Gość Filix Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 A wiec czy ktos z was ma moze dostep do katalogu z wymiarami gum, albo wymiarowal juz je w celu dobrania ich do swojego auta. Pytam poniewaz istnieje mozliwosc stworzenia elementow zawieszenia z poliuretanu, przez firme BIKOPUR, ceny tak owych byly by porownywalne ze zwyklymi gumowymi elementami, a wytrzymalosc i jakosc przekazu nieporownywalnie wieksza. Trzeba by bylo podac jedynie wymiary,ewentualnie rysunki techniczne, poszczegolnych elementow. Mysle ze jest to ciekawa propozycja dla wszystkich uzytkownikow K11. :one: Link do strony firmy -> Bikopur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 zobacze w pracy czy przypadkiem w jednym katalogu nie mam wymiarów ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blount Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Większość rodzajów gum wykonuje tedgum.pl (udało mi się nawet u nich dostać tuleje drążka Panharda razem z metalowymi tulejkami -- pasują idealnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filix Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Niestety na tedgumie nie ma wymiarow..A mnie nie chodzi tyle poprostu o wymiane gum, tylko o wymienienie ich na elementy sztywniejsze ktore sa w stanie przekazac dokladniej informacje o drodze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 niestety w tec docu na szybko nie udalo mi sie znalezc wymiarow .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nuri Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Małe odświeżenie, bo właśnie planuję wymianę wahaczy, więc można by wsadzić do nich od razu sztywniejsze tuleje i poduszki - czy nie można po prostu kupić jednego silentblocka i jednej poduchy i wysłać je do producenta? Po telefonie do firmy Bikopur odpowiadam sam sobie na pytanie - jedyna możliwość żeby zrobić takie tuleje to podjechać do firmy Bikopur samochodem - elementy zdjęte z samochodu niestety nie wystarczą. Firma Bikupor jest chętna do wyprodukowania tulejek i poduszek przednich wahaczy do K11 z poliuretanu, ale żeby to zrobić porządnie potrzebny jest samochód... także jeżeli jest ktoś chętny we Wrocławiu kto mógłby się poświęcić to piszcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filix Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Mnie by interesowały nie tylko tuleje do wachaczy ale rowniez zawieszenie tylne. Ile trwala by taka operacja. bo wkoncu mieszkam nie daleko wrocławia wiec moglbym podjechac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nuri Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Filix napisał/a: nie tylko tuleje do wachaczy ale rowniez zawieszenie tylne Ja to mógłbym wymienić wszystko: - tuleje i poduszki wahaczy przednich - gumy stabilizatora przedniego - tuleje wahaczy tylnych - gumy stabilizatora tylnego - rozumiem, że panharda masz regulowanego czy skracaną serię? Kwestia tylko czy oni będą skłonni aż tak głęboko się zagłębiać w Micrę - Pan Krzysztof z firmy Bikopur, z którym dziś rozmawiałem mówił, że sa chętni na nowe projekty, ale też mają sporo innej pracy. Zadzwonię tam jutro, wypytam dokładniej i dam znać. A z innej beczki - robiłeś coś z poduszkami silnika czy masz serię? Ok, rozmawiałem z panem Krzysztofem i na razie umówiliśmy się, że wyślę mu mailem zdjęcia poszczególnych elementów zawieszenia i dalej będziemy ustalać co mogą zrobić, na kiedy itd. Na pewno będę musiał wysłać poszczególne elementy do pomiarów (nie ma problemu, bo mam je u siebie w firmie), jeżeli będzie konieczny pomiar na samochodzie będę sie do Ciebie odzywał na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filix Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Ok, jestem jak najbardziej za! Poduszki pod silnikiem, ja utwardzilem je jedynie odrobine zalewajac wszystkie wolne przestrzenie klejem do szyb.. :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nuri Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Dziś wysłałem zdjęcia poszczególnych elementów zawieszenia do firmy Bikopur. Niestety nie miałem kiedy zrobić zdjęć podwozia, ale może sobie poradzą - w końcu 90% samochodów ma tak rozwiązane zawieszenie (przynajmniej z przodu). Filix podrążę jeszcze temat poduszek silnika - zalewałeś je tym klejem na silniku czy wyjmowałeś do tego? Czytałem o tym zabiegu na hoga.pl i pewnie też tak zrobię, muszę tylko wiedzieć jak. A powiedz jeszcze jak to wszystko pracuje po utwardzeniu - biegi lepiej wchodzą? Buda się trzęsie bardzie czy mniej? moja na wolnych obrotach trochę lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filix Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 A wiec poduszki koniecznie demontujemy, belke pod silnikiem razem. pozniej pojedynczo boczne...cale dokladnie zalewamy klejem do szyb. zalalem jeszcze dodatkowo gume od lapy drazka skrzyni biegow.. A wrazenia..nie duza roznica..minimalne wieksze wibracje na wolnych obrotach,tak to zadnych zauwazalnych roznic.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nuri Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Informuję, że dzięki staraniom moim i kolegi Filixa prawdopodobnie już wkrótce firma Bikopur opracuje i wciągnie do swojej oferty następujące elementy do Micry K11: - tuleja i poduszka przedniego wahacza - gumy przedniego stabilizatora - tuleje tylnych wahaczy (tylko wleczonych - na razie bez drążka Panharda) - gumy tylnego stabilizatora Powyższe elementy będę dostępne zarówno w wersji "cywilnej" jak i tuningowej, ze sztywniejszego i trwalszego poliuretanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 no to czekamy ja sie pisze na komplecik tuningowy do mojego wozu drabiniastego :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówa Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 katalog ,,FOTY,, tam masz producentów i numery części !!!! fota.