Guest domekgl Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Proszę o identyfikację zaznaczonej części wraz z wężykiem. Mam problem bo jest zeprzały i chciałbym go wymienić tylko w środku jest jakaś kulka, zaworek? Proszę o poradę co to jest do czego służy i co to robi :kosci: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gary 76 Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 To jest podcisnieniowy zawor EGR.Jesli jest zasyfialy to go wyczysc i sprawdz czy dziala.Powinien sie otwierac jak bedziesz mocno ssal ten czarny wezyk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest domekgl Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Rozumiem, że zawór to jest to duże coś obok kolektora a po co jest ta kulka w środku wężyka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gary 76 Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 To jest zaworek zwrotyny.Tym wezykiem idzie podcisnienie z vacum pompy do zaworu EGR.Zdejmij ten wezyk i sprobuj zassac powietrze powinien byc przelot w jedna strone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest domekgl Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 u mnie ten wężyk jest zeprzały i niewiem czy go wymieniać i czy dostanę cały kpl razem z tym zaworkiem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gary 76 Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Wymien go na zwykly podcisnieniowy wezyk a zaworek zwrotny powinienes kupic w kazdym dobry sklepie motoryzacyjnym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest domekgl Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 i trzeba go wepchać do tego wężtja czy poprostu założyć na ten zawór EGR? Czy to może powodować szarpanie podczas jazdy samochodem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Tym wezykiem idzie podcisnienie z vacum pompy do zaworu EGR Może cos przeoczyłem albo niedoczytałem Wytłumaczmi jak działaVacum pompai i do czego służy EGR I jak się ustosunkować do tego http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...sem+dusi++kopci domekgl zawór z wężykiem dostaniesz za jakieś 1200 zeta w ASO. Jak nie masz na co kasy wydać to kupuj :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest domekgl Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 and_pec, Ja nie mam problemów ani z kopceniem ani z przyspieszaniem tylko jak ściągam nogę z pedału gazu to czasem szarpnie. Zauważyłem że ten wężyk jest zeprzały i pomyślałem że można go wymienić. Jak ściągnąłem to zauważyłem że coś tam w środku jest. I z tąd moje pytanie. Myślę że ten zawór działa tak jak należy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gary 76 Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 dear and_pec tak sie sklada ze Ten zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo.Tak tez sie sklada ze w dieslu podcisnienie nie jest brane z kolektora dolotowego tak jak w silnikach benzynowych.Do wytwozenia podcisnienia sluzy VACUM pompa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 sam wąż to dokupisz ( tak myślę ) w motoryzacyjnym a jak nie to na szrocie, a szarpanie może być związane właśnie z tym wężem co idzie do kostki sterującej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest domekgl Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 dzięki za pomoc, spróbuje się z tym rozprawić i opisać później. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Gary to skoro nie mam EGRa to i Vacum jest mi niepotrzebne według twojej teorii. No bo po co mi ona jak podaje podciśnienie na zawór recyrkulacji spalin. Wiesz może i bym ją wywalił, ale szkoda mi gabloty, bo nie mam aż tak mocnej nogi żeby wyhamować bez wspomagania na serwie Dziwnych żeczy można się dowiedzieć na tym forum A który to niby przewód i którędy daje to podciśnienie na EGR z Vacum, bo u mnie idzie tylko do serwa. Pewmie mi coś brakuje albo wymontowali w serwisie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gary 76 Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 dear and pec Temat dotyczyl wezyka do Egr wiec w czym twoj problem?Gosc nie pytal do czego sluzy vacum pompa tylko co to za wezyk .Ale chwala ci ze wiesz wiec moze nastepnym razem pomozesz innym a nie tylko bedziesz sie wymadrzal.Mam wrazenie ze sie p....... . Po jaka cholere sie udzielasz jesli tylko masz zamiar komus dowalic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Zgoda czepiam się , ale wybacz sam napisałeś to , co ja potem zacytowałem, a Ty jeszcze utwierdzony w tym to potwierdzasz . ...tak sie sklada ze Ten zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo.Tak tez sie sklada ze w dieslu podcisnienie nie jest brane z kolektora dolotowego tak jak w silnikach benzynowych.Do wytwozenia podcisnienia sluzy VACUM pompa... Zeby było jasne> coś mi się faktycznie porąbało z tym egrem. EGR jest sterowany podciśnieniowe przez Vacuum ( zwracam honor) ale kolega nie potrafił mi tego wytłumaczyć. Pompa podaje podciśnienie( próżnię)na serwo i EGR. Jak ten wężyk jest walnięty to nie działa sterowanie zaworem. Pozostaje on w pozycji zamkniętej cały czas. Jedynie silne ciśnienie spalin może go czasem wypchnąć w górę, czego efektem jest to szarpnięcie. Dlatego przy likwidazji EGRa trzeba zamknąć mu dopływ spalin, aby nie puszczał bez kontroli ich na kolektor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.