Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Paski do napędu alternatora i sprężarki klimy


Gość scichy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Czy ktoś z szanownych użytkowników Micr K11 wymieniał już paski wielorowkowe do napędu alternatora i ten drugi chyba do napędu sprężarki klimy.

Gdzie można kupić te paski, jakie są ich rozmiary (ja mam K11 z 2001r sil. 1.4) i czy jest kłopotliwe wymienić je samemu, jak to zrobić, bo do tych pasków jest bardzo słaby dostęp ??? Zauważyłem, że u mnie chyba któryś piszczy, auto ma 7 lat i 46tys. km przejechane, ale paski chyba już są stwardniałe bo widać popękania i muszę wymienić

 

bedę wdzięczny za jakiekolwiek porady i namiary

pozdrawiam sc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuje się normalnie w motoryzacyjnym po modelu auta i wyposażeniu ;)

Do paska alternatora jest łatwy dostęp, wystarczy odkręcić dwie (właściwe) śruby na alternatorze tak, żeby się lekko przesunął w stronę paska i wtedy można łatwo zdjąć pasek i założyć nowy.

Pasek pompy wspomagania/klimy/pompy wody/etc - najpierw zdjąć pasek alternatora, potem prawe nadkole żeby był dostęp z dołu. Tam jest najniżej położone kółko tego paska i nim się reguluje jego naciąg - trzeba (odkręcić dwie śruby i) poluzować naciąg tego paska i wtedy wymienić na nowy.

 

Jak masz garaż możesz robić samemu, jak nie, to o tej porze roku odradzam robienie pod chmurką ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymina paskow nie jest zbyt skomplikowana, robilem to Micrze zony, z tym ze w przeciwienstwie to Twojego modelu nie posiada ona wspomagania, wiec wymiana sprowadzila sie zdjecia tylko paska alternatora i pompy wodnej. W przeciwiestwie do kolegi powyzej ja nie zdejmowalem nadkola, lecz odkrecilem kolo, podnioslem samochod podnosnikiem aby uzyskac dostep do dolnego kola pasowego.

Tutaj

PASKI WIELOKLINOWE

 

zanjdziesz odpowiednie dla Ciebie paski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki serdeczne za rady, przedstawiony przez Was opis wszystko mi naświetlił i wydaje się mi to teraz proste. Kupie paski i spróbuje sam je wymienić.

pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scichy moja rada. Sprawdź jeszcze czy to czasem nie są łożyska w rolkach napinających. Nie dawno miałem przygodę jak na autostradzie A4 rozsypało mi się łożysko w jednej z rolek i skończyło się na lawecie i holowaniu. Ostrożności nigdy za wiele, a można uniknąć nieprzyjemnej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za radę, dzisiaj zajrzałem pod maskę i chciałem zdjąć pasek z alternatora ale niestety w moim przypadku (sil.1.4 2001r.) alternator jest przykręcony tylko dwoma śrubami na stałe i nie ma mozliwości jego przesunięcia w stronę do paska aby poluzować ten pasek. Jest tyllko jakaś rolka napinająca pasek alternatora ale też nie widzę śruby która mogłaby przesuwać tą rolkę aby zluzować naciąg paska. Totalny pad, nie wiem jak zdjąć ten pasek od alternatora jak go zluzować, czy całkiem odkręcić te dwie śruby mocujące na stałe alternator ale wtedy zdejmę alternator, a moge mieć później kłopot z przykręceniem go pod naciągany pasek (powinna być mozliwość przesunięcia alternatora po zluzowaniu go na śrubach a nie ma takiej możliwości u mnie) chyba będę musiał gdzieś podjechać do jakiegoś speca, chyba że ktoś z szanownych kolegów coś mi podpowie jeszcze jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scichy jestes pewny, że tylko na 2 śrubach jest ten alternator mocowany? Patrzałeś może od spodu? Może tam gdzieś jest jeszcze jakaś śruba? Nie wiem jak to jest w silniki 1.4, ale u mnie alternator jest na 3 śrubach. A spróbuj poluzować rolkę napinającą ten pasek i zobaczysz czy wtedy da radę ściągnąć pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajrzę jeszcze raz (ale dopiero w czwartek bo żonka wyjechała autkiem na kilkludniowy kurs poza domem) pod maskę ale wydaje mi się, że tylko były dwie śruby mocujące alternator i to na stałe, kolega ma almerkę i tam jest zupełnie inaczej alternator ma możliwość jego przemieszczenia po poluzowaniu jednej ze śrub a u mnie zupełnie nie jest tak. Rolka napinająca jest przykręcona też tylko dwoma śrubkami ale jak sprawdzę jeszcze raz to dam znać . Z uwagi że u mnie to silnik 1.4 może jest trochę inaczej niż w popularnym i powszechnym silniczku 1.0 , jeszce raz dokładnie sprawdzę i napiszę jak jest ale chyba wlaśnie tak jak już pisałem i to mnie martwi. Ten pasek to niby prosta czynność a u mnie może będę musiał jechać do serwisu a mam aż 120km i mi się nie chce jechać i jeszcze tam im przepłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolka napinająca, dwie śruby - jedna to "blokada" i ją trzeba zdaje się odkręcić, druga reguluje naciąg w zależności od tego, czy ją wkręcasz czy wykręcasz (ale najpierw trzeba poluzować tę pierwszą). Może być tak, że do poluzowania trzeba będzie śrubę wkręcać... Jeśli to nie poomoże to poluzuj też jedną ze śrub trzymających alternator i zobacz wtedy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...