Guest marekmarecki Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Jak macham kołem góra dół to w tym miejscu(żółta obwódka) jest luz. tam gdzie czerwona strzałka napewno jest łożysko, pytanie jakie :?: a tam gdzie niebieska strzałka nie wiem co jest :? w sklepie jak poszedłem pytać o łożyska to mi powiedział, że tam jest tylko jedno łożysko i cena jego to 30 pare zł. możliwe że tam jest tylko jedno :?: , bo mi to jakoś dziwnie wyglada jak na jedno. I co myslicie o łozysku za 30 pare zeta, lepsze bedzie od takiego kupionego na wymiar :?: Moim zdaniem nie ma różnicy więc po co przepłacać No i jak ten element się nazywa :?: :!: górny wachacz czy zwrotnica. Póki co nikt dokładnie nie wie. Stawiam na zwrotnicę co wy na to :?: Podzięki dla COOBCIA za udostępnienie zdjęcia :!: :!: :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 O widze moja fotka W tym miejscu jest jedno łożysko igiełkowe do którego bardoz łątwo sie dorwać. Sciagasz tączapeczke i o ile dobrze pamietam to kluczem nasadkowym 22 odkrecasz naketke i wszyto pięknie schodzi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekmarecki Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Odkręcałem to wstępnie tylko, no i widziałem łozysko (red strzałka) Coobcio rozbierałes to kiedyś :?: napewno nie ma drugiego łozyska (niebieska strzałka) jak nie ma to co jest w tym miejscu:?: Bez ściągacza dam radę :?: I które łożysko za 30 pare zł czy zdjąć i szukać zamiennika jakiegoś:?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Hmmm... U mnie jest chyba to samo... Jak zrobisz to daj znać jak Ci poszło, może skorzystam z Twoich doświadczeń. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ROBAS Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Jak już odkręcisz nakrętkę to Ci to prawie samo wypadnie. Odkręcałem to kiedy robiłem przegub- wychodzi 100 razy łatwiej niż końcówka wachacza. Niestety od spodu nie zaglądałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 28Darek Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Na 100% sa tam dwa lozyska obustronnie kryte. Mozna nawet kupic taki zestaw naprawczy sworznia prowadzacaego ( male i duze lozysko + dwa simeringi) koszt ok 70 zl za kpl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 O widze Marek, ze masz fotke, a ja dzis wywalalem korektory i specjalnie dla Ciebie zrobilem fotke tego miejsca :):) To jest dokladnie zwrotnica, ale ile tam idzie lozysk to nie jestem w stanie Ci tego powiediec bo nigdy nie mialem z tym problemow. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekmarecki Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Dzięki Tomek :!: :!: :!: Przymierzę się do tej zwrotnicy w tym tygodniu. Zamówię łożysko, narazie tylko jedno na każdą stronę tak jak mówił gość w sklepie. Najwyżej oddam je jak by było cos inaczej. A ty Tomek teraz opisuj jak wyjąłeś korektorki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 marek jeżeli masz luz góra-dół to ja nie stawiał bym na te łozysko na 100% one nie eliminuje luzu wzdłuz osiowego od dołu powinien być (nie wiem na pewno jutro zajże) sworzeń wachacza i to on jak jest wybity to puka na jak np. zjezdzasz z krawęznika no i czuć luz G/D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekmarecki Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Na ten sworzeń nie zwracałem uwagi muszę się przyznac ale łozysko tej zwrotnicy luz ma na pewno, bo widziałem. Co do sworznia to się przyjrzę jeszcze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Korektory wywalilem.Opis juz jest prawie zrobiony.Niedlugo dopracuje wszystko i napewno zamieszczone bedzie na forum.Ale napisze juz ze haulce sa za***iste. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekmarecki Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Wymieniłem dopiero teraz :wink: Są tam dwa łożyska jak pisał 28Darek i jeden uszczelniacz na większym łozysku. Łożyska, które zamówiłem to były te wieksze rozmiarem były dobre ale nie były kryte, więc zostawiłem stare bo nie miały luzów. Wymieniłem tylko te mniejsze które kupiłem po 4,50zł za sztukę :wink: Podczas tej operacji zauważyłem, że mam pęnięty górny wachacz :shock: No i czeka mnie wymiana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 a co ze swożniem sprawdzałeś?? ps Darek28 w ponchu gość podesłał mi rysuneczki pompy wtryskowej (za co dzieki) i sam wymieniłem uszczelkę niecieknie juz 2 miechy prawie a chcieli 150 zł w warsztacie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 prawie 2 miechy - dodam a nie cieknie w ogóle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekmarecki Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Luzu był a teraz nie ma więc myśle, że sworzeń to to nie był ale przyznam sie bez bicia, że nie zwracałem na niego szczególnej uwagi. Myśle że gdyby miał luzy to bym zauważył. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Bardzo ważne Czy ktoś zna wymiary i rodzaj łozysk do górnego mocowania zwrotnicy, te co na rysunku w żółtym zakreśleniu. Bardzo pilne !!!!! PLEASE !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