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nuri Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Rozmawiałem jakiś czas temu z Matthew Humphrisem, który odradził mi stosowanie poliuretanu w tylnym zawieszeniu w związku z możliwością obracania się niecentrycznych tulejek poliuretanowych. Jeżeli taka tuleja obróci się mamy wtedy totalnie przestawioną geometrię tylnej belki (która i tak w Micrach jest do d*py, stąd regulowane długie wahacze w ofercie Whiteline). W związku z powyższym wspólnie z panem Krzysztofem z Bikopuru doszliśmy do wniosku, że rezygnujemy z tulei tylnych wahaczy. Czyli gdy prace dobiegną końca to będziemy mieli na rynku tuleje przedniego wahacza (przednią i tylną) oraz gumy stabilatorów przedniego i tylnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość shogunnn Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Witam Wszystkich Micromaniaków Jeżeli chodzi o poduszki silnika to mogę zrobić wkładki takiego typu jak mam do Hondy: http://www.strong-flex.eu/index.php?keywor...age=shop.browse dobrze się to sprawdza głównie w KJS'ach itp, ale jeżeli ma ktoś dość ciężką nogę i lubi polatać szybciej po mieście to do cywilnej rajdówki też można potrzebne tylko są poduszki silnika, najlepiej nowe, lub używane ,ale nie pozrywane lub totalnie wymęczone. Produkcja tulejek zawieszenia in progress Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nuri Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Dziękujemy za informacje Panie Krzysztofie. Panowie - ma ktoś poduszki na wzór? Ja byłbym chętny, ale moje są w średnim stanie. Filix? Gadzio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filix Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Z moich niestety tez sie za duzo nie wyciagnie:( A powiedz dostales juz gumy do zawieszenia? jak wrazenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 A powiedz dostales juz gumy do zawieszenia? jak wrazenia? Produkcja tulejek zawieszenia in progress no chyba jeszcze nie bo info nie bylo ze gotowe ... ja sie pisze na cały komplet wszystkich gum do micry jak juz bedzie bo moje powoli kwalifikuja sie do wymiany ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Go_nia Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 także jeżeli jest ktoś chętny we Wrocławiu kto mógłby się poświęcić to piszcie Mogę podjechać jeśli jest jeszcze taka potrzeba...jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość shogunnn Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 także jeżeli jest ktoś chętny we Wrocławiu kto mógłby się poświęcić to piszcie Mogę podjechać jeśli jest jeszcze taka potrzeba...jest? W tej chwili nie, ale będę miał Twoją propozycję na uwadze w razie czego, jak będzie więcej tulejek do Microlota to się odezwę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marioxxx2 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam kupiłem nowe wahacze do swojej k11 ale okazało się że nie pasują ponieważ (nie wiem jak to się nazywa fachowo) szeokość tulei przez którą przechodzi śruba jest szersza u mnie jest coś ok 2,5 cm a w tej nowej 4 czy 4,5 nie pamiętam, do tego jeszcze ta guma co jest na końcu wahacza u mnie jest dużo mniejsza, moja Micra jest z 1998r po lifcie 1.0 16v. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć ile było rodzajów wahaczy montowanych wtedy w micrach z góry dzięki. Najgorsze że mechanik zanim sprawdził zdemontował stary wahacz ( nie nadaje się do użytku) i teraz auto stoi unieruchomione na kanale. proszę o jakiś link sklepu gdzie mógłbym kupić takie wahacze , oczywiście nie po ok 300zł za szt jak dowiadywałwm się w hurtowniach Dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nuri Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Pierwsze słyszę żeby były różne wahacze w Micrach - może przez pomyłkę sprzedano Ci wahacz od innego samochodu...sam nie wiem. U mnie w firmie jest tylko jeden rodzaj wahaczy i są dostępne różnych producentów (w różnych cenach). Wracając do tematu. Jak już informowano gotowe są gumy tylnych wahaczy (środkowych) oraz gumy stabilizatorów przód i tył - ja dziś zamontowałem nową tylną belkę (pod tarcze) i potwierdzam, że tuleja wahacza pasuje idealnie - wchodzi na wcisk, podobnie guma tylnego stabilizatora - żadnych zastrzeżeń (musiałem ją rozciąć przed montażem, bo nie wymieniałem łączników stabilizatora. Na temat ewentualnych zmian w prowadzeniu samochodu się na razie nie wypowiem, tym bardziej na temat trwałości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marioxxx2 Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Są dwa rodzaje grubości sworznia tak powiedział mi sprzedawca w Japan car w łodzi sprawdzał w katalogu (kupiłem po 300zł szt ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Go_nia Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Pierwsze słyszę żeby były różne wahacze w Micrach - może przez pomyłkę sprzedano Ci wahacz od innego samochodu...sam nie wiem. No niestety już gdzieś na forum ten temat i ten problem przemknął mi już, a w mojej micrze też muszę wymienić lewy sworzeń, no i skąd ja mam wiedzieć jaki kupić??Moja jest z końca 1998 roku po face-lifcie i gdzieś czytałam, że w niektórych rocznikach nie można wymienić samego sworznia tylko trzeba cały wahacz :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.