Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wolne obroty :-(


Guest kubs
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam mały problem, chodzi o wolne obroty niby wszystko jest ok ale czasami silnik ma jakies doły i potrafi sobie zgasnąć. Regulacja obrotów nic nie pomaga czy jest to 700 czy 1000 jest to samo, tak samo jak korekta zapłonu. W czasie jazdy jest wszystko ok

jak dotychczas wymieniłem świece i filtry niestety ciągle to samo

jedynie jak sie jezdzi na swiatłach obroty są wyzsze ale silnik pracuje równo

Nissan Sunny 1991r. 1,4 16v gaznik oczywiście

Pozdrawiam Kubs :(

Link to comment
Share on other sites

Guest jarros

mozesz sobie kupic taki srodek do czyszczenia przepustnic itp. i prysnac na przepustnice!! ajak to nie pomoze to czeka cie czyszczenie silniczka wolnych obrotow ew.jego wymiana!!!

 

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest rafio

Zwykle w gaźnikach jest dysza wolnych obrotów - jeśli będzie zapchana to na wolnych silnik gasnie, to by mogło tłumaczyć sytuację, zaś jak włączysz światła to silnik ma większe opory więc silniczek krokowy podciąga przepustnicę i problem znika.

Link to comment
Share on other sites

Przeglądałem schemat gażnika i niestety ale nie znalazłem dyszy wolnych obrotówa co do spalania -spali ile by mu nie wlał :wink:

a tak poważnie: w mieście zmiesci sie w 10 na trasie ok7,5 oczywiscie przy normalnej jeżdzie

Link to comment
Share on other sites

Guest zicoo

po zagazowaniu auta pojawil mi sie taki problem wtedy jak samochod pracuje na benzynie. Tylko u mnie jest wielowtrysk, a gazownik oddajc mi auto powiedzial ze zasyfil sie jakis silniczek czy cos takiego i ze jak podjade do piewszego lepszego mechanika to on bedzie wiedzial o co chodzi. ...On moze tak ale ja jak dotychczas nie wiem!! :evil:

pozdr

P.S. w zasadzie to mi nie przeszkadza ale jest upierdliwe na zakretach .

Link to comment
Share on other sites

Ponoć jednym z niewielu felerów jest gażnik wiec szczęśliwi ci co go nie mają. Tylko czy to jest feler czy klasa naszych mechaników

Link to comment
Share on other sites

Guest rafio

Pewnie chodzilo mu o silnik krokowy - nie znam dokładnie wyglądu czytaj budowy silników Nissana, ale silnik krokowy jest przy przepustnicy. Instalcja gazowa ma dodatkowy silniczek biegu jałowego na przewodzie doprowadzającym gaz do kolektora.

Link to comment
Share on other sites

Guest lowiec
Ponoć jednym z niewielu felerów jest gażnik wiec szczęśliwi ci co go nie mają. Tylko czy to jest feler czy klasa naszych mechaników

 

i jedno i drugie. ja rok temu mialem problemy z gaznikiem az mialem ochote go sprzedac i kupic idento byle na wtrysku ale znalazlem mechanika ktory sie nim "zajal" i naprawil/wyregulowal gaznik.generalnie jest tak ze trzeba zadbac o filtry, bande przewodow podcisnieniowych gumowych, ssanie i przekazniki od ssania, swiece. mi sie dlawil czasem szybkie ruszenie na skrzyzowaniu wymagalo odwagi bo zaraz po ruszeniu lapal mula. pomoglo jakies czyszczenie dysz i ich kalibracja.teraz jest dobrze ale podejrzewam ze sprzeglo sie konczy.

 

pozdrawiam

slawek

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest kubs

witam po wielu próbach i kombinacjach zauważyłem ze jak odłącze ''czujnik cisnienia spalin" to obroty nagle normalnieją (takie czarne ustrojstwo na nadkolu koło akumulatora po lewej stronie,jest tam jedna wtyczka i jeden węzyk pocisnienia)odciełem podcisnienie i zaslepiłem .............

tylko własnie czy taka ingerncja wiąze sie z jakimis konsekwencjami ???

czytałem że odłączenie tego to stała procedura do ustawienia zapłonu ale z czy można tak jeżdzic ???

Link to comment
Share on other sites

Może cię parę razy zatankowałeś na jakiejś "lewej" stacji...

Link to comment
Share on other sites

a mi nadal te obroty jakos na nerwy dzialaja dzis mialem troszke czasu i zaslepilem erg odkrecilem rurke od strony kolektora i wpakowalem 2 grosze nie wiem czy mi sie wydawalo czy nie ale jakby byl bardzie zwawy na razie znow odetkalem do do sroty ojciec jezdzi autem i wole zeby mu sie nic nie spieprzylo

Link to comment
Share on other sites

Guest kubs

no kurcze chyba mnie trafi

nie dość że gasnie na wolnych to jeszcze przerywa jak sie doda gazu,

strach cokolwiek wprzedzac

help !!!

Link to comment
Share on other sites

W gaźniku powinieneś mieć zawór odpowiadający za odciecie paliwa (taki na klucz 17 z przewodem) i elektrozawór odpowiadający za wolne obroty. Jeszcze jest zawór elektromagnetyczny sterowania pompką przyspieszającą. Sprawdź czy nie są one zabrudzone lub czy nie masz gdzieś załamanego przewodu. Najlepiej odłącz je po kolei, wykręć i sprawdź, czy się nie zacinają. Sprawdź też, czy nie masz pękniętego przewodu paliwowego - silnik może łapać "lewe" powietrze i wtedy nie ma mocy, gaśnie, szarpie itd.

Ale na początku powinieneś sprawdzić na diagnostyce sondę. Miałem podobne objawy jak mi padła sonda. Po wymianie usterki znikły.

Link to comment
Share on other sites

Guest kubs

A czy jest jakaś metoda na samodzielne sprawdzenie sondy lambda ???

Jutro zajme sie tymi elekro zaworami podejrzewam że przy włączonym zapłonie powinny sie otwierac :) i przy okazji powymieniam wszytkie wężyki podcisnieniowe

Tylko jedno pytanie, na tych elektro zaworach chyba śą jakieś uszczelnienia typu oringi, nie wiesz przez przypadek jakie ???

Link to comment
Share on other sites

Guest kubs

Wężyki podcisnienia powymieniane. Początek był obiecyjący .........

ale już nastepnego dnia wszystko wróciło do normy (brak wolnych, szarpanie) jak to jest pojawia sie i znika

teraz kolej na EGR

chyba że ktoś ma inne sugestie ??? :(

Link to comment
Share on other sites

mi nie szarpie autem tylko na 1 i 2 przy ok 1900obr tak to jest spoko ale zawsze jak go rano odpalam to jak tylko zalapie delikatnie na gazie trzymam po paru sekundach(miinucie)utrzymuje sie 800 obrotow jak przejade troszke to normalka 900-950 az milo slyszec nie wiem gdzie jest przepusnica i silnik kr. wiec tego nie robilem odpialem sade lambda ale silnik pracowal bez zmian wiec moze to sada???jezeli sie ja odpina to powinno chyba jakos to inaczej dzialc juz nie wiem sam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Stało sie, zdjełem gaznik rozebrałem a tam bagno w komorze paliwowej i na głównej dyszy paliwa odessałem przeczysciłem i znalazły sie wolne obroty !!!

:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...