widaw Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 w zwrotnicach są zamontowane dwa łozyska kulkowe w osłonie wieńca kulek. Nr katalogowe: łozysko male - SKF 6203-2RS1 lożysko duze - SKF 62/28-2RS1 Pokrywka górna zwrotnicy wykonana z tworzywa. W jej dolnym otworze znajduje się uszczelniacz zapobiegajacy dostawaniu się wody do środka. Nalezy uważac aby go nie uszkodzić. Powinien sworzeń wyjść lekko o ile nie zardzewiał w wewnętrznych pierścieniach łożysk - wtedy niestety czeka Cię sporo roboty "młotkowej" - zawieszenie mocno sprężynuje i nie bardzo jest jak podeprzeć. Podczas montażu nalezy PERFEKCYJNIE wyczyścić powierznię dolnej części sworznia która współpracuje z uszczelniaczem. Z doświadczenia wiem ze jest bardzo pokryta brudem i rdzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 W razie czego, podaje wymiary łożysk zestawu naprawczego zwrotnicy: Górne: średnica zew.: 40mm, wew.: 17mm, grubość: 12mm Dolne: średnica zew.: 58mm, wew.:28mm, grubość: 16mm Simering: średnica zew.: 58mm, wew.:46mm, grubość: 7mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest adek19 Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Ten sam problem co w temacie, koledzy prosze o szybka pomoc gdzie w lublinie moge dostac te loztska bo u mine w miasteczku powiedzieli mi ze za komplet 2 lozyska + uszczelniacz 150zl to chyba za duzo a musze wymienic juz bo tak mi chrupie ze strach jechac dlatego prosze o adres dobrego i TANIEGO :!: sklepu w lublinie lub okolicach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Koszt takiego zestawu w JC to max. 75zł A co do sklepu w Lublinie zapytaj : Dżodżo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 AUTO EURO R.K. NIEDZIAŁEK M.M.CAR ( w CMT na Spółdzielczości Pracy ). Co do AUTO EURO to jakbysmy sie spotkali to moze jakis rabat bym zalatwil. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ticky Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Robiłem to tydzien temu. Zestaw naprawczy w sklepie MMcars w Centrum mot. "na górce" ul. Spółdzielczości Pracy. Cena 80 zł - 2 łożyska i uszczelniacz. Ja jeszcze mam pytanie czy tą czapeczkę co jest wciskana na góre to gdzieś dostanę? Bo moja była juz do kasacji i na razie mam smarem zapchane ale sie boje ze mi sie tam jednak brudu napcha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brodacz Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Panowie, a jakie tego objawy są? U mnie na przeglądzie stwierdzili luz po prawej stronie na tym sworzniu/ zwrotnicy. Ręcami jak go wezmę to nic nie czuć, ale w trakcie jazdy dochodzą mnie takie delikatne stuki i z lewej i prawej strony, przy ruszaniu, hamowaniu, czy przejeżdzaniu przez spowalniacze itp. Ile czasu na to potrzeba żeby w garażu na glebie to zrobić? Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aro_prezes Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 najlepszy sposób to kanał i łom, zdją koło i po kolei sprawdzac luzy. mi na przeglądzie technicznym tez mówili,ze mam wywalone swożnie,a to wcale nie były swożnie tylko górny wahacz, po wymianie wahaczy pojechalem znowu na sprawdzenie i juz do swozni sie nie czepiali. także w naszych nissankach najlepiej zdac sie na łom i własne spostrzeżenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ice Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Panowie, a jakie tego objawy są?U mnie na przeglądzie stwierdzili luz po prawej stronie na tym sworzniu/ zwrotnicy. Ręcami jak go wezmę to nic nie czuć, ale w trakcie jazdy dochodzą mnie takie delikatne stuki i z lewej i prawej strony, przy ruszaniu, hamowaniu, czy przejeżdzaniu przez spowalniacze itp. Ile czasu na to potrzeba żeby w garażu na glebie to zrobić? Pzdr. To pukanie u mnie tez jest i to górny wachacz puka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.