Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ile płynu do chłodnicy?


Loopezik
 Share

Recommended Posts

Witam, wymieniałem ostatnio płyn w chłodnicy, ale chyba coś robię nie tak. Wypuściłem to co było z układu poprzez odkręcenie dolnego węża od chłodnicy i wyleciało tego z 3 litry. Wlałem do pełna (chłodnica + zbiorniczek) też ze 3 literki i pełno, a w instrukcji stoi, że powinno wejść 6,6 L :027: Co jest nie tak? Po przejechaniu paru kilometrów stan płynu jest, nic nie trzeba uzupełniać.

Czyli co? nie spuściłem wszystkiego :D , a jeżeli tak, to jak spuścić wszystko następnym razem?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak to wygląda w dieslu ale w SR20 jest sruba w bloku do spuszczania płynu, poszukaj może namierzysz, o ile taka jest, wtedy powinien cały płyn "zejść".

Link to comment
Share on other sites

Hmm wydaje mi sie, że z samej chłodnicy i zbiornika to nie wszystko. A blok silnika ?:>

 

Ja kojarzę jak to jest w P10, układ układem, ale odkręca się śrubę na bloku silnika przez co spuszcza się płyn z całego układu. Tzn. Z bloku poprzez odkręcenie tej śruby, a z chłodnicy poprzez ten wężyk dolny.

 

Patrzyłeś może w dokumentacji jak tam to jest rozwiązane ?:> zaraz coś poszukam na necie to moze do p11 znajde

Link to comment
Share on other sites

he he. Panowie jest śruba w bloku a i owszem, tylko żeby ją odkręcić to trzeba ściągać turbinę. Jest tak umieszczona że ledwo ją w ogóle widać, a jak ją w końcu dojrzycie po zdjęciu węży od turbiny to nie dacie rady odkręcić( nie ma podejścia).

 

Ja robiłem tak. Zeszło 5,5 litra

Odpiołem dolny wąż i sprężarką dmuchałem w wlew chłodnicy.

Potem odpiołem wąż górny i dmuchałem w niego.

Uszczelnienie szmatą obowiązkowe :)

 

Jak odpiołem tylko z pod chłodnicy to też zeszło ze 3 litry. Instrukcja każe nastawić ogrzewanie na maxa. Nie bardzo rozumiem po co, to nie polonez.

W instrukcji też jest ta śruba pokazana i sposób wymiany płynu.

Pamiętajcie o odpowietrzniku przy zalewaniu układu, jest przy termostacie.

Myślę ze jak to robią w ASO to też nie odkręcają z bloku, tylko podciśnieniowo opróżniają

Link to comment
Share on other sites

Dzięki panowie, no to ... niefart, bo mam mieszankę :/ Chyba pomyślę o tym spuszczeniu zupełnym, ale masakra. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Zalej koncentratem i odpuść sobie tą śrubę. Ja też najpierw chciałem z tym walczyć( łeb śryby 14) Jak masz kompresor to zrób jak ja. To jest wybebeszanie połowy układu chłodzenia+ turbo żeby ją odkręcić. Mam na myśli wyjęcie chłodnicy, a i alternator też może przeszkadzać.

Link to comment
Share on other sites

To co zalałem to Petrygo płyn. Nie wiem nawet, czy można to mieszać z wodą, ale jak by jest już po ptokach:) Piszesz and_pec zrób tak jak ja, czyli kompresorem wypchnąć ile się da wody, czy walczyć ze śrubą? Chyba jednak skombinuję koncentrat, i jak wleję tego ze 3 literki, to gdzieś do -10 styknie.

Link to comment
Share on other sites

Mam na myśli koncentrat nierozcieńczony, do tego co zostało w układzie. Jak spuścisz 3 litry płynu to i tyle zalać koncentratu. Normalnie miesza się go 1:1, ale tu zostaje Ci stary, więc trzeba gęściej. Nie sądzę aby nie rozcieńczony miał jakiś negatywny wpływ na elementy układu, zwłaszcza, że rozcieńczy się tą pozostałością.

