Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Wymiana koła dwumasowego - co radzicie


Gość Jozef_R
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

--------------------------------------------------------------------------------

 

Na wstępie sie przywitam bo jestem nowy- i do rzeczy.

 

Mam poważny problem z moją primerą P 12 z 2004r z silnikiem 1,9 dci. Otóz od pewnego czasu silnik na wolnych obrotach ( na luzie) sie trzęsie.Byłem już z tym problemem u mechanika (ponoć b.dobrego ) który zdiagnozował ta usterke i stwierdził że do wymiany jest koło dwumasowe.Zorientowałem się w cenach i szok - cena ok 2500.

Chociaż tak szczerze powiedziawszy to do końca nie wiem jaki typ tego koła dwumasowego (sprzęgła) i stąd moje pytania:

1.Skoro jest to silnik 1,9 dci produkcji Renault to czy sprzęgło(koło dwumasowe) też jest od Renault, i czy nadaje sie od np.Laguny jeśli tak to od jakiej wersji, bo podobno w 2003 była zmiana rodzaju sprzęgła

2.Czy warto pakować sie w nowe sprzęgło (prod chyba LUK) bez koła dwumasowego - rozwiązanie tradycyjne, jest znacznie tańsze, ale czy równie dobre, może ktoś ma cos takiego założone - prosze o opinie.

3.Czy zmieniać kompletne sprzęgło czy samo koło dwumasowe

4.Jak i gdzie najtaniej i dobrze załatwić ten problem ale przede wszystkim chodzi mi oidentyfikację , jakie kupić.

Zdaję sobie sprawę że najlepiej ten problem by było rozwiązac w sewisie Nissana - ale to oczywiście kosztuje, bo rozważam zakup takiego koła dwumasowego czy kompletnego sprzęgła sprzęgła na allegro, bo są różne oferty do silników 1,9 dci tylko do końca nie wiem co mam kupić.

Proszę o opinię - za wszystkie serdecznie dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest to silnik 1,9 dci produkcji Renault to czy sprzęgło(koło dwumasowe) też jest od Renault

Też. Tylko robione pod P12 i ma inny rozmiar, sprzęgło z resztą też. Właściwie taki sam jest tylko 'goły' silnik, a reszta co do niego przykręcona - inna.

niestety drogie sa te kola zamachowe

Zależy od punktu widzenia, bo do typowo Nissanowskich silników jak YD22 czy ZD30 są po ok. 5 - 6 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje serwis. Ja miałem taki sam problem kilka miesiecy temu. Koło dwumasowe luk 2900 kupiłem poza serwisem bo w serwisie 5200, sprzegło kupiłem kompletne w serwisie 1700. Wymiana w serwise cena wymiany wliczona w sprzegło.Wedlug mnie jak zamierzasz pojeździc to nie proponuje uzywanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam pracuje w warsztacie i miałem juz kilka spotkań z wymianą koła dwumasowego i moja rada jeśli przebieg jest mały to można wymienic samą tarcze ale po wcześniejszym rozebraniu i dokładnym obejrzeniu części.ostatnio wymieniłem samą tarcze w fordzie fokusie ale dlatego że było widac uszkodzenie tarczy. Nie radze kupowac częsci przed rozebraniem jest zbyt dużo podobnych modeli,a co firmy LUK to jest bardzo dobra tylko tej firmy kupujemy sprzęgła o ile są dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem sprzęgło w Focusie TDCI (ślizgało się).

Niestety w komplecie trzeba było wymienić koło dwumasowe, z tego co wiem to powinno wymienić się komplet...

Koszt to 3000 zeta i chyba taniej nie będzie (oczywiście rozmawiamy o zamienniku i poza serwisem).

 

Niestety z dieslami tak jest. Zostaje troszkę w kieszeni za paliwko a potem d*p i poszło w naprawy ....

 

Jak zamierzasz tym jeździć to chyba nie uciekniesz przed problemem :/

(silniki dCi niestety nie należą do udanych).

 

Jak jest w Nissanie to nie wiem, prywatnie omijam diesle szerokim łukiem.

Napisz skąd jesteś może ktoś z Twojego rejonu Ci pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz na allegro sie oglasza gosc z poznania... i kiedys mechanikiem rozmawialem i mi mowil ze w razie jakby u mnie.... to najlepiej i najtaniej zregenerowac kolo dwumasowe

http://www.allegro.pl/item486257206_kola_d...egeneracja.html

 

z tego co sie orientuje to odbywa sie to na tej zasadzie ze oddajesz stare a dostajesz zregenerowane... masz tam nr tel. tak wiec zadzwon to sie dowiesz jak to wyglada i daj znac co sie dowiedziales;)

 

POZDRAWIAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam!

