Gość sk Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Wiitam, od paru miesięcy posiadam iXa T31 2,0 DCi 173KM i powoli przychodzi pora na wymianę oleju silnikowego. Zapewne niejeden użytkownik nowego iXa z silnikiiem diesla już to robił - dlatego prośba moja o informację i poradę : - jaki olej zastosować ? => w instrukcji jest wskazany olej NISSAN , ale widomo że Nissan nie jest producentem, w serwisie podali że stosouję Shell Helix 5W/30 , a w Shellu podali że nie ma w sprzedaży 5W/30 tylko jest 5W/40 - jaka jest pojemność miski olejowej ????? => w instrukcji nie znalazłem tych danych , a w serwisie powiedzieli że 7,3 litra - co wydaje mi się trochę przesadzone. Z góry dziękuję za info sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Shell Helix 5W/30 - JEST W SPRZEDAZY ! POJEMNOŚĆ MISKI TEZ DOBRA PODALI ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 oleje 5W30 a nawet xW20 są coraz bardziej popularne i dostępne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alv. Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 To masz dziwą instrukcję. W mojej jest podana pojemność - 7,4 litra oleju niestety. Ciekawostką są inne wartości przy silniku benzynowym 2,5l dla Rosji i Ukrainy w porównaniu z pozostałymi krajami - różnica o 0,5l. Rekomendowany jest 5W30 z uwagą, że należy dobierać lepkość w zależności od warunków temperaturowych wg załączonej tabeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristofeer Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 oj tak bo jak za rzadki potrafi nieźle wxiąga olej - przekonałem się na własnej skórze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trout Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 niskopopiołowy m. in. do dieseli z filtrem DPF. Lał ktoś z Was ten olej do T31 173dci? Podobno pasuje ale wolę mieć pewność zanim wydam 400zł. Będę wdzięczny za sugestie. Pzdr. Trout Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 niskopopiołowy m. in. do dieseli z filtrem DPF. Lał ktoś z Was ten olej do T31 173dci?Podobno pasuje ale wolę mieć pewność zanim wydam 400zł. Będę wdzięczny za sugestie. Pzdr. Trout Ten olej jest w przedziale tzw. olejow niskopopiolowych dla diesli z filtrem czastek stalych, ja coprawda pomykam 136 KM dci ostatnim przed T31 i uzywam Shell Ultra Diesel 5w30, a ten jest tanszy - to tak na marginesie bo moze w 170 KM trzeba cos lepszego choc nie przypuszczam. W ogole dobor oleju zalezy od wielu czynnikow a napewno od stylu jazdy, obciazen ( przyczepa, klima, 4x4 gaz do dechy, itp.) wiec to troche indywidualne. Olej o ktorym wspominasz to jest najnowszy olej Shella wiec normalne ze go reklamuja. Szerokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 A nie lepiej wlać nissanowski 5w30 dpf?,trochę droższy,ale chyba pewniejszy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trout Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 No mój silnik zalicza się do tych bardziej obciążonych i to pod każdym względem, dlatego szukam najlepszego oleju, cena za litr nie ma tu takiego znaczenia. Poza tym ostatnio zmagałem się z lampką DPF - jednak przy intensywnej jeździe w mieście czasem nie ma mozliwości spalenia nagromadzonej zawartości filtra, niestety, nawet mimo starań. waleszczak, dzięki za odzew w poście, obdzwoniłem kilka serwisów i leją 5W-30 do 5W-40 ... shell helix . Tak więc ten nikonowski to po prostu beczkowany, zwykły shell do dpf za 60-70zł za litr Pzdr. Trout Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Dokładnie, olej NISSANAw serwisach jest olejem produkowanym przez Shela z tą róznicą że w serwisie jest o 50 drozej. sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 No mój silnik zalicza się do tych bardziej obciążonych i to pod każdym względem, dlatego szukam najlepszego oleju, cena za litr nie ma tu takiego znaczenia. Poza tym ostatnio zmagałem się z lampką DPF - jednak przy intensywnej jeździe w mieście czasem nie ma mozliwości spalenia nagromadzonej zawartości filtra, niestety, nawet mimo starań. waleszczak, dzięki za odzew w poście, obdzwoniłem kilka serwisów i leją 5W-30 do 5W-40 ... shell helix . Tak więc ten nikonowski to po prostu beczkowany, zwykły shell do dpf za 60-70zł za litr Pzdr. Trout Ja lałem w serwisie oryginalny olej nissana ale nie z beczki tylko z pojemników 5 litrowych,ale kto jest jego producentem to nie wiem. Wcześniej lałem castrola 5w30 ale po moim pytaniu czy jest on zalecany do filtra dpf serwis nie potrafił mi udzielić odpowiedzi,więc przestawiłem się na oryginał. U mnie w serwisie(Odyssey) miałem do wybóru castrol albo nissan,u innych dilerów dostępny