dan_kan Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Witajcie, Posiadam X'sa 114KM Di na 6 biegu przy 130km/h na Autostradzie mam już dokładnie 3tys obr/min Wszyscy wiemy, że diesle, a nasz X nie jest tu wyjątkiem, największy moment obrotowy posiadają na niższych obrotach niż silniki benzynowe.. 270Nm posiada między 2 a 3 tys obr/min. Przy czym od 2,5tys obr moment zaczyną już opadać. Wkręcanie silnika na wyższe obroty ani nie jest korzystne dla silnika ani nie jest ekonomiczne. Zresztą powyżej 3tys obr od razu czuć spadek momentu. Wychodzi na to, że dłuższa jazda Autostrada z prędkością 130-150 wcale X'sowi nie służy a już na pewno nie naszym portfelom. Jadąc 130-140 km/h zauważyłem znaczny wzrost spalania, wychodzi prawie jak w mieście.. jerzdząc do 100 km/h spalanie uzyskiwałem nawet 6,5l/100km (liczone pod dystrybutorem -tankuje zawsze do pełna) średnio 7-7,5l 120-140km/h to już 8-8,5l Pytanie kieruję do użytkowników wersji 136KM Diesla: czy Wasza skrzynia posiada te same przełożenia? Zdaję sobie sprawę, że to suw/terenowy samochód ale nikt mi nie wmówi, że 6 bieg służy do jazdy w terenie.. dla przykładu u kolegi VW Sharan 1,9tdi 115KM przy 140km/h ma dopiero 2,5tys obr/min a Sharan waży 1,7t i gabaryty ma nieco większe.. za to może areodynamike lepszą.. Ale i tak logiczne jest aby silnik pracował na obrotach, przy których ma największy moment obrotowy. Jest wiele innych przykładów sliników znacznie słabszych, których skrzynie nawet 5biegową tak zestopniowano, że na autostradzie jeżdzi się łatwiej. Dodam również, że nie kupowałem X do jazdy po autostradzie, ale miałem nadzieję, że 6 biegowa skrzynia, do tego w dieslu pozwoli mi na względnie szybką jazdę w trasie przy niskich obrotach, mniejszym hałasie i przede wszystkim spalaniu. Dajcie znać jak Wasze 136'tki ..od początku chciałem kupić wersję 136 ale nieuczciwy sprzedawca + błędne sprawdzenie nr VIN konusltanta Nissana sprawiły, że jestem posiadaczem wersji 114KM Z pozdrowieniami dla wszystkich posiadaczy X'ow Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 nie pomogę Ci w tym ale nawet w 2.0tdci 110KM fordzie transicie przy 160km/h na 5 biegu obroty wynoszą 3500rpm. także faktycznie wydaje mi się że jakieś dziwnie wysokie masz te obroty na 6 biegu przy takiej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kodi Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Ja mam tak samo. Również mam wersję sport - z 6cio biegową skrzynią. I przy 100/h mam juz ponad 2tys. obrotów. Jak dojadę do 130 to pewnie będzie 3tys. I tak sobie myślę, że ta skrzynia to pic na wodę. Nie znam się na tym, ale mam nieodparte wrażenie że w skrzynie 5biegową wsadzili 6 biegów i tak naprawdę nic się nie zmieniło. Co gorsza trzeba częściej wachlować, bo przełożeń więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Redamix Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Jeśli coś Ci pomoże to u mnie jest następująco zaznaczam że to automat 150 hr: obroty 2800 prędkość 120km/h włącza się 6 bieg, przy 130km/h mam 2500obr, a przy 160km/h obroty 3100. Generalnie przełączanie biegów następuje przy ok 2400obr/min, jeśli jeździsz trochę ostro, bo przy spokojnej jeździe skrzynia przerzuca przy 1800obr, a na sekwencji można kręcić do 4500, takie bydle sprytne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Witajcie,Posiadam X'sa 114KM Di na 6 biegu przy 130km/h na Autostradzie mam już dokładnie 3tys obr/min Wszyscy wiemy, że diesle, a nasz X nie jest tu wyjątkiem, największy moment obrotowy posiadają na niższych obrotach niż silniki benzynowe.. 270Nm posiada między 2 a 3 tys obr/min. Przy czym od 2,5tys obr moment zaczyną już opadać. Wkręcanie silnika na wyższe obroty ani nie jest korzystne dla silnika ani nie jest ekonomiczne. Zresztą powyżej 3tys obr od razu czuć spadek momentu. Wychodzi na to, że dłuższa jazda Autostrada z prędkością 130-150 wcale X'sowi nie służy a już na pewno nie naszym portfelom. Jadąc 130-140 km/h zauważyłem znaczny wzrost spalania, wychodzi prawie jak w mieście.. jerzdząc do 100 km/h spalanie uzyskiwałem nawet 6,5l/100km (liczone pod dystrybutorem -tankuje zawsze do pełna) średnio 7-7,5l 120-140km/h to już 8-8,5l Pytanie kieruję do użytkowników wersji 136KM Diesla: czy Wasza skrzynia posiada te same przełożenia? Zdaję sobie sprawę, że to suw/terenowy samochód ale nikt mi nie wmówi, że 6 bieg służy do jazdy w terenie.. dla przykładu u kolegi VW Sharan 1,9tdi 115KM przy 140km/h ma dopiero 2,5tys obr/min a Sharan waży 1,7t i gabaryty ma nieco większe.. za to może areodynamike lepszą.. Ale i tak logiczne jest aby silnik pracował na obrotach, przy których ma największy moment obrotowy. Jest wiele innych przykładów sliników znacznie słabszych, których skrzynie nawet 5biegową tak zestopniowano, że na autostradzie jeżdzi się łatwiej. Dodam również, że nie kupowałem X do jazdy po autostradzie, ale miałem nadzieję, że 6 biegowa skrzynia, do tego w dieslu pozwoli mi na względnie szybką jazdę w trasie przy niskich obrotach, mniejszym hałasie i przede wszystkim spalaniu. Dajcie znać jak Wasze 136'tki ..od początku chciałem kupić wersję 136 ale nieuczciwy sprzedawca + błędne sprawdzenie nr VIN konusltanta Nissana sprawiły, że jestem posiadaczem wersji 114KM Z pozdrowieniami dla wszystkich posiadaczy X'ow Daniel W wersji 136 KM nie ma takich samych przelozen , ale 6-tka jest rzeczywiscie do jazdy z wieksza szybkoscia, u mnie na autobahn przy ok. 3000 - 3200 obr. mam 180/godz. no i oczywiscie spalanie duzo wyzsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.