Gość bluebird11 Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Witam. To moj pierwszy post na tym forum dlatego prosze o wyrozumialosc, gdyz moge nie znac panujacych tu zasad. Moja historia przedstawia sie nastepujaco: 3 miesiace temu kupilem Primere 2.0 P11 po lifcie, oczywiscie od pary milych szanujacych swoj samochod ludzi :/ po 2,5 miesiaca uzytkowania spod maski zaczely dochodzic dziwne stuki, myslalem ze to zawory (nie jestem specjalnie obeznany z mechanika a tym bardziej z nissanami) juz mialem jechac do mechanika kiedy stuki staly sie bardzo glosne, na tyle ze balem sie odpalic samochod...do mechanika dotarl na holu. okazalo sie ze "przekrecila sie" panewka i w ogole poszedl caly dol silnika doradzono mi wymiane calego silnika na inny, uzywany. tak tez zrobilem, na zakupiony silnik otrzymalem gwarancje rozruchowa itd. Niby wszystko jest ok, pracuje cicho ciagnie chyba tak jak trzeba (mam porownanie tylko z poprzednim silnikiem) ale: 1. spod maski wydobywa sie dziwny zapach, nie jestem w stanie go opisac...ale jest dosc wyrazny..nie kojarzy mi sie z zapachem oleju(doradzono mi zalanie polsyntetykiem) 2. lekko faluja obroty(to samo bylo przy poprzednim silniku) po odpaleniu zdarza mu sie zgasnac, musze troche mocniej wciskac pedal gazu zeby ruszyc. 3. pojechalem na diagnostyke komputerowa, bledow nie stwierdzono, mechanicy ogladali gore silnika twierdzili ze wszystko wyglada ok. co jeszcze moge zrobic zeby sprawdzic stan silnika poki obowiazuje gwarancja? 4. stwierdzono ze przepala sie katalizator, czy moze to miec zwiazek z ktoryms z wymienionych przeze mnie objawow? 5. glosno stygnie dotatkowo w samochodzie po 2 miesiacach musialem wymienic klocki z tylu i z przodu, sprezyny z tylu, uszczelnic wydech i nie dziala kontrolka cisnienia oleju. prosze pomozcie bo juz zaczynam sie bac jezdzic tym autem, a kazdy dziwny odglos powoduje ze mam lzy w oczach, tyle juz pieniedzy wlozylem w primerke. to auto to bylo moje marzenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Widać trafiłeś na jakiś wadliwy albo skatowany egzemplarz. SR20 to naprawdę idiotoodporna jednostka ale różne przypadki chodzą po autach. Silnik, który kupiłeś powinien już być ok. 1. Co do dziwnego zapachu to na odległość nikt ci nic nie napisze. 2. Falujące obroty mogą być spowodowane zasyfionym silniczkiem krokowym, zasyfioną przepustnicą, zasyfionym lub uszkodzonym przepływomierzem (wyczyścić powinno pomóc) 3. Sprawdzić dół silnika ale rozkręcania fabryki nie polecają. Zmierzyć ubytki oleju. Nasłuchiwać, nasłuchiwać, nasłuchiwać. 4. Może mieć to związek z zapachem spod maski. Trzeba się przyzwyczaić. 5. Pstryka jak stygnie? Normalny objaw. To tyle ode mnie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GP Jumbo Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 Moze niech kolega napisze skąd jest a wtedy ktos z regionu moze zobaczyc,posluchac,czy wreszcie powachac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 Pytanie tylko czy przełożyli cały silnik wraz z osprzętem czy tylko sam motor? W Primerach gaśnięcie najczęściej było spowodowane uszkodzeniem (lub słabą kondycją) przepływomierza (diagnostyka nie zawsze wykaże). Wytrzymuje jakieś 150 tysi i niestety trzeba wymieniać (dość kosztowna zabawka, w zależności od egzemplarza od 200 do 2500 PLN - trzeba wymienić na dokładnie taki sam wg oznaczenia na przepływce :!: ) - u mnie w serwisie zawołali 2400 ale załatwiłem po znajomości za 400 PLN). Tak jak pisał bodek_n14 wyczyść układ dolotowy (przepustnica, silniczek). Z przepływomierzem to bardzo ostrożnie. Łatwo uszkodzić siateczkę (ja czyściłem pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną - ale i tak był do wymiany). Co do smrodu to może być efekt wypalajacych się smarów i olei po wymianie. Obejrzyj dokładnie czy nie ma wycieków lub zabrudzeń. Napisz skąd jesteś, na pewno ktoś pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bluebird11 Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 Mike, przekladany byl sam motor. silnik wyglada czysciutko...jeden z mechanikow sugerowal przepustnice jutro albo pojutrze bedzie czyszczona. jestem z okolic piotrkowa trybunalskiego, gdyby ktos zdecydowal sie poswiecic chwilke to dojade te kilkadzieciat kilo czy ile bedzie trzeba... fajnie by bylo zeby ktos powachal auto i przejechal sie, ocenil czy pracuje jak trzeba i jezdzi jak powinno.naprawde chce juz miec pewnosc ze wszystko jest ok. Dzieki za porady. Pozdrawiam. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 jeden z mechanikow sugerowal przepustnice jutro albo pojutrze bedzie czyszczona. przy okazji wyczyś silnik krokowy i zresteuj kompa - najlepiej consultem albo kts'em, żeby od nowa się uczył bo pomimo czyszczenia komp. ma zapamietane stare ustawienia.To wszystko już było na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bluebird11 Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 jeszcze tylko potrzebowalbym namiar na warsztat w lodzi ktory zresetuje mi kompa, bo w piotrkowie chyba takiego sie nie uswiadczy. dziekuje wszystkim za porady. zaczynam dzialac. pozdrawiam edit: uzywalem szukajki znalazlem dwa warsztaty ale nie wiem czy potrafia to zrobic wspomniane bylo ze nie zajmuja sie diagnostyka wiec chyba kompa nie posiadaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 Dość charakterystyczny zapach (słodki) ma rozgrzany płyn do chłodnicy jak gdzieś cieknie i paruje, może mechaniory nie dokręcili któregoś węża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Mike, przekladany byl sam motor.silnik wyglada czysciutko...jeden z mechanikow sugerowal przepustnice jutro albo pojutrze bedzie czyszczona. jestem z okolic piotrkowa trybunalskiego, gdyby ktos zdecydowal sie poswiecic chwilke to dojade te kilkadzieciat kilo czy ile bedzie trzeba... fajnie by bylo zeby ktos powachal auto i przejechal sie, ocenil czy pracuje jak trzeba i jezdzi jak powinno.naprawde chce juz miec pewnosc ze wszystko jest ok. Dzieki za porady. Pozdrawiam. . Mogę dać Ci namiar na mechanika, co pracował w ASO Nissana i bardzo dobrze zna te autka. Trzeba się z nim tylko wcześniej umówić, bo kolo jest zajęty. Za same oględziny kaski nie weźmie. Ewentualnie możemy przepiąć moją przepływkę do Ciebie i zobaczyć jak chodzi. Spisz numer ze swojej to zobaczę czy mamy ten sam typ (Bosh albo Hitachi i dokładny numer). Jakby czyszczenie przepustnicy nie pomogło to daj znać na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bluebird11 Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Dzisiaj samochod powedrowal do mechaniora na czyszczenie tego i owego, w tym tygodniu prawdopodobnie uda sie wymienic kata, niestety krzykneli za niego 300 zl. zobaczymy czy dziwne objawy ustana. Mike, jak mozesz daj namiary na swojego mechanika na pw. jesli po czyszczeniu nic sie nie zmieni to odezwe sie i jak znajdziesz chwilke czasu i bedziesz mial chec to mozemy cos podzialac, oczywiscie odwdziecze sie po staropolsku;) na razie nie chce zajmowac Ci czasu, dostalem garsc porad i bede sie nimi kierowal zobaczymy co i jak. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 niestety krzykneli za niego 300 zl. bluebird11 jak moge Ci cos zasugerowac, to wywal wogole kata Nie dość, że zaoszczędzisz 300zł. to jeszcze zarobisz kolejne ok. 200 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 niestety krzykneli za niego 300 zl. bluebird11 jak moge Ci cos zasugerowac, to wywal wogole kata Nie dość, że zaoszczędzisz 300zł. to jeszcze zarobisz kolejne ok. 200 zł. Pod warunkiem, że będzie miał gdzie sprzedać bebechy. A tak swoją drogą, skupy złomu to przyjmują czy gdzieś indziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Pod warunkiem, że będzie miał gdzie sprzedać bebechy. A tak swoją drogą, skupy złomu to przyjmują czy gdzieś indziej? najlepiej sprzedać na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bluebird11 Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 po wyszyszczeniu przepustnicy i wymianie filtra powietrza falowanie obrotow ustalo, samochod odpala normalnie zamiast kata wstawic zwykla rure? nie ma tam sondy lambda czy jakos tak? nie bedzie to mialo negatynwgo wplywu na jazde? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ShowView Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 witaj, podam ci namiar na chłopaków co być może będą mogli ci pomóc z błędami komputera jadac z piotrkowa do lodzi, starą trasą, zaraz za wiaduktem (jeszcze w piotrkowie) zjezdzasz w lewo kierując sie na trase katowice... tam przed samym wiazdem na tresę jest skret w wewnetrzna nieutwardzona drogę na prawo.... pozniej jadac wzdluz trasy caly czas prosto bedzie oznakowany warsztat elektromechaniczny (po prawej)... tam maja komputer i moga wykasowac bledy... p.s. jestem z piotrkowa i tez niedawno nabylem primerke 1.8 i rowniez kupujac wszystko bylo ok a po 2 tygodniach okazalo sie ze nie ma kompresji i bierze olej... teraz jestem na etapie dokladnego zmierzenia ile ona bierze tego oleju i pozniej sie okaze czy remontowac silnik czy go wymieniac pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 po wyszyszczeniu przepustnicy i wymianie filtra powietrza falowanie obrotow ustalo, samochod odpala normalnie zamiast kata wstawic zwykla rure? nie ma tam sondy lambda czy jakos tak? nie bedzie to mialo negatynwgo wplywu na jazde? pozdrawiam Jak tylko wywalisz kata to zapali się check. Podobno można dolutować opornik i gra gitara :-) (ale głowy nie daję bo jeszcze tego u siebie nie robiłem) No i trzeba uważać, żeby pod spodem dalej wyglądało jakby katalizator tam siedział, bo przy przeglądzie możesz mieć problemy. W tej sprawie również można do tego mechaniora, ale jeżeli możesz za 300 dostac katalizator to nie wiem czy gra warta świeczki(no może trochę mocy przybędzie :diabel2: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bluebird11 Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 No to jednak wywalenie kata odpada - za duzo kombinacji. tak w ogole to przepalajacy sie katalizator moze miec wplyw na osiagi? cos mi sie wydaje ze nie lata tak jak przystalo na 140 koni. nie wiem zamulony jest czy jak? moze by tak zainwestowac w hamownie? ShowView, znasz nazwe ulicy na jakiej jest ten warsztat? nie chodzi mi o wyskasowanie bledow bo diagnostyka w serwisie ich nie pokazala, tylko o reset kompa bo tak doradzili mi koledzy klubowicze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ShowView Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 słuchaj... niestety dzwoniłem do chłopaków... skasować błędy mogą, natomiast kasowania komputera nie się nie podejmują... kończę wątek powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 No to jednak wywalenie kata odpada - za duzo kombinacji. tak w ogole to przepalajacy sie katalizator moze miec wplyw na osiagi? cos mi sie wydaje ze nie lata tak jak przystalo na 140 koni. nie wiem zamulony jest czy jak? moze by tak zainwestowac w hamownie?ShowView, znasz nazwe ulicy na jakiej jest ten warsztat? nie chodzi mi o wykasowanie bledow bo diagnostyka w serwisie ich nie pokazala, tylko o reset kompa bo tak doradzili mi koledzy klubowicze. Może być tak jak piszesz. Wywalenie kata (z załorzeniem strumienicy i przeróbką elektroniki) to około 200 PLN, więc może i warto się pobawić, tylko tak jak piszę sam tego nie robiłem i nie chcę robić z Ciebie królika doświadczalnego Swoją drogą to dość podejrzanie niska cena za oryginalny katalizator ... (podałeś 300 PLN). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bluebird11 Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Mike, w piotrkowie w sklepie specjalizujacym sie w wydechach podali taka wlasnie cene nie wiem czy to oryginalny czy zamiennik, nie dochodzilem tego bo juz wlozylem w ten samochod pare tysiecy :/ i kat bedzie musial poczekac pare dni. Jako ze silnik sprawuje sie jak na razie dobrze przystapie chyba do delikatnego odmulania, przejechalem juz na tym silniku 1500 km wiec chyba juz nie musze obchodzic sie z nim jak jajkiem. więc może i warto się pobawić, tylko tak jak piszę sam tego nie robiłem i nie chcę robić z Ciebie królika doświadczalnego no wlasnie dlatego nie chce sie na razie w to bawic, poza tym piotrkowscy mechanicy jakos nie lubia robic trudniejszych rzeczy a i moj poziom zaufania do nich nie jest najwyzszy;] jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Mike, w piotrkowie w sklepie specjalizujacym sie w wydechach podali taka wlasnie cene nie wiem czy to oryginalny czy zamiennik a jakbyś zamówił coś takiego? -> http://cgi.ebay.co.uk/PETROL-CATALYTIC-CON...id=p3286.c0.m14 ...tylko musisz poszukać odpowiedni model to twojego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Ponoć wypalony katalizator śmierdzi i grzechocze :-) No i powinien zapalać się "check". Skoro nic takiego się nie dzieje to nie ma co się stresować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.