Gość SemperFidelis Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Dzień dobry wszystkim. Mam poważny problem z hamulcami ( tarczowe ). Po kupnie mojego ,,cacunia" uruchomiłem mu w końcu tylne hamulce. Niestety cieszyłem się raptem 3 tygodnie. Zaciski musiały nie działac od dłuzszego czasu ponieważ tak sie zapiekły ze są całkowicie zniszczone. Sikają plynem każda szczelinką a zestawy naprawcze nic nie dały. Mechanicy mówią ..kup se pan nowe ...właśnie to se mnie wku..... ja jestem architektem nie mechanikiem. W sklepach z częściami twierdzą ze nie ma zamienników do tego rocznika - jeden wstecz jeden w przód są a do 97 nie ...a jak pytam o nr katalogowy oryginałów to nie chcą podac albo sami nie wiedzą. Moze ktoś mi pomóc dokonac zakupu sprawnych zacisków ( nie koniecznie nowych) ewentualnie poda co będzie pasowało na tylne koła ? Moje cacunio to trzydrzwiowa Almera 1.6 zdaje się 16v z roku pańskiego 1997 z góry dziekuję i przepraszam za moje amatorskie podejście do spraw technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Z informacji uzyskanych od kolegi o nicku B12 wiem że: Europa 1998 z ABS - 33,96mm, średnica cylindra- zapytaj go czy u Ciebie nie jest taki sam. Zmierz tłoczek jaką ma średnice podejrzewam że masz taki jak mój - komplet kupiłem na auto złomie za 50 zł - śmigają jak marzenie :one: sprawdź tylko czy tłoczek nie ma wżerów bo jak ma to będzie nieszczelność. Zestaw naprawczy nic nie da jak tłoczek przepuszcza. Poszukaj auto złomu z rozbitą N15 może być wersja angielska - ja mam tak wszystko pasuje W razie pytań pisz. Pozdrawiam kolegę z branży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SemperFidelis Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Dzięki Yaroo za szybki odzew. Wiesz nawet nie mam jak zmierzyc średnicy tłoczka z powodu zeroweto zaplecza technicznego. Wici po Pile rozwinąłem tylko nie ma jak pojechac gdziekolwiek bo pedał hamulca wpada mi w podłogę i od dwóch dni zatrzymuje auto siłą woli. W myśl zasad KaiZen nie ma głupich pytań :oops: a niemożna by zamontowa zacisków o innej średnicy tłoczka ? byleby mocowania pasowały? Na czym polega róznica ze to jest az tak wazne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Możesz zamocować zaciski o innej średnicy tłoczka pod warunkiem, że będą pasowały do Twojej średnicy tarcz. Ja mam z tyłu zaciski od Primery P10 2,0 i pasują idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SemperFidelis Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Możesz zamocować zaciski o innej średnicy tłoczka pod warunkiem, że będą pasowały do Twojej średnicy tarcz. Ja mam z tyłu zaciski od Primery P10 2,0 i pasują idealnie Mozesz przyblizyc temat ? Jaka masz almerke z ABSem ? czy dodatkowo przerabiałeś coś jeszcze w hamulcach. Z którego rocznka Primery wcisnołeś te zaciski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Nic nie przerabiałem dodatkowo. Mam ABS i wszystko pasowało P&P. Zaciski są od Primery z 95 r. Przednie zaciski też możesz zmienić. Ja mam przód od 240 SX z większą średnicą tłoczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Kurcze nie wiedziałem że z Primery pasują Dobrze wiedzieć to będzie większa możliwość zakupu części. To możesz zdemontować zacisk i pojeździć po auto złomach a coś dobierzesz byle by pasowało. demontaż zacisku jest banalnie prosty: 1. odkręcasz koło 2. odkręcasz zacisk - dwie śruby - zdejmujesz zabezpieczenie z linki od ręcznego wypinasz ją z mocowania 3. odkręcasz przewód doprowadzający płyn hamulcowy - warto potem wcisnąć i zablokować pedał hamulca - nie będzie wyciekał płyn 4. wykręcasz tłoczek - podobno w niektórych sklepach można kupić sam tłoczek - wiem że Zell w Lublinie kupił tłoczki za około 80 zł - czyli niedrogo Mam gdzieś fotki z całej operacji wrzucę jak chcesz ale dopiero w czwartek lub w piątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SemperFidelis Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 no to by była bomba .... Yaro dam rade .... a teraz coś z czarnego humoru angielskiego ..... odpowiedź z serwisu na mojego maila Dnia 27 października 2008 8:49 "NISSAN :kosci: " <sklep036@ :fuckyou2: : .com.pl> napisał(a): > Witam > > Możemy zamówić taki zacisk w cenie 1634,80 zł brutto > Jeśli jest Pan zainteresowany to muszę wysłać zapytanie o dostępność bo nie > ma go w naszym cenniku > Dzień dobry Dziekuję za informacje, jeśli zapisana cena nie jest błędna ( przecinek o jedną cyfre do przodu ) to obawiam sie ze musze poszukać innej alternatywy. Jeszcze raz dziekuję i pozdrawiam serdecznie. Krzysztof Kobza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Ja miałem swojego czasu zaciski do N15 1.6 na sprzedaz, powiem Ci, ze w tym roku było kilka zacisków różniacych sie milimetrami na otworze jarzma. Przed zakupem zmierz to dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SemperFidelis Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 otwór jarzma powiadasz .... :583: a może tak wersje dla