Guest premier Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 witam panowie ,nie dziala mi obrotomierz w dieslu ,gdzie jest on podlaczony, w benzynie wiadomo albo cewka lub ecu a tu tego brak :?: przypuszczam ze moze do alternatora jest podpiety z tylu . jak ktos wie niech da cynka :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dżejzi Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Dobrze przypuszczasz, wyjście na obrotomierz jest z prostownika alternatora. W 99% przypadków jak pada obrotomierz ginie również ładowanie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Potwierdzam wypowiedz kolegi powyzej. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest frobek Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Witam!!! Obawiam się koledzy, że nie macie racji. Czujnik prędkości obrotowej silnika w Primerze 2,0D jest zamontowany w pompie wtryskowej. Umieszczony jest w przedniej części pompy od strony silnika (zaraz obok czwartego wtryskiwacza) i generuje sygnał sinusoidalny proporcjonalny do prędkości obrotowej silnika. Podejrzewam, że uszkodził Ci się przewód łączący czujnik z obrotomierzem, albo nie łączy złacze czujnika przy pompie. Problem jest taki, że do sprawdzenia samego czujnika potrzebny jest oscyloskop. Pozdrawiam Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy77 Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 u mnie obrotomierz tez szwankowal, a objawialo sie tym ze wzbudzal sie przy ok.5 tys.obrotow, wyjalem go, poprawilem luty na sciezkach tam gdzie byle troche takie podejrzane i dziala jak bajka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest irek Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Czujnik prędkości obrotowej silnika w Primerze 2,0D jest zamontowany w pompie wtryskowej. Umieszczony jest w przedniej części pompy od strony silnika (zaraz obok czwartego wtryskiwacza) i generuje sygnał sinusoidalny proporcjonalny do prędkości obrotowej silnika. a w sunnym 2.0D bedzie tak samo?? PS.a może ma ktoś schemat podłączenia obrotomierza w 2.0D pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dżejzi Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Jeżeli alternator napędza pompę wspomagania hamulców, to zarówno w wyżej omawianej Primerze jak i w Sunny sygnał na obrotomierz wychodzi z alternatora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest irek Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Jeżeli alternator napędza pompę wspomagania hamulców, to zarówno w wyżej omawianej Primerze jak i w Sunny sygnał na obrotomierz wychodzi z alternatora. no to skąd właściwie idzie sygnał do obrotomierza :-s ?? i po czym poznać że alternator napędza pompę hamulców?? (ja już nic nie wiem :roll: ) pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dżejzi Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Pompa wspomagania hamulców jest przykręcona do tylnej ściany alternatora (dochodzą do niej gumowe węże olejowe - po tym poznasz). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest frobek Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Szanowni koledzy, Nadal utrzymuję, że ten czujnik jest w pompie wtryskowej a nie w alternatorze. Upewniłem się empirycznie, po odłączeniu przewodu obrotomierz przestał działać. Tak jest przynajmniej w moim aucie z 1992 roku. Na alternatorzy rzeczywiście jest zamontowana pompa wspomagania hamulców. Pozdrawiam Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.