, zacięte ssanie (jak mówisz na zimnym jest oki), za bogate ustawienie jałowego lub cieknące wtryskiwacze... filtr wymieniany nie tak dawno bo z 7-8 tys temu i to w sumie niedlugo po wymianie to sie zaczelo dziac ale na starym tez nie bylo juz roznicy (bo nie wyrzucilem akurat starego) wiec nie wiem czy to mialo cos do rzeczy.... wszystko to co mowicie chyba powinni wyjsc na komputerze nie ? bo zastanawia mnie co bedzie jak pokaze ze wszystko ok :/ [ Dodano: Czw 27 Lis, 2008 21:17 ] no dobra... na komputerze nic nie wyszlo :/ tzn wyszedl: brak sygnalu zaplonu... ale to podobno jakas drobnostka wogole nie zwiazana z tematem ? ma ktos jakies pomysly? moze kopulka do czyszczenia/wymiany ? [ Dodano: Sro 06 Maj, 2009 22:17 ] prawdopodobbnie chyba bedzie TPS... po odpieciu kostki z TPSem nic sie nie zmienia w pracy silnika... chyba ze tak powinno byc ?? poza tym autko jest strasznie czułe na pedał gazu strasznie wyrywa do przodu jak sie chociazby lekko dotknie.. moze to sie jakos wiaze z TPSem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.