Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Dziwne "stukotanie" podczas skręcania w


Guest lukasz79pulawy
 Share

Recommended Posts

Guest lukasz79pulawy

Czasem podczas zredukowaniu do drugiego biegu i skręcie w prawo słychać dziwne, szybkie stukotanie - terkotanie. Jeżeli w tym momencie również lekko przyhamuje mam wrażenie jak by zadziałał przez chwilę ABS - czuję na hamulcach jakby chwilowe szybkie przeskoki. Dzieje się tak rzadko - nie jest tak cały czas. Czy mieliście takie objawy? Co mu dolega i gdzie z min pojechać? PS Powoli tracę dobre zdanie o primerze - w tamtym tygodniu już robiłem dmuchawe... Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

pewnie ci się przegub kończy , poczytaj było na temat przegubu

Link to comment
Share on other sites

Przegub to nie zawieszenie tylko element napędu ( przegub na półosi napędowej)

Sprawdziłbym najpierw łoąyska na zwrotnicy i łożysko koła unosząc cały przód do góry i metpdą na słuch ( słychać dobrze ) to sprawdził ruszając kołami.

Link to comment
Share on other sites

Łożysko koła to około 100-140, zwrotnicy komplet(zawsze wymieniaj góra i dół) jakoś 60- 80+ wymiana po jakieś 60. Przegub pewnie ze 400(tak mi się wydaje)+ robota. Wymieniałem tylko od zwrotnicy. Trzeba nieraz mechniorowi powiedzieć o co chodzi, bo nie wszyscy wiedzą że zwrotnica jest na łożyskach i się silnie dziwią.

Link to comment
Share on other sites

Guest lukasz79pulawy

Dokładnie przetestowałem auto na placu i mogę opisać to trochę dokładniej. Jadąc z niewielką prędkością na II biegu i skręcając w prawo słyszę z okolic kierownicy ciche chwilowe - terkotanie. Jeżeli podczas tego skrętu przyhamuję słychać głośniejsze terkotanie z okolicy przedniego zawieszenia. Jest ono odpowiednio większe do siły wciskania hamulca. Myślę że objawia się to przy określonym skręcie kierownicy - około jednego obrotu. POMOCY !!!

Link to comment
Share on other sites

Podnieś samochód z tej strony co ci terkocze, zakręć kołem i posłuchaj. Teraz bardziej obstawiam przegub albo łożysko koła. Jak nic nie wykombinujesz to w piątki są minispoty na Kraku ( trochę daleko z Puław ). Możesz zajechać też do mechanika z reguły za pokręceniem kołem kasy nie biorą no chyba że to ASO :D

Link to comment
Share on other sites

Guest lukasz79pulawy

Pojade do mechanika napweno bo sie boje gdzies dalej tym autem jechac. Martwi mnie tylko, ze caly czas musze dokladac do tej primery - przesiadlem sie specjalnie z fiata zeby nie miec takich problemow. Kolejne auto bedzie chyba niemieckie. Dzieki za porady.........

Link to comment
Share on other sites

Tylko z przegubami tak jest , że słyszysz jak w prawo skręcasz to lewy przegub i na odwrót . Wiec sprawdź .

Link to comment
Share on other sites

Guest Nestor
Martwi mnie tylko, ze caly czas musze dokladac do tej primery - przesiadlem sie specjalnie z fiata zeby nie miec takich problemow. Kolejne auto bedzie chyba niemieckie. Dzieki za porady.........

 

 

Nie lam sie, ja mialem audi 100 i przesiadlem sie na Primerke jak narazie wymienilem klocki tyl i poloskie ale to drugie to z mojej winy, ogolnie bardzo dobry samochod. Trzeba wiedziec co kupic aby pozniej nie bylo wiekszych problemow, chodzi o stan techniczny samochodu.

Link to comment
Share on other sites

Jak to mówi Kiepski. Są na tym świecie żeczy o których się fizjologom nie śni :)

Link to comment
Share on other sites

Guest marsdorf
Okazało się, że to rdza na tarczy hamulcowej po dłuższym postoju. Nigdy bym się nie domyślił.

A chciałem dac sobie głowe obciąc że to przegub. I co? I bym teraz bez głowy chodził :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest lukasz79pulawy

To jednak wg mnie nie to!

Mechanik mi wmówił, że to rdza ale ja w to nie wierzę a mianowicie:

Jadąc wolno po oblodzonej prostej drodze i ostro hamując (tak by wprowadzić auto w lekki poślizg) słychać silny jak by terkot. Uważam, że to może być coś z ABSem.

Jak na śliskich drogach zimą zachowuje się wasz ABS???

Czy gdy się uaktywnia słychać go, jakie są wtedy odczucia np. na pedale hamulca a może wogule go nie zauważacie jak działa?

Nie mam doświadczenia z ABSem bo to moje pierwsze auto z takimi hamulcami.

 

PS Kolega mówi, że to normalne zachowanie lecz trochę mu nie ufam bo sprawia wrażenie laika w motoryzacji :-)

Link to comment
Share on other sites

PS Kolega mówi, że to normalne zachowanie lecz trochę mu nie ufam bo sprawia wrażenie laika w motoryzacji

Kolega ma racje. Jak sie ABS uaktywnia to czzuc na pedale hamulcja wibracje i to calkiem pokazniej mocy do tego slychac niezly zgrzyt :)

Link to comment
Share on other sites

W każdym samochodzie uaktywnienie ABSu czuć na pedale hamulca jako regularny zgrzyt. Świadczy to o tym, że pompa i elektrozawory upuszczają i "dobijają" ciśnienie płynu.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

kolego jeśli masz opony zimowe to nie myśl że koło nie wpadnie w poślizg na lodzie . Po to właśnie masz ABS aby skrócić drogę hamowania. U mnie jak przyduszę dobrze na śniegu czy nawet na asfalcie, nie wspominając o szutrze to nieźle kopnie w podeszwę. Na początku to myślałem że Prima się psuje jak zaczęło stukać.

Na oponach letnich i pzry temp już +2*C i niższej to przy dojeżdzaniu do skrzyżowań z małą prędkością dawał nieżle znać o sobie

Link to comment
Share on other sites

Guest lukasz79pulawy

Też to zauważyłem, lecz zdarza się to bardzo rzadko. Dojeżdżając do podjazdu lub lekkiego wzniesienia mam odczucie jak by chwilowo łapał ABS.

 

Dzięki za info...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...