upośledzonych technicznie ? To ta część która trzyma kloce i dociska je do tarczy? Yaroo może wklej procedure i zaznacz gdzie jest jarzmo ??? Umówiłem sie z kumplem ściągniemy zacisk zaklepiemy przewód ... i przeglądne zaciski od wszystkich ,,Japońców" jakie znajde. Speeder a rocznik Twojej Almery ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 To rozstaw śrub w zacisku które przykręcasz do auta. [ Dodano: Pon 27 Paź, 2008 17:01 ] W Szczecinie jest duzy szrot specjalizujacy sie w japonczykach - na Allegro maja konto "Made in Japan" - pewnie będą mieli to co Ci interesuje, tylko jak napisałem zmierz wszystko co do milimetra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Foty będą w czwartek bo nie mam chwilowo swojego aparatu a pożyczyłem z kartą na której są te zdjęcia mam go mieć we czwartek i od razu wrzucę fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SemperFidelis Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 znalazłem mechanika który stwierdził ze zrobił mi hamulce narazie jest ok ... ale fotki daj może sie jeszcze przydac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Speeder a rocznik Twojej Almery ??? Rocznik mojej to 98r. Jak chcesz to mogę ją Tobie sprzedać w całości, hamulce działają w niej rewelacyjnie i wszystko jest nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Tutaj daje linka do zdjęć z operacji wymiany zacisku - niestety tylko 5 zdjęć z uwagi na to że ręce miałem brudne i szkoda mi było aparatu zafajdać http://mojemojemoje.fotosik.pl/albumy/532393.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SemperFidelis Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 serdeczne dzieki Yaroo .... :one: przyda mi sie ta wiedza napewno Speeder ...wierzę że cacunio jest extra wypas ale dziekuje ...jakoś zieleń bardziej mi odpowiada Patriot człowiek uczy sie całe życie teraz napewno będe wiedział :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Odswiezam temat. W zeszlym tygodniu zalozylem nowe tarcze i klocki bo stara tarcza byla zardzewiala i krzywa. To bylo slychac nawet przy jezdzie. A wiec wymienilem. Problem w tym ze nowe klocki trzeba bylo wbic mlotkiem. Teraz mam problem bo w czasie jazdy slychac lekki pisk. Macalem felge i byla ciepla. Czyli ociera. Sprawdzalem sprezynke od recznego. Ta dobrze odbija bo linka jest luzna. Moje pytanie: 1. Czy klocki musza luzno wejsc? Jezeli nie to znaczy ze zacisk jest walniety. Wtedy kupie nowy. 2. Znacie moze wlasciwe momenty dokrecania srub w tylnych hamulcach? W ksiasce niestety nie ma. 3. Jezeli zaloze nowy zacisk to moge odpowietrzyc uklad hamulcowy starym sposobem (pompowaniem)? W ksiasce pisze cos o podcisnieniowym odpowietrzaniu. Dzieki z gory i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Klocki powinny się przesuwać w prowadnicach z lekkim luzem, jeżeli wbiłeś młotkiem to musisz je zdemontować, bo możesz doprowadzić nawet do pożaru samochodu. Klocki montuje się ręcznie, po usunięciu nagaru, rdzy innych zanieczyszczeń. Odpowietrzyć hamulce może sposobem tradycyjnym, pompowanie pedałem hamulca. Zacisk to jest odlew, odkuwka i nie powinien się zdeformować, sprawdź czy klocki mają ten sam wymiar co "stare". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makaww Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Witam. Odświeżam temat po latach. Otóż mam n15 97 abs i musze wymienić zaciski ( chciałem reperaturki kupic ale mam tloczki 30mm i koszt "gumek" to 108zl na jedna stronę a trza zrobic dwie. Nie mogę dostać nigdzie takch zaciskow. Moze mi ktos doradzić jakie inne będą pasować ? Przez to zblokowany jestem juz z 2 miesiące, a chciałem na zlomach, szrotach popatrzyć za tym. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Tutaj masz zestaw bez tłoczka za 35PLN -> http://twojeczesci24.pl/item?szukaj=D4305&prod_id=230005.380(przeważnie tłoczek da się stary wykorzystać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrt07 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Witam. Odświeżam temat po latach. Otóż mam n15 97 abs i musze wymienić zaciski ( chciałem reperaturki kupic ale mam tloczki 30mm i koszt "gumek" to 108zl na jedna stronę a trza zrobic dwie. Nie mogę dostać nigdzie takch zaciskow. Moze mi ktos doradzić jakie inne będą pasować ? Przez to zblokowany jestem juz z 2 miesiące, a chciałem na zlomach, szrotach popatrzyć za tym. Pozdrawiam. http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tylny-almera-n15-prawy-lewy-tyl-i5764555969.html Wg mnie to jest dobra propozycja, dostajemy idealnie zregenerowany cały zacisk z gwarancją, a stary odsyłamy później z powrotem. Cena niewiele wyższa od samych 'gumek' 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkmerlin Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Do swojej N16 2.2DI kupiłem zaciski właśnie od tego allegrowicza. Mam do powiedzenia tylko tyle - POLECAM. :-) Stare odwiozłem osobiście, ponieważ miałem akurat po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.