Guest lukasz79pulawy Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Czasem podczas zredukowaniu do drugiego biegu i skręcie w prawo słychać dziwne, szybkie stukotanie - terkotanie. Jeżeli w tym momencie również lekko przyhamuje mam wrażenie jak by zadziałał przez chwilę ABS - czuję na hamulcach jakby chwilowe szybkie przeskoki. Dzieje się tak rzadko - nie jest tak cały czas. Czy mieliście takie objawy? Co mu dolega i gdzie z min pojechać? PS Powoli tracę dobre zdanie o primerze - w tamtym tygodniu już robiłem dmuchawe... Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nice-wawa Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 pewnie ci się przegub kończy , poczytaj było na temat przegubu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz79pulawy Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Raczej nie. Zawieszenie po przeglądzie - wymienione wahacze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Przegub to nie zawieszenie tylko element napędu ( przegub na półosi napędowej) Sprawdziłbym najpierw łoąyska na zwrotnicy i łożysko koła unosząc cały przód do góry i metpdą na słuch ( słychać dobrze ) to sprawdził ruszając kołami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz79pulawy Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Jakie koszta takiej naprawy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Łożysko koła to około 100-140, zwrotnicy komplet(zawsze wymieniaj góra i dół) jakoś 60- 80+ wymiana po jakieś 60. Przegub pewnie ze 400(tak mi się wydaje)+ robota. Wymieniałem tylko od zwrotnicy. Trzeba nieraz mechniorowi powiedzieć o co chodzi, bo nie wszyscy wiedzą że zwrotnica jest na łożyskach i się silnie dziwią. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz79pulawy Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Dokładnie przetestowałem auto na placu i mogę opisać to trochę dokładniej. Jadąc z niewielką prędkością na II biegu i skręcając w prawo słyszę z okolic kierownicy ciche chwilowe - terkotanie. Jeżeli podczas tego skrętu przyhamuję słychać głośniejsze terkotanie z okolicy przedniego zawieszenia. Jest ono odpowiednio większe do siły wciskania hamulca. Myślę że objawia się to przy określonym skręcie kierownicy - około jednego obrotu. POMOCY !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Podnieś samochód z tej strony co ci terkocze, zakręć kołem i posłuchaj. Teraz bardziej obstawiam przegub albo łożysko koła. Jak nic nie wykombinujesz to w piątki są minispoty na Kraku ( trochę daleko z Puław ). Możesz zajechać też do mechanika z reguły za pokręceniem kołem kasy nie biorą no chyba że to ASO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz79pulawy Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Pojade do mechanika napweno bo sie boje gdzies dalej tym autem jechac. Martwi mnie tylko, ze caly czas musze dokladac do tej primery - przesiadlem sie specjalnie z fiata zeby nie miec takich problemow. Kolejne auto bedzie chyba niemieckie. Dzieki za porady......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nice-wawa Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Tylko z przegubami tak jest , że słyszysz jak w prawo skręcasz to lewy przegub i na odwrót . Wiec sprawdź . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nestor Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Martwi mnie tylko, ze caly czas musze dokladac do tej primery - przesiadlem sie specjalnie z fiata zeby nie miec takich problemow. Kolejne auto bedzie chyba niemieckie. Dzieki za porady......... Nie lam sie, ja mialem audi 100 i przesiadlem sie na Primerke jak narazie wymienilem klocki tyl i poloskie ale to drugie to z mojej winy, ogolnie bardzo dobry samochod. Trzeba wiedziec co kupic aby pozniej nie bylo wiekszych problemow, chodzi o stan techniczny samochodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz79pulawy Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Okazało się, że to rdza na tarczy hamulcowej po dłuższym postoju. Nigdy bym się nie domyślił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Jak to mówi Kiepski. Są na tym świecie żeczy o których się fizjologom nie śni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marsdorf Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Okazało się, że to rdza na tarczy hamulcowej po dłuższym postoju. Nigdy bym się nie domyślił. A chciałem dac sobie głowe obciąc że to przegub. I co? I bym teraz bez głowy chodził Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz79pulawy Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 To jednak wg mnie nie to! Mechanik mi wmówił, że to rdza ale ja w to nie wierzę a mianowicie: Jadąc wolno po oblodzonej prostej drodze i ostro hamując (tak by wprowadzić auto w lekki poślizg) słychać silny jak by terkot. Uważam, że to może być coś z ABSem. Jak na śliskich drogach zimą zachowuje się wasz ABS??? Czy gdy się uaktywnia słychać go, jakie są wtedy odczucia np. na pedale hamulca a może wogule go nie zauważacie jak działa? Nie mam doświadczenia z ABSem bo to moje pierwsze auto z takimi hamulcami. PS Kolega mówi, że to normalne zachowanie lecz trochę mu nie ufam bo sprawia wrażenie laika w motoryzacji :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 PS Kolega mówi, że to normalne zachowanie lecz trochę mu nie ufam bo sprawia wrażenie laika w motoryzacji Kolega ma racje. Jak sie ABS uaktywnia to czzuc na pedale hamulcja wibracje i to calkiem pokazniej mocy do tego slychac niezly zgrzyt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 W każdym samochodzie uaktywnienie ABSu czuć na pedale hamulca jako regularny zgrzyt. Świadczy to o tym, że pompa i elektrozawory upuszczają i "dobijają" ciśnienie płynu. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 kolego jeśli masz opony zimowe to nie myśl że koło nie wpadnie w poślizg na lodzie . Po to właśnie masz ABS aby skrócić drogę hamowania. U mnie jak przyduszę dobrze na śniegu czy nawet na asfalcie, nie wspominając o szutrze to nieźle kopnie w podeszwę. Na początku to myślałem że Prima się psuje jak zaczęło stukać. Na oponach letnich i pzry temp już +2*C i niższej to przy dojeżdzaniu do skrzyżowań z małą prędkością dawał nieżle znać o sobie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz79pulawy Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Też to zauważyłem, lecz zdarza się to bardzo rzadko. Dojeżdżając do podjazdu lub lekkiego wzniesienia mam odczucie jak by chwilowo łapał ABS. Dzięki za info... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.