Gość adamsz Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Witam Mam pytanie dotyczące sposobu sterowania pracą świec żarowych w silnikach typu ZD30. Pytanie wzięło się stąd że po wymianie świece pracowały około 9 miesięcy. Ponieważ jestem elektrykiem to po stwierdzeniu uszkodzenia świec postanowiłem dokładniej zbadać temat i okazało się że po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka podgrzewania silnika w kokpicie i pojawia się napięcie na zasilaniu świec, następnie kontrolka gaśnie ale napięcie pozostaje. Rodzi to pewne wątpliwości: -czy świece mają pracować tylko przez czas sygnalizowany przez kontrolkę? - a może mają pracować do osiągnięcia przez silnik jakichś parametrów? - a może jak świece są uszkodzone to i sprawdzanie układu sterowania jest bezcelowe? No mogę jeszcze dodać że odpięcie zasilania cewki przekaźnika świec powoduje że napięcie się nie pojawia. Sprawdziłem że sygnał na cewkę przekaźnika nie jest wyłączany więc problem pewnie tkwi w układzie sterowani. Po namyśle doszedłem też do wniosku że świece mogą pracować tylko chwilowo bo nie inaczej nie wytrzyma akumulator i alternator - chyba. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Cze czy dobrze rozumiem ze swiecuwy ci sie popaliły?? wszystkie 4 po 9 miechach?? to raczej bym stawiał że kupiłeś dziadowe swiece powiem ci na podstawie tego przy czym robiłem :diabel: boxer Ma moduł nad aku, który steruje świecami, i na 100 procent grzeje jeszcze chwilę po zgaśnięciu kontrolki na zegarach, zbadaj czy wogule wyłączy swiece, jak wyłączy to moduł ox, w boxerze musiałem założyć przekaźnik i na przycisk, bo moduł nie włączał co 2-gi raz, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamsz Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 witaj Sew Wiece były po ponad 100 zł podawane jako zamiennik oficjalnych Nissana. Co do sprawdzenia czy w ogóle wyłączy to uruchomiłem silnik i czekałem jakieś 5 minut, i nie wyłączył. Przyznam że nie wiem jak wygląda układ elektryczny w tym aucie i czy sterowanie świec realizowane jest z osobnego układu sterującego czy też ze sterownika silnika - jak ja bym miał to projektować to zrobił bym na jednym sterowniku, ale ja jestem od automatyki przemysłowej to się nie znam. I dla tego właśnie liczę że może ktoś wie jak jest rozwiązany ten układ w ostatniej serii terrano II z silnikiem ZD30 od Patrola. Co do jakości świec to jeśli napięcie nie jest wyłączane zbyt długo - lub w ogóle to poprostu się spaliły i wtedy logiczne że wszystkie cztery jednocześnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 No jesli nie wyłączył z ciągu 5 minut to jest źle ja myslałem o 20-40 sekund dłuźej niz kontrolka, ale jeszcze nie rozdzieraj budy na kawałki, wymień swiece i wtedy sprawdź jeszcze raz, cos mi sie wydaje że jak jest spalona swieca to sterownik trzyma dużo dłużej niz powinien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamsz Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 A chyba wybiorę się do mojego ulubionego serwisu z ziemniakiem, może przynajmniej zdiagnozują układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kill87 Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 witam mam ten sam problem grzeją i nie chcą przestać jak sobie z tym poradziłeś??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.