Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Pali się żarówka w bagażniku


Gość Hubertus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od początku, gdy kupiłem nie działało oświetlenie w bagażniku. Po wymianie żarówki, nowa świeciła, ale bardzo krótko ok 1 min. Jasno, a później coraz słabiej, aż zgasła. Czy ktoś miał juz taki problem? Co zrobić? Musi dostawać za duży prąd, tylko dlaczego? Dzięki z góry. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w ogole nie swieci zarowka w bagazniku, sprawdzalem ja jest dobra, sam nie wiem co z tym zrobic :(

No to nalzezy srawdzic czy dochodzi prad do lampki. A minus jest zamykany przez przelacznik w zamku klapy bagaznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie w tym jest problem pogrzebany, w tym przelaczniku w klapie od bagaznika jest tam na sprezynce takie cus i raz laczy i raz nie (sprawdzane miernikiem) i dalem sobie z tym spokoj :D moze kiedys sie tym zajme, ale dzieki za info

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd dochodzi cały czas, ale jest za duży. Po założeniu żarówki swieci, a z czasem coraz słabiej i gaśnie. I już później nie świeci :D Musi dostawać za duży prąd, tylko dlaczego? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Prąd dochodzi cały czas, ale jest za duży. Po założeniu żarówki swieci, a z czasem coraz słabiej i gaśnie. I już później nie świeci :D Musi dostawać za duży prąd, tylko dlaczego? Pozdrawiam

 

A co ma prad wspolnego z jasniejszym swieceniem? Chyba chodzi Ci o napiecie ze jest za duze... tylko pytanie skad moze wziasc sie wieksze napiecie niz 12V skoro masz w samochodzie instalacje 12V?? O ile jest wieksze to napiecie? Wez no tam miernikiem sprawdz ile pokaze.

Moze masz walniety regulator napiecia na alternatorze? Jasniej swiecila jak miales odpalony silnik czy zgaszony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie nie ma wpływu, jedynie natęężenie. Z tym, że wkładam 5W żarówkę taką jaka powinna być i się pali. Miernikiem nie sprawdzałem. Jak zrobie to dam znać co było. Pozdrawim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko napięcie w tym przypadku może mieć wpływ na żywotność żarówki :!:

Natężenie jest "wymuszane" przez samą żarówkę (prawo Ohma), chyba że była lichej jakości, albo wsadziłeś żarówkę 6V.

Jeśli by był walnięty regulator napięcia, to paliłyby się przy włączonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A umnie działa jak należy 8) Jak pociągnę wajchę od otwierania klapy to w nocy przy nie otwartym bagażniku widać przez jakieś :shock: dziurki w tylnej półce(przyb tylnej szybie jak się stoi obok autka) światełko(sedan) a silnik nie odpalony.Sprawdzę jak tam jest żarówa i dam znać.(może to wina żarówy :roll: )?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Masz brudne styki na wlaczniku, ktory znajduje sie w zamku od klapy. Wraz z przeplywem pradu, ktory pobiera zarowka, styki zaczynaja sie grzac i przestaja przewodzic prad... stad robia sie spadki napiec i zarowka Ci przygasa az do zazenia.

Przeczysc styki jakims "kontakt60" albo innym zajzajerem do czyszczenia tlenkow na stykach elektycznych i bedzie gites.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzęki MACIEJKA SZ. To była wina stykow włacznika w zamku klapy bagażnika. Nie podejrzewałem. że to może ta przyczyna, gdyż na ogół jak styki zaśniedzieją to wogóle nie lączą. Teraz świeci jak w dzień. Pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A ja miałem tak skorodowany wyłącznik w zamku, że nie dało się już go uruchomić bez wymiany zamka, ale poradziłem sobie w inny sposób:

Zakupiłem taki wyłącznik rtęciowy (w szklanej bańce z kropelką rtęci zatopione dwa styki), podłączyłem pod te dwa przewody co uprzednio szły do zamka i przełącznik przymocowałem wewnątrz klapy w takiej pozycji że przy otwieraniu klapy kropelka rtęci przelewa się na styki zwierając je, co w rezultacie skutkuje zapaleniem się oświetlenia bagażnika :idea:

W Citroenie Berlingo z klapą podnoszoną do góry jest podobne rozwiązanie, tylko że zamiast bańki z rtęcią jest tam plastikowa rurka z metalową kulką, działa na tej samej zasadzie.

Takie wyłączniki rtęciowe można wymontować z różnych urządzeń, np. farelki, w której spełnia taką rolę że jak farelka się przewróci twarzą do ziemi to rtęć się rozłącza i wyłącza zasilanie aby zapobiec tragedii :shock:

Rozwiązanie ma swoje wady i zalety:

- wady oświetlenie zapala się dopiero w pewnym położeniu klapy (w zależności od ustawienia wyłącznika), może to być dość istotne jeśli klapę bagażnika mamy pod kontrolą alarmu

- zalety niski koszt, łatwość wykonania, nie trzeba wiercić dziur pod zastępcze wyłączniki w karoserii które z czasem mogą także skorodować, ani wymieniać całego zamka, wyłącznik rtęciowy nie skoroduje już nigdy.

 

A tak przy okazji:

Ma ktoś może na zbyciu lampkę oświetlenia bagażnika do P10, bo jak naprawiałem oświetlenie bagażnika to zwęszyłem że po prawej stronie jest miejsce na drugą lampkę i można sobie zwiększyć światłość w bagażniku ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje dobrego pomysłu "radjan". Ja u siebie miałem podobny problem, czyli korozja orginalnego przelącznika, po renowacji działał przez 2 miesiące, z tym że czasm nie wyłączał się, wkońcu ponownie sie rozsypał i w tym momencie miarka sie przebrała. Założylem zwykły przełącznik.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...