Guest filtron Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 witanko właśnie zamierzam sie do wymiany klocków na przód i poco przepłacać gostkom jak można samemu tylko potrzeba małego wsparcia duchowego i instrukcji jak to zrobić dzieki wszystkim za dobre rady mam p-10 95 :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Ja też wymieniam cały przód łącznie z tarczkami. Jeśli nic mnie nie zaskoczy, to powinna być kwestia tylko odkręcenia dwóch śrub i wciśnięcia cylinderka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rafał L Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Czynność jest bardzo prosta: 1. zdejmujesz koło 2. odkręcasz dwie śruby zacisku hamulcowego 3. zdejmujesz zacisk ze wspornika 4. wyciągasz zużyte klocki 5. wpychasz tłoczek Póżniej zakładasz nowe kłocki i wszystko gra. Po opuszczeniu samochodu zerknij pod maskę i sprawdz poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku napewno się podniesie. Jak będzie ponad max będziesz musiał troszkę wypompować np. strzykawką. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KaZeLoT Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Do śrub zacisku hamulcowego potrzebny jest klucz 12, najlepiej nasadowy. Najwięcej oporów stawia tłoczek :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubi Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Mi się wydaje ze wystarczy odkręcić tylko jedną śrubę zacisku i podnieść go do góry. Nigdy nie odkręcałem obydwu w żadnym samochodzie, nie było takiej potrzeby i myślę że tu tez nie będzie. Zalecam zakup specjalnego smaru do układów hamulcowych i wciśnięcia trochę pod gumki. Tylko delikatnie, żeby ich nie poszarpać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anty3 Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Możesz jeszcze zaopatrzyć się w tzw. smar teflonowy i przesmarować miejsca w ktorychprzesuwają się klocki oczywiście po uprzednim oczyszczeniu tych miejsc. Po wymianie klocków wytrzyj dokładnie tarcze ze smarów i innych paskuctw które mimochodem możesz nanieść. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ROBAS Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Do śrub zacisku hamulcowego potrzebny jest klucz 12, najlepiej nasadowy. Najwięcej oporów stawia tłoczek :wink: Hmmm- a nie 17 albo nawet 19- tak mi się coś wydaje choć ręki nie dam uciąć :wink: Zamiast smaru można włożyć przekładki z cienkiej blachy nierdzewnej- na dłużej starcza , nie koroduje więc klocki się zawsze dobrze ślizgają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Do śrub zacisku hamulcowego potrzebny jest klucz 12, najlepiej nasadowy. Najwięcej oporów stawia tłoczek :wink: Hmmm- a nie 17 albo nawet 19- tak mi się coś wydaje choć ręki nie dam uciąć :wink: Zamiast smaru można włożyć przekładki z cienkiej blachy nierdzewnej- na dłużej starcza , nie koroduje więc klocki się zawsze dobrze ślizgają. Klucz 12-odkreca sie zacisk z tloczkiem, a klucz 19-odkreca sie cale siodlo, czego do wymiany klockow nie trzeba.Jak sie wymienia tarcze to 19 trzeba odkrecic siodlo, ale w przypadku samych klockow wystarczy jedna srubke odkrecic kluczem 12 i odchylic zacisk, wyjac klocki, przeczyscic wszystko troszke, rozruszac, wcisnac tloczek,zalozyc klocki, dokrecic zacisk, spawdzic poziom plynu, poskladac reszte i jechac. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Ja dzisiaj wymieniałem klocuszki z przodu w swojej almerce. Jeden klucz oczkowy (chyba 12), siodło w górę, klocki na śmietnki. Wciskamy tłoczek i nowe klocuszki. Chwila roboty. Gorzej z tyłem. Jest tam potrzebny jakiś dziwny klucz do wkrecania tłoczka. To już jutro musi zrobić mi znajomy mechnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ROBAS Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 A racja Dżodżo- dawnoooo już tam nie zaglądałem za 2 tygodnie się okaże czy nie będę musiał zanurkować pod moją strzałe (przeglądzik mnie czeka- a właściwie ją) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Trzeba bylo zaba sprobowac, tylko tak aby nie uszkodzic gladkiej czesci rowka.W P10 z tylu tez jest tloczek wkrecany na taki dziwny klucz i ja go zawsze wkrecam zaba. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bobtrebor Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 jak to robisz ? trzeba kręcić tym tłoczkiem ? w którą stronę ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekol Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Witam tylny tloczek trzeba wkrecac (jak dobrze pamietam to w prawo) i jednoczesinie wciskac. :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Skoro załozyciel teamtu został usunięty to dlaczego ten temat nadal istnieje?? Do kosza!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radzio Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Założyciel usunięty, ale poruszony przez Niego temat może interesować innych Użytkowników. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregors Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Stary przecież to żadna filozofia:) abys tylko klocków odwrotnie nie zalozyl bo bedzie tarła blacha o blache:) odkręc koło a zobaczysz ze to banalnie prose. pozdro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radzio Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Mnie ten temat akurat nie interesuje. Ale może kogoś zainteresuje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.