Guest zone_wlkp Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Witam Przy normalnej jeździe temperatura potrafi podskoczyć do czerwonego pola po czym spadam w ciągu 4-5 sekund do środka skali co może być przyczyną ?! Wiadomo że Diesla zagrzać ciężko , czy u Was też przy jeździe w granicach 100-120 włączają się wentylatory ? Pozdrawiam D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piektor Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Wiadomo że Diesla zagrzać ciężko , czy u Was też przy jeździe w granicach 100-120 włączają się wentylatory ? O tak, ciężko zagrzać A jak stwierdzić podczas jazdy 120 km/h (bo chyba o to chodzi), że wentylatory się załączają lub nie... bo na słuch chyba nie da rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Wiadomo że Diesla zagrzać ciężko , czy u Was też przy jeździe w granicach 100-120 włączają się wentylatory ? Czy włączają się wentylatory to Ci nie powiem, ale u mnie wskazówka nigdy nie wyszła ponad środek skali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zone_wlkp Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Wydaje mi się ze termostat się wiesza , bo ostrej jeździe temperatura w normie a po wolniutkiej do 2.5 tys obrotów ponad normę a następny raz na odwrót , wymnieniał z Was już ktoś termostat w Primerce ?! Jaka skala trudności ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radoslawos Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 ........................................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Ja obstawiam zapowietrzony układ. W moim traktorze natomiast nie wlączały się wiatraki a jeśli już to na chwilę, ale wskazówka zawsze stała na baczność, Po awarii chłodnicy check zarejestrował uszkodzony czujnik temperatury Co do twojego przypadku to zobacz jak zachowuje się wskazanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu . Jak przy gorącym silniku chłodnica jest zimna obstawiałbym termostat, a i zobazc czy same wiatraki działają zdejmując wtyczkę z termostatu na włączonym zapłonie P.S. obok termostatu masz śrubę odpowietrzającą. NIE ODKRĘCAJ JEJ NIGDY na gorącym silniku tak samo jak korka od chłodnicy. Sprawdż poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym. Tą śrubę odkręca się przy zalewaniu układu. Teraz to możesz spuścić przez nią trochę płynu z układu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mas444 Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Oj nie przegrzej swojego diesla, cholernie czuły silnik na przegrzanie a właściwie głowicaTak, to prawda. Tym bardziej, jak się go dodatkowo obciąża. Ja właśnie wróciłem z wakacji - objazdówka z przyczepą kempingową. Przygotowałem się do tego instalując ręczny włącznik wentylatorów chłodnicy, oraz wymieniając czujnik temperatury na egzemplarz o innej charakterystyce. Mam teraz takie wskazania, że przy normalnej jeździe wskaźnik pokazuje 1/4 zakresu, a gdy silnik jest mocno obciążony wskazówka idzie na połowę skali, lub 3/4. Gdy się ciągnie ze sobą dom zwłaszcza pod górę takie wskazania są bardzo pomocne, gdyż ręczne uruchomienie wentylatorów zawczasu zapobiega przegrzaniu silnika Przypuszczam, że gdybym nie miał tych patentów robiłbym teraz remont silnika, nie jest on bowiem na tyle mocny, by bez problemu radzić sobie z ciężkim kombi z przyczepą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.