jest również shell. Przestrzegałbym tylko co do miejsca zakupu oleju,często można kupić sporo taniej ale jest sporo podróbek :!!: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 w przypadku samochodów z filtrem cząstek to sprawa jest bardzo prosta... MUISI być to olej niskopopiołowy.... czyli LL 5/30 lub 0/30 5/30 są w większości (90%) przypadków hydrokrakami, czyli olejami mineralnymi odpowiednio przetworzonymi o nazwach sugerujących..... że są olejami "full synthetic" (bo nie są) Są tanie... i przy sprawnym silniku oraz wymianach co 10k nie ma prawa silnik eis uszkodzić czy nadmiernie zużyć. oleje 0/30 są ZAWSZE w pełni syntetyczne i są drogie. oleje te spokojnie wytrzymują 30k km... ale dobrze jest przy przebiegu 15k wymienić filtr oleju. chodzi o to by olej był w miarę jak najbardziej czysty. ... to tak w skrócie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trout Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Shell Helix Ultra Extra 5W-30 bo o taki pytałem; cytat ze strony shella: "W pełni syntetyczny olej silnikowy najnowszej technologii Shell, spełniający wymagania nowoczesnych silników benzynowych posiadających katalizator oraz silników Diesla, także tych wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF)...." Sygma, myślisz, że oszukują i jest to olej mineralny "wybarwiony" na full synthetic? BTW, identycznie zaczyna się opis 5W-40 tylko bez wzmiamki o filtrze DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Sygma, myślisz, że oszukują i jest to olej mineralny "wybarwiony" na full synthetic? swego czasu Mobil pozwał Castrol'a do sądu w USA o to, że na produktach HC miał napis "Full Synthetic". Oczywiście nie wygrał ale sąd zmusił Castrola do informowania na etykiecie, że jest to olej HC. Teraz są rożne nazwy sugerujące, że dany produkt jest w pełni syntetyczny... np.: " synthetic technology" itp... masz przykład: wydawało by się, że pełny syntetyk.... co do tego oleju "Shell Helix Ultra Extra 5W-30" to chyba jest to pełny syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maih Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Super tylko ja z tego nadal nie wiem jaki olej nalać? Kupiłem XTraila z 2004 2.2DCI T30 ma przebieg 110k (chyba) Nie mam informacji jaki olej był lany poprzednio (brak nalepki wpisu w książce serwisowej) Proszę pomocy co lać przy takim przebiegu, tym roczniku? :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 a masz filtr cząstek stałych ? [ Dodano: Sro 08 Paź, 2008 20:46 ] Shell Helix Ultra Extra 5W-30 bo o taki pytałem no i mam pewność. Jest to olej w pełni syntetyczny :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maih Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Hmm a jak to sprawdzić? Ten filtr, sorry ale tydzień mam X a instrukcje mam po francusku, zaraz spróbuje coś wyczaic z angielskiej z netu ale moze masz prosty sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 prosta sprawa. czy jak dasz ostro w pedał gazu to samochód dymi ? jak nie dymi... to masz właśnie ten filtr :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maih Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 No nie dymi więc chyba jest filtr. W takim razie jaki olej wlać? :!!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 w takim razie lać niskopopiołowy.... czyli 5/30 lub 0/30 wybór dowolny (po za Castrolem) i wg. zasobności portfela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maih Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Czyli np.Mobil Super D 10W40? A może Shell Helix Super High Mileage 15W-50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 tak jak napisałem wyżej. aby nie mieć problemu z zapchanym filtrem cząstek stałych MUSISZ mieć olej niskopopiołowy.... ... czyli 5W-30 lub 0W-30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 A jaki jest najlepszy ? czy i w tym przypadku nalepszy=najdrozszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 A jaki jest najlepszy ? czy i w tym przypadku nalepszy=najdrozszy ? to zależy co dasz do porównania. generalnie 0/30 będzie droższy od 5/30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość godunow Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Od dwóch dni jestem posiadaczem (szczęśliwym ) X-trail'a. Instrukcję mam po fracusku więc uwaznie przeglądam Forum. Wiem juz jaki olej silnikowy mam wlać (5W/30) i zrobie to niebawem, ale proszę o informację jak często trzeba go w x-trail'u wymieniać - normalna eksploatacja szosowa. Jak często trzeba wymieniąc olej w przekładniach? Pozdrawiam właścicieli X'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.