Link to comment
Share on other sites

No rozumiem, że nierozcieńczony, będzie mieszanina: ~3l koncentratu i ~3.6 mieszaniny wody, Petrygo i cholera wie czego jeszcze :) No ale co zrobić. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Peter zlłapię cię za słówka. Jeśli możesz to wytłumacz jak działa ogrzewanie w p!!.144 bo mnie to intryguje. Jak tam wygląda sprawa z tym obiegiem na nagrzewnicę. W jaki sposób jest to sterowane. Zawsze myślałem że jest klapa która steruje obiegiem powietrza, a płyn zawsze przechodzi przez nagrzewnicę która jest w małym obiegu.

Z drugiej strony instrukcja nakazuje nastawienie temperatury na max przy wymianie płynu. Nie rozumiem po co. Otwiera się w ten sposób jakiś zawór na nagrzewnicę czy coś innego co zamyka dopływ płynu tam ?

Link to comment
Share on other sites

Z drugiej strony instrukcja nakazuje nastawienie temperatury na max przy wymianie płynu. Nie rozumiem po co. Otwiera się w ten sposób jakiś zawór na nagrzewnicę czy coś innego co zamyka dopływ płynu tam ?

No właśnie. Chyba jesteś pierwszym, który zwrócił na to uwagę. Jak ktoś pamięta to np. w FSO jest zawór i to nawet widoczny. Natomiast w większości Nissanów go nie ma. Płyn zawsze przepływa przez nagrzewnicę. Temperaturę reguluje się położeniem klapek powietrznych. Przy zimnym nadmuchu powietrze nie przepływa przez nagrzewnicę. A to że przy wymianie płynu ma być zrobione na gorące, to wynika chyba z uogólnienia, tak łatwiej. W końcu kogo to interesuje czy tam jest jakiś zawór? Ma działać i tyle.

Link to comment
Share on other sites

W końcu kogo to interesuje czy tam jest jakiś zawór? Ma działać i tyle.

właśnie mnie interesuje :) żwłaszcza że Peter też nakazuje włączyć ogrzewanie. Myślę że to takie przyzwyczajenie z Poloneza i Kredensa a może i P10. Zadnego zaworu nigdy u siebie i kolegów nie widziałem.

Link to comment
Share on other sites

W końcu kogo to interesuje czy tam jest jakiś zawór? Ma działać i tyle.

właśnie mnie interesuje :) żwłaszcza że Peter też nakazuje włączyć ogrzewanie. Myślę że to takie przyzwyczajenie z Poloneza i Kredensa a może i P10. Zadnego zaworu nigdy u siebie i kolegów nie widziałem.

 

mam rozwionzanie dla ciebie zejmi schowek wyjmi filtr kabinowy i ukaze ci sie na grzewnica włącz silnik i poczekaj jak sie rozgrzeje i w tedy dotknij nagrzewnicy bedziesz wiedzial czy zawur jest czy nie.

 

a tak na marginesie nie wiem gdzie taki zawur znajdowal sie w polonezie ale jesli w nissanie mial by być to chyba w ścianie grodziowej bo oba przewody idonce od silnika do nagrzewnice są goronce jeśli pod maskom są goronce to nagrzewnica chyba taz co nie.

Link to comment
Share on other sites

tyr za długo siedzisz w tym Londynie bo zapominasz już ojczystej mowy i zasad ortografi :/

Dajmy już spokój temu zaworowi. Jakby był to musiał by być sterowany elertrycznie, bo z konsoli wychodzi jedynie cięgno do ustawiania kierunków nadmuchu. Nie znalazłem w schematach od klimy żadnego elektrozaworu. Dlatego twierszę, że ustawianie temp. na maxa przy spuszczaniu płynu nic nie zmienia, a i w P!! gdzie nie ma klimatronika też sterowanie jest klapą a nie jakimś zaworem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...