Ja miałem nieco inny problem ocierający się o dwómas. Oddałem do mechanika auto (P12 1,9 dci kombi) w celu podreperowania zawieszenia (wahacze, gumki, łączniki itp.) oraz ustawienia zbieżności na koniec prac z zawieszeniem. Przychodze po odbiór auta a mechanior od razu mówi że trzeba wymienić poduszkę od silnika bo strasznie trzęsie autem, huk w kabinie jak w samolocie, plastiki fruwają. No dobra przyjade następnego dnia na wymianę. W między czasie podjechałem do innego serwisu i tam dostałem sugestię że być może to dwumas. Trochę się przejęłem bo to już duże pieniądze za samą część (2500 pln). Ale na szczęście coś mnie tknęło, że to przecież jeszcze nie pora na takie awarie (niecałe 115 tyś. przebiegu). Podjechałem do innego warsztatu a tam odkrycie. Przy ustawianiu zbieżności mechanicy podnieśli przód auta podpierając go za przednią belkę na osi tak ze ją wgieli aż dotykała do silnika. Silnik pracując swoim rytmem walił po tej belce wzmacniającej powodując hałas i wibracje podobne do tego gdy się koło dwumasowe rozleci. Po wygięciu spowrotem nastala cisza w kabinie. Wniosek - nie zawsze koło dwumasowe, może inne rzeczy są przyczyną (np. poduszka mocująca silnik, wgięta belka wzmacniająca koła osi lub inne...)

 

Jeździ i trąbi P12 1,9 dci kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58216-p12szarpanie-silnika-na-postoju/

 

czy miasz takie objawy?

mam problem który pokazuje się nie regularnie po przejechaniu kilku kilometrów jak zatrzymam auto to skacze jakby silnik chciał wyskoczyć spod maski, poduszki są dobre w czasie jazdy nic nie czuć ma przejechane podobno 70 000 wymienieniane były drążki

obroty 0.8-0.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kołem dwumasowym jest mały podstawowy problem. Można iść na skróty i wymienić na regenerowane, można nie wymieniać sprzęgła, można można. Tylko jest jedno ale - mniej więcej jak w zawieszeniu wielowahaczowym, zaczyna stukać to wymieniasz komplet bo tak możesz jeździć do USR....ej śmierci i nie pozbędziesz się problemów. Tak samo z dwumasą. Wsadzisz zregenerowane to rozwiązanie na 20-40 tyś i jazda z powrotem wydzieranie całości. Ze sprzęgłem to samo - wymienisz sam docisk to za chwile ci padnie tarcza albo łożysko. Po to zaleca się wymianę całości, żeby mieć spokój na 80-100 tyś km spokój. Co do focusa to niestety te wymiany są duuużo częstsze bo dwumasa jest słabo skonstruowana - zresztą podobnie w avensis z jakiś tam roczników w silniku D4-D. Poczytajcie sobie w necie na ten temat i niestety nie jest to zależne od tego, że akurat Renault produkował ten silnik - pada to gdziekolwiek jest to założone, tylko przy różnych przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam wszystkich klubowiczów!

 

Specjalne rabaty na zakup nowych części do NISSANÓW.

 

Amortyzatory, hamulce, rozrządy, filtry, sprzęgło, koła dwumasowe, elektryka i wszystko inne.

 

Infolinia: 0 801 000 184 lub 022 884 65 45

 

UWAGA NASI KONSULTANCI PRACUJĄ OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU AŻ DO GODZINY 20.30 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

jestem posiadaczem P12 ROK 2004 i mam podobny problem jak w opisie

na biegu jalowym przy zimnym silniku trzesie się wszystko w kabinie - pojechałem do mechanika wymienilem 2 poduszki od sprzęgła i pod silnikiem (koszt w serwisie poduszek ok750 zł + robocizna ponoć nie ma zamienników) i nie pomoglo, miałem również awarię łożyska oporowego więc była okazja do sciągnięcia sprzęgła i obejrzenia kola dwumasowego (podobno jest sprawne) a drgania jak były tak są a nasilają się jak np wjadę na krawężnik prawą stroną (od pasażera)co można jeszcze wymienić aby się pozbyć tego zjawiska?? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu to nie koniecznie wynika uszkodzenie koła dwumasowego raczej na wolnych obrotach to może być uszkodzona poduszka,może pompa źle podować dawke ropy ,może być wtrysk radzę wpierw sprawdzić cały osprzęt a nie zaraz wymieniać koło dwumasowe pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie ale nie traktujcie mnie jako wyroczni, ogólnie mnie zainteresował ten problem i z tego co poczytałem, to właśnie objawia się to na wolnych obrotach, przy ruszaniu, przy gaszeniu silnika, zmianie biegu - czyli wszystkim tym co powoduje zmianę obciążenia na kole dwumasowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspominałem wymieniłem 2 poduchy - pozostała jeszcze chyba jedna od strony alternatora (chyba są 3),

chodzilo mi po głowie żeby sprawdzić pracę wtrysków - czytałem kiedyś że nieprawidłowe ich działanie może powodować zwiększone wibracje silnika a może te silniki dci tak mają i trzeba do tego przywyknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Witam,

obecnie jeżdżę Primerą P12 z silnikiem 2,2DCI. Ostatnio padło mi koło dwumasowe. Na początku silnik zaczął głośniej pracować, a po jakimś czasie pojawiły się problemy ze zmianą biegów tzn. nie było żadnych zgrzytów, ale zmiana biegu wymagała czasami sporej siły. Pierwsza diagnoza mechanika - posypała się skrzynia. Po demontażu skrzyni ten sam mechanik stwierdził, że skrzynia raczej będzie ok, ale dwumas jest w tragicznym stanie. Zdecydowałem się na regenerację w Poznaniu - koszt regeneracji koła 500 netto + koszt regeneracji sprzęgła 400 netto. Po poskładaniu samochodu na początku było super - silnik pracował bardzo cicho, biegi chodziły lekko. Moje szczęście trwało tydzień. Po tysiącu kilometrów pojawiły się znowu pierwsze objawy. Po drugim tysiącu samochód jest uziemiony. Może źle trafiłem, ale zdecydowanie odradzam regenerację dwumasówki. Teraz pozostaje mi zabawa w reklamację. Tak czy inaczej będę w plecy o koszt robocizny.

 

Pozdrawiam

gazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam widze ze nie macie najnowszych informacji mianowicie firma MOTO-REGE otworzyla filię w Gąskach, która zajmuje sie tylko i wyłącznie regeneracją kół dwumasowych, osobiście odwiedzili mój zaklad i postanowilem z nimi współpracować... oddaje juz tam 15 komplet bo tak mi sie bardziej oplaca za samo kolo 600 a za komplet kolo tarcza docisk 750 i jak narazie wszystko gra nie mialem zadnej reklamacji zreszta na kazde kolo 18 miesiecy gwarancji.

 

MECHANIKA POJAZDOWA PRODUKCJA I REGENERACJA CZEŚCI SAMOCHODOWYCH Piotr Mirtner

Nadbrzeżna 68

76-034 Gąski powiat Koszalin

Telefon: 695 608 713

Drugi telefon: 601 737 443

 

Dodam tylko, że mialem mozliwosc osobiscie odwiedzic firme i zobaczyc czy jest to prawdziwa regeneracja czy tez zwykly handel szrotem, bo co niektórzy tak robią

i naprawde sie zdziwilem poniewaz ta firma naprawde posiada profesjonalne maszyny do regeneracji kół dwumasowych szlifiernie tokarnie wywazarki nitownice i jezeli chodzi o ta regeneracje to jestem spokojny bo to musi dzialac FIRME OCENIAM NA 5+ NAPRAWDE POLECAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość yvonne278

Każde niemal koło dwumasowe nadaje się do regeneracji! Koszty są o wiele mniejsze niż zakup koła nowego, a efekt taki sam. Polecam firmę Saja Kożuchów, która zajmuje się od lat regeneracją. Od "konkurencji" różni się profesjonalizmem, dokładnością i co najważniejsze nie oszukuje klientów. Pisemna gwarancja na wykonywane usługi, czyli w razie ewentualnego niezadowolenia całkowity zwrot poniesionych kosztów.

Na terenie całego kraju przesyłka kurierska błyskawiczna i bezpłatna!

tel. 609633644

 

Strona internetowa: http://dwumasowki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...