Guest samir Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Witam Mam 2 litrowy silnik na jednopukncie, od 7 lat zagazowany instalcja brc.. 3 tyg temu jadac na gazie stalo sie cos takiego ze mniej wiecej miedzy 2600-3000obr silnik jakby zaczal sie ksztusic przy wolnym dodawaniu gazu, na benzynie bylo ok. Po 2-3 dniach objaw ustal, ale po kolejnej nocce w mniejszym stopniu wrocily obiawy ale przy obrotach 1500-2000 i praktycznie minimalnie sa wyczuwalne do dzisiaj, ale podczas normalnego przyspieszania tego nie da sie odczuc. tylko jak na jalowym biegu minimalnie dodaje gazu zwiekszajac obroty albo czasami przy hamowaniu silnikiem czuc szarpniecie przy zakresie tych obrotow, jak dodam mocniej gazu to idzie normalnie. odnosnie spalania to jezdzac na gazie aktualnie na trasie pali 10-10,5 L na setke, normalne nie? ale w miescie zaczynaja sie schody bo spala 16 litrow gazu (a jezdze dosc szybko) spalanie nie bylo az takie najgorsze, ale skoro paliwo pb95 poszla tak bardzo w dol to stwierdzilem ze bede jezdzil na paliwie i tu (nie sprawdzalem na trasie) juz totalne zalamanie, po miescie przy delikatniejszym jezdzeniu niz na gazie (nie wkrecam tak na obroty) spalanie wyszlo 20litrow na 100km!!! dodam ze mam rure od filtra troche obluzowana i jest podklejona silikionem, no ale w tym momencie nie jestem pewien czy to lewe powietrze skoro spalanie jest wyzsze na bezynie niz na gazie.. pomozcie doradzcie cos bo nie wiem od czego sie brac, narazie mam zamiar wymianic olej, sprawdzenic kopulke, kable i swiece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 pewnie masz instalacje BRC 2 generacji a w tym przypadku szczelny układ dolotowy to podstawa by auto dobrze chodziło. co do spalania to wygląda mi na to że mogło coś się stać z sondą lambda i teraz przebogaca i na LPG i na Pb :/ Podjedz do jakiegoś dobrego gazownika niech ci to dobrze obluka i sprawdzi na benzynie również Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPEEDY Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Być może objawem większego spalania są zanieczyszczone filtry powietrza lub gazu,może trzeba wyregulować parownik,albo wymienić w nim membranę,ustalić skład mieszanki na analizatorze spalin(tam ci pokaże czy mieszanka jest za bogata)sprawdzić sonde lambda bo to ona jest odpowiedzialna za ustalanie składu mieszanki,innym scenariuszem jest też sprawdzenie ciśnienia na cylindrach,bo to świadczy o ogólnej kondycji silnika,sprawdz też świece zapłonowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blanki20 Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 tak jak pisze SPEEDY, ale jeszcze sprawdź kopułkę i przewody pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynszyl Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 oczywiście że sonda. a co do instalacji nie masz emulatora sondy i też ci spala lpg ile wlezie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samir Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 oczywiście że sonda. a co do instalacji nie masz emulatora sondy i też ci spala lpg ile wlezie moglbys rozwinac temat? pierwszy look w google to doczytalem ze owy emulator nie ma zadnego wplywu na przyspieszenie czy spalanie auta, jedynie ma nie wprowadzac w blad komputera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynszyl Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 sonda lambda odczytuje skłąd mieszanki na podstawie spalin. jej napięcie zmienia się zatem w przedziale od 0 do 1 V. jak jest padnięta, to oszukuje i komp wchodzi w tryb awaryjny. zatem pali ile wlezie. ot problem... zresztą moi poprzednicy już wskazali sondę jako sprawcę. mógłbyś sobie odczytać kody błedów. na stronie głównej jest chyba opis w zrób to sam. w kazdym razie gdzieś to widziałem. [ Dodano: Nie 07 Gru, 2008 19:58 ] no a emulator to taki oszukiwacz kompa :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samir Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 [ Dodano: Nie 07 Gru, 2008 19:58 ]no a emulator to taki oszukiwacz kompa :diabel: chodzilo mi wlasnie o rozwiniecie tematu nt emulatora a nie sondy;) robilem autodiagnostyke, kod 55 dzis jade sprawdzic jeszcze napiecie na sondzie, bo brak bledow nie znaczy ze ona prawidlowo chodzi..zgadza sie? ps.. nie moge znalesc filtra gazu, moglby ktos zasugerowac gdzie go szukac instalacja brc, bo chyba bez filta nie da rady? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 W instrukcji jest opisane jak sprawdzić sonde. Czytałem bo też musze to zrobić. Ostatnio spalanie mi wyszło 21l/100km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samir Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 zanim pojade do gazownika, jeszcze moze ktos z forumowiczow bedzie potrafil to wylumaczyc.. w rurze doprowadzajacej powietrze do filtra (nr 1 na fotce) jest wcisniety kawalek rolki papieru toaletowego tak ze zakrywa prawie 90% kanalu, auto jezdzi na paliwie i gazie.. po wywaleniu tego papieru auto przestalo jezdzic na gazie, odpala chodzi ale nie ma wogole mocy, na jalowym sie dusi ale jakos da sie wkrecic je do 5 tys/obr, ale nie ma mowy o jezdzie, bo nawet sie ruszyc nie da. duzo z silnikami gazowymi nie mialem doswiadczenie, ale chyba to jest nienormalne? ps ... co to jest za element oznaczony nr 2 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 samir, może jest zatkane żeby nie brał zbyt dużo powietrza. U mnie nie ma rurki idącej do obudowy filtra powietrza. Rurka ta jest czasem wyjmowana po ot żeby auto nie gasło przy dużych prędkościach po wrzuceniu na luz. A ten element nr.2 to nie wiem co to. A teraz moja sprawa. Zrobiłem diagnostyke i wyszedł mi błąd 34-czujnik spalania stukowego. Czy może mieć to wpływ na podwyższone spalanie? Sprawdziłem także sonde. Na benzynie kontrolka CHECK ENGINE mruga 8-9 razy na 10sekund, czyli według instrukcji jes OK. Ale gdy przełącze na gaz to po dodaniu gazu na 2200 obrotów kontrolka zapa się i świeci się cały czas. Czy tak powinno być na gazie? Na którym pailwie sprawdza się sonde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samir Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 samir, może jest zatkane żeby nie brał zbyt dużo powietrza. U mnie nie ma rurki idącej do obudowy filtra powietrza. Rurka ta jest czasem wyjmowana