Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

problem z micrą k10 1.0


Guest sthich
 Share

Recommended Posts

Guest sthich

Witam mam swoja micre juz 4 miesiace i jak narazie nie miałem zadnego problemu z nia az do wczoraj.A mianowicie wracałem od kolegi i jechałem z 60km a tu nagle podskoczyła temperatura wody i samochod zaczoł sie dławic jak dawałem mu gazue wiec sie zatrzymałem otworzyłem mase a tu para poleciałe.iI zauwazyłem ze nie ma wody odczekałem troche i dolałem wody gdzy dojechałem do domu to było wszystko ok woda był itp.Nastepnego dnia miałem jechac do szkoły ale nie pojechałem bo w zbiorniczku nie było wody a jak dolełem to zaczeła mi wyciekac spod samochodu i niewiem czemu wszystko pokazuje ok ale ucieka mi woda z drugiej strony (nie stej co jest zbiorniczek i wlew do chłonicy tylko przy pasu) i niewiem co moze byc przyczyną tego moze mi pomozecie z gory ciekuje pozdrawiam :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wyciek jest z hłodnicy, tzn że jest dziurawa, lub masz niedokręcony czujnik od załaczania wentylatora.

to taka sruba z usczelka i balem do wentylatora.

 

Może też z tamtad lecieć. Bo jeśli Ci sięzagrzał to jednym powodem, jest to że ten czujnik nie załapał.

Drugim powodem może być termostat, który nie puścił.

 

 

 

 

pozdrawiam świat...

Link to comment
Share on other sites

Nastepnego dnia miałem jechac do szkoły ale nie pojechałem bo w zbiorniczku nie było wody a jak dolełem to zaczeła mi wyciekac spod samochodu i niewiem czemu wszystko pokazuje ok ale ucieka mi woda z drugiej strony

 

z drugiej strony czego? chłodnicy czy silnika? jeżeli poniżej alternatora na metalowej rurce przy wejściu do pompy wody to ci uszczelka poleciała.

Link to comment
Share on other sites

tak zwany oring:P mi sie sam naprawił wział i przestał leciec:]

taka moja micrunia zdolna:]

Link to comment
Share on other sites

Guest sthich

Witam cieknie mi (tak jak bysmy sie patrzyli na samochod od przodu to cieknie mi z lewej strony koło paska rozrządu ) i jezeli go uruchomie to strasznie szybko cieknie i spod maski jest cały pochlapany.Jezeli do poniedziałku nie dojde co jest przyczyna tego to pojade do mechanika ale mam nadzieje ze nie bedzie to duzo kosztowało bo szkoda mi mojej micry pozdrawiam jak wiecie co to moze byc to piscie a ja bede sprawdzał z gory wszystkim dziekuje za pomoc

Link to comment
Share on other sites

jezeli dobrze rozumiem o czym mowisz to prawdopodobnie poszła uszczelka pokazana strzałką na rusynku (o ring )gdzie rurka wchodzi z drugiej strony pompyoring.jpg mam zrobione zdjęcie ale postaram sie wrzucic pozniej na komputer

.moze tez to byc uszczelka pod pompą

na razie to tyle powiedz czy sie zgadza

jezeli to oring to to bedzie niedroga sprawa:]

Link to comment
Share on other sites

Guest Jasin

moze troche OT ale czy ma ktos na dysku wszystkie info o K10 z elcats.ru ?? moze ktos by to jakos udostepnił ??

bo elcats.ru nie działa no chyba ze jest teraz jakis inny adres o ktorym nie wiem

 

pozdrawiam

Jasin

Link to comment
Share on other sites

masz dwie możliwości - albo ten oring (to jest taka gumka zakładana do rowka zrobionego w tej rurce) albo poleciała Ci pompa wody - na pompie od przodu jest otwór, jeżeli z niego leje lub z pod napędu wałka rozrządu (tak to wygląda bez rozbierania) to diabli wzięli pompę - nie ma praktycznie możliwości jej regeneracji - kupujesz nową bo calość jest zaprasowywana i nierozbieralna.

Jeżeli oring to po odkręceniu tej metalowej rurki (mocowana do przedniej łapy silnika) wyciągasz ją w kierunku do akumulatora - przy wejściu do pompy nie jest niczym przykręcona i zasuwasz do pierwszego lepszego sklepu i coś dopasujesz - koszt jakieś 2 zyle + godzina roboty (rozebranie i skręcenie).

Jeżeli pompa to tylko zakup nowej (koszt 100 do 150zł - w zależności od producenta) bo za używane chcą niewiele mniej a nie ma pewności jak długo pociągnie. I to by było na tyle. :)

Link to comment
Share on other sites

jezeli chodzi Ci o strone tam gdzie masz rozrząd, to w moim przypadku jakiś czas temu była to pompa wody, nieopłaca sięwymieniać samej uszczelki, bo z tego co wiem w większości przypadków już sama pompa jest nieszczelna.

 

 

 

Pozdrtawiam...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest sthich

Witam juz wiem co sie staneło mojej micruni nie miałem teraz ostatnio czasu zeby sie za nią wziaśc i w koncu sie wziełem i dowiedziałem ze woda ktora u cieka mi z chłodnicy tzn cieknie mi dlatego poniewaz mam prawdopodobnie zepsuta pompke pod chłosdnicy moze ktos sie orietuje jaka cen amoze byc takiej pompki uzywanej i noiwaej jaka to jest roznica dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam sthich

Link to comment
Share on other sites

Guest sthich

witam przepraszam ale jak czytałem wyzej posty ale juz dawno i wyopadło mi z głowy i jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc pozdro all

Link to comment
Share on other sites

Guest sthich

Witam mam takie pytanie ma moze ktos z was schemat jak wymienic pompke w micruni bo ja niewiem ktore srobki odkrecic a sie bopje ze cops jeszcze nie potrzebnego odkrece a pozniej nie złoze ja jestem jeszcze młody i dopiero zacyznam sie uczyc i chciałbym sam wymienic tą pomke i chce mmiec z tego satysfakcje.Sami wiecie jak to jest jezeli samemu sioe zrobi to ma sie satysfakcje wiec pomozcie wielki dzieki za wszysko pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Więc tak: po prawej stronie (patrząc z fotela kierowcy) masz dwie śruby mocowania silnika - odkręć je. podstaw coś pod miskę olejową. ściąg prawe przednie koło. tam masz plastikowe osłony mocowane na takich śmiesznych plastikowych kołkach - podobne jak w tylnej klapie na pokrywie od żarowek tablicy rejestracyjnej. kołki odkręć lub podważ (jak się uda) dodatkowo niektóre są na blachowkrętach. Oslony odkręć całkowicie. Popuść śruby alternatora górną więcej i ściąg pasek napedowy alternatora. musisz odkręcić uchwyt mocowania silnika (ten co odkęcałeś dwie śruby) trzyma się na trzech śrubach - tam jest kiepski dostęp ale się daje. następnie ściągasz obudowę paska rozrządu (bakelitowe) górną i dolną. Popuszczasz napinacz paska rozrządu. musisz odkręcić koło napędzające pasek rozrządu - to na samym dole. w tym celu musisz je czymś zablokować np. sztangielką i wtedy odkręcać śrubę. odkręcasz pompę wody i wymieniasz. Jak kupisz nową pompę w komplecie masz uszczelkę. Składasz w odwrotnej kolejności. Jak czegoś nie rozumiesz pytaj - postaram się odpowiedzieć jak najdokładniej.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest sthich

Witam no i w koncu wymieniłem tą pompke samodzielnie no i bez was bym nie dał rady wielki dzieki jestem wam wdzieczny wielkie dzieki:D.Mam jeszcze jeden problem moze mi w tym tez pomozecie chodzi konkretnie o tylna wycieraczke szyby przestała mi działac włączam guzik to nie chhce wogole sie ruszac i jakos dzxinie sie ona macha niewiem jak mam to opisac ale chodzi o to ze tak jakbym ją podnosze do gory to sie macha jak wiecie co mozna z tym zrobic to dajcie mi znac bo niewiem czy kupywac nowo wielki dzieki:) pozdro

Link to comment
Share on other sites

rozumiem że działa jak podniesiesz ją nad szybe?

sprawdz czy któryś kabel się nie odłączyl (tam trzeba dobrze luknąć bo na pierwszy rzut oka nie widać) lub musisz wykręcić i najpierw sprawdzić.

kupić zawsze zdążysz.

Link to comment
Share on other sites

Guest sthich

witam nie wogole mi nie działa a z tym podnoszeniem to chodzi o to ze tak jak sprzodu wycieraczki nie moge ruszyc nimi tzn ze jak samochod mam wyłaczony to nie moge znimi ruszac . a styłu jest własnie odwrotnie lata mi we wszystkie trony ale jak ja właczam to niic nie działa a nią sam moge ruszac.krau masz moze swoje g to bym ci wyjasnił co i jak pozdrawim

Link to comment
Share on other sites

a może po prostu jest odkręcony silnik na mocowaniu do tylnej klapy.

Inaczej prawdopodobnie masz wyłamane tryby. I tak i tak musisz wykręcić.

Dostaniesz się tam jak na tylnej klapie od środka odkręcisz taką blachę na plastikowych kołkach.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest sthich
jezeli dobrze rozumiem o czym mowisz to prawdopodobnie poszła uszczelka pokazana strzałką na rusynku (o ring )gdzie rurka wchodzi z drugiej strony pompyoring.jpg mam zrobione zdjęcie ale postaram sie wrzucic pozniej na komputer

.moze tez to byc uszczelka pod pompą

na razie to tyle powiedz czy sie zgadza

jezeli to oring to to bedzie niedroga sprawa:]

 

 

Witam mam takie pytanie co do tego o ring a to rurke co wychodzi to ona czym jest przykrecona czy moge ją tak wyjac?? pompe juz wymieniłem jezdziłem kilka dni i było ok ale az do wczoraj spojzałem a tu mi znowu cieknie ale teraz z tej rurki wiec pomozcie jak mam to uszczelke wymienic wielki dzieki za wszytkoo pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest krau

rurka jest przykręcona śrubą razem z mocowaniem silnika od przodu (koło chlodnicy) odkręcasz tą śrubę, zdejmujesz węże i wyciągasz ją w kierunku do akumulatora. Na wejściu do pompy wody ptzyma się tylko na oringu. Aha jak pojdziesz do sklepu po oring weż rurkę bo oryginała raczej nie dostaniesz a na miejscu zawsze Ci coś podpasują. Zresztą jak wyciągniesz rurkę to będziesz wiedział o co mi chodzi (bo ten "oring" to taka uszczelka gumowa)

Link to comment
Share on other sites

a mnie ciekło i przestało

samo sie

naprawiło(zatkało:);]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...