Gość ciolkie Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Witam, Od dawna czytuję to forum, lecz natknąłem się na problem którego rozwiązania nie znalazłem ;( Od dłuższego już czasu moja Micra przerywała podczas jazdy - wymieniłem przewody wysokiego napięcia na nowe NGK, nie pomogło. Zmieniłem świece na nowe NGK, nie pomogło. Wymieniłem wszystkie filtry na nowe, zmieniłem olej, zaspawałem lekko pęknięty kolektor, nie pomogło. Ostatnio wyczyściłem przepustnice (ale była zakuta!) - POMOGŁO. Autko już nie przerywa podczas przyspieszania, natomiast nie pracuje równo na niskich obrotach (na wyższych też, jeśli chce się je równo utrzymać). Na biegu jałowym dusi się i klekocze oraz kopci spod kolektora (prawdoodobnie wina uszczelki). Po odłączeniu przepływomierza silnik się uspokaja i zaczyna równiutko, ładnie i cicho pracować, lecz nie można go wtedy pokręcić powyżej pewnych (dość niskich) obrotów. Zrobiłem więc regenerację przepływki, wedle zamieszczonej na forum instrukcji - niby lepiej, ale tylko troszkę - przestał tak często gasnąć na wolnych, ale dalej pracuje nierówno i klekocze (po odłączeniu przepływki dzieje się to samo co wyżej opisywałem). Zacząłem się przyglądać silnikowi i znalazłem wąż który do niczego nie dochodzi, ani nie ma zbytnio gdzie go podłączyć (foto). Czy ktoś może wie co to za wąż, i czy może mieć on związek z omawianym problemem? I sprawa nr 2, na moich zegarach nie ma kontrolki Check Engine, jest miejsce obok kontrolki tankowania (czy jak kto woli "żyda"), lecz nie ma tam ani żarówki, ani miejsca do włożenia żarówki, a kontrolka nie istnieje (foto). Czy to możliwe? Mam przecież komputer pokładowy i gniazdo OBD1.... Z góry dzięki za każdą odpowiedź, Pozdrawiam!! http://www.highlanders.pl/wezyk.jpg http://www.highlanders.pl/zyd.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gszymans Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Co do sprawy 1 to nie wiem. Natomiast u mnie sprawa2 wygląda identycznie, czyli widocznie tam ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 ciolkie, jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza to po lewej stronie masz wywyercony otwor? jezeli tak to to jest jakas tam odma (jedna z dwoch) muszisz tam wcisnac (tak mialem w 1.3 w 1.0 nie pamietam ale ten wezyk tez jest. w 2 zdjeciu o ile pamietam to obok mam kontrolke hamulca recznego. w nowszych modelach tak jest. a czeka w 1.0 mialem. ale w dokupionych zegarach nie mialem! wiec zeskrobalem jedynie czarny kolor i teraz podswietlane tam jest czerwone kolko a w 1.3 mam w normalnym miejscu. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciolkie Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 ciolkie, jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza to po lewej stronie masz wywyercony otwor? Jak rozumiem w obudowie filtra ma być wywiercony ten otwór? Jutro sprawdzę, bo narazie dzisiaj do pracy :/ Jak nie znajdę to chyba pojadę podłączyć go pod kompa - właśnie, może ktoś miał do czynienia z tym interfejsem https://ssl.allegro.pl/item421922212_interf...styka_obd1.html, warto go kupowac? Czy lepiej jednak pojechać z tym do mechanika? (Oczywiście chciałbym sprawdzić co powoduje tak tragiczną pracę na wolnych obrotach). Tak czy inaczej narazie dzięki za odpowiedzi, jutro przejrzę tą obudowę i zdam relację, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eX Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 ciolkie, dokladnie stojac na przeciw auta w 1.3 jak zdjalem obudowe to po lewej stronie mialem otwor montazowy do tego wezyka, po drugiej stronie jest odma olejowa z osobnym filtrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciolkie Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Jutro na bank to zobaczę, i kupuję ten interfejs daignostyczny https://ssl.allegro.pl/item421922212_interf...styka_obd1.html, ponieważ dzisiaj popadało i odbiło mu już zupełnie (płytkę przy przepływce zasilikonowałem dokładnie, ale może dostała się tam jakimś cudem woda ) - działa cały czas tak jak wcześniej po odłączeniu przepływki, tylko teraz czasami również faluje na wolnych obrotach i działa jakby na 3 garach ;F powoli tracę cierpliwość :/ byłem w kilku serwisach w okolicy i nigdzie nie mogą go podpiąć pod kompa, bo za stary. Także będę to musiał zrobić sam straszna lipa zwłaszcza że dziennie muszę robić ok. 120km ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Ten wężyk: Jeśli tak, to ma tak sobie wisieć (konkretnie wciśnięty w tę plastikową "obrączkę"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciolkie Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Dzięki za wszystkie odpowiedzi, jeżeli Domiss tak masz i wszystko jest ok, to widocznie tak powinno być fabrycznie. Dzięki wszystkim za pomoc! Idę walczyć z innymi problemami, a niestety moja K11 ma ich nader sporo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wude40 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 ciolkie cos mi sie wydaje ze mamy ten sam problem. moja micra zachowuje sie dokladnie tak samo, na luzie obroty strasznie falują i na dodatek to wrażenie jakby pracowała na 3 "garki" , tylko ze mi tak poklekocze i nagle sie pozbiera na wyższe obroty , żeby znowu zaczeło ja dławic. Ja swoja micre miałem juz na kompie (nawet 2x) i za kazdym razem nie wykazało mi zadnego błędu, a pamiętam ze jakies 3 lata temu komp wykrył mi usterkę przepłymowierza. A co do czyszczenia przepustnicy to robiłes to sam, jest to skomplikowane? Jesli do czegoś dojdziesz to daj znac i vice versa oczywiscie z mojej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.