Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pomocy w sprawie cewki zaplonowej


Gość Adyjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prosba - dzis gazownicy postawili diagnoze ze pada pomalu jedna cewka zaplonowa. Jutro jakis zamrazacz przyniosa (nie wiem co to jest?) i potwierdza na razie jest podejrzenie ze to cewka zaplonowa tylna od strony sciany grodziowej.

Auto na gazie jak powoli jedzie, szczegolnie na klimie zdarza sie ze lekko podszarpuje.

 

W Krakowie nie ma ASO Nissana a dealer mowi ze trzeba na to czekac 2 tygodnie az sprowadza z Holandii. Sprawdzili mi typ w katalogu ze jest to chyba 2248-2y 001

 

 

Pytanie: znalazlem na allegro taki link http://www.allegro.pl/item426323913_cewka_...04_08_3_5l.html

i tam facet pisze ze to jest 224488J115. Czy ktos wie cos o cewkach czy to bedzie wlasnie taka? Cos mi sie te numerki nie zgadzaja... Prosze o pomoc

 

Dodam ze wymienilem niedawno swiece po 100tys km bo podejrzewalem ze to one. Poza tym auto na gazie jezdzi od roku, ten problem zauwazylem sporadycznie jakies kilka miesiecy temu. A no i jeszcze oczywiscie szarpie tylko jak automat jest w pozycji R i D wczesniej bylo glownie na wlaczonej klimie teraz to czasem nawet i bez.

 

Nissan Maxima QX 2001r nr nadwozia A33, silnik 3 litry, automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

link ktory podales to niewlasciwa cewka do twojego auta (3.5L), nie daj sie tez nabrac na cewki z rocznikow 95-99 mimo ze silniki maja te same oznaczenia!!! Szukaj cewki z rocznika 00-01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi sie te numerki nie zgadzaja...
to niewlasciwa cewka do twojego auta (3.5L)

... więc nie może się zgadzać.

 

Ps. Prawdziwa "cewkowa" epidemia dotknęła klubowe Maximy.*

=========

* Zob. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=45825 oraz http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=45923

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość markos1234

500 666 136 to nr do gościa, który ma cewki. Mi sprzedał za 250zł. Też szarpał na gazie. Po wymianie cewki jest lepiej ale dalej szarpie. Sprawdziłem u niego reszte cewek i wyszło mi że to już nie jest wina cewki. Teraz szukam dalej. Przez to szarpanie strzela mi na gazie, więc pewnie jakiś czujnik leży, tylko który?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość markos1234

Wydaje mi się, że poprzez błędne wskazania któregoś z czujników co jakiś czas zapłon nie następuje wtedy kiedy trzeba i dlatego strzela. Na benzynie też szarpie, jakby silnik się gubił. To wygląda pisząc obrazowo, jak reakcja człowieka gdy czasami połknięta ciecz nie wleje się tam gdzie trzeba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekbingo

Jeżeli chodzi o cewki to jest z nimi problem do modelu a33 są dostepne tylko w serwisie w kosmicznej cenie przekraczajacej 500 PLN a zamienniki nie są dostepne w Polsce. W ostateczności podchodzi cewka od a32 po rozwierceniu mocowania i ma te same parametry pracy i ja tak sobie poradziłem.Można też zamówić na e-bayu bądź u kogoś w USA ,cena tam jest naprawde atrakcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

markos1234 sprawdź czujnik spalania stukowego on jest naczęściej przyczyną szarpania przy rszaniu a na wyższych obrotach jakby problem jest niezauważalny.

Pozdrawiam

Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markos1234 sprawdź czujnik spalania stukowego on jest naczęściej przyczyną szarpania przy rszaniu a na wyższych obrotach jakby problem jest niezauważalny.

Pozdrawiam

Zbyszek

 

blad. uszkodzony czujnik spalania stukowego nie daje zadnych objawow, nie ma szarpania, nie ma nadmiernegu zuzycia paliwa itp, itd.

 

szarpanie moze wystapic tylko i wylacznie przezpopsuta przeplywke oraz tzw "missfire"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zgadzam sie ponieważ mówie na podstawie swoich doświadczeń. Po zakupie swojej maximy to był pierwszy problem i pojechałem do elektryków dość dobrych w warszawie sprawdzili wymienili na nowy (z wymianą 600 pln) i do dziś nie mam problemu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zgadzam sie ponieważ mówie na podstawie swoich doświadczeń. Po zakupie swojej maximy to był pierwszy problem i pojechałem do elektryków dość dobrych w warszawie sprawdzili wymienili na nowy (z wymianą 600 pln) i do dziś nie mam problemu.

Pozdrawiam

 

dobrze, to wez go teraz odepnij zupelnie i sprawdz czy bedzie szarpac!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem Maximy QX V6 dwólitrówką z 2000 roku. Mam nadzieje, że wybór był właściwy. Jednak pojawił się problem. Po diagnozie w serwisie okazało się, że cewka cylindra 5 padła. Moje pytanie, czy wymieniając cewkę na nową konieczny jest wcześniejszy demontaż układu ssącego. Widać, że dostęp jest utrudniony, gdyż znajduje się od strony kabiny w przeciwieństwie do strony przodu (od frontu). Przynajmniej tak mnie poinformowali. Z mojej, tylko wzrokowej oceny, widać, że można wymienić tę cewkę wraz ze świecą nie demontując układu ssącego. Jednak mogę się mylić. Druga sprawa, czy po wymianie cewki konieczna jest jakaś regulacja dopasowująca do pozostałych cylindrów (cewek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Okazuje się to bardziej skomplikowane niż zakładałem. Wylądowałem w serwisie w Niemczech - mam taką możliwość, wymieniłem cewkę na nową oraz wszystkie świece. Przez parę dni było spokojnie – było, spokój się skończył. Objawy te same, co przed zmianą. Porażka, koszt 1300 zł. Zaczynam mieć wrażenie, że te modele to porażka producenta. Dla ciekawości uzyskałem odpowiedź, podpowiedź, że lampka po paru km zacznie się świecić, ponieważ na wskutek cewki było nadmierne przedostawanie się spalin i katalizator może się uszkodzić. I oto w ten sposób można wymieniać w kółko. Zaraz, i pewnie tak się stało, że następna cewka padła. Wspaniale! Po naprawie zostanie jeszcze cztery cewki. 6 x 1300 = 7800. Czy ktoś może mi humor poprawić? :612:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wez auto na komputer i sprawdz ktory cylinder jest raportowany. Mozesz cewki zmieniac cale zycie i okaze sie ze to silnik jest slabo uziemiony badz czasem sie wtrysk zatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przez padnieta cewke auto moze wiecej palic?

 

tak, spalanie wzrosnie o kilkadziesiat procent a czasem nawet dwukrotnie. wez pod uwage ze reszta sprawnych cylindrow musi pchac tamtego ktory nie pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przez padnieta cewke auto moze wiecej palic?

 

tak, spalanie wzrosnie o kilkadziesiat procent a czasem nawet dwukrotnie. wez pod uwage ze reszta sprawnych cylindrow musi pchac tamtego ktory nie pracuje

 

O ile sie nie myle to chodzi o sklad mieszanki, bedzie niespalone paliwo z tego cylindra wywalac co sonda wylapie, przez co komputer bedzie walil wieksza dawke na reszte cylindrow i sie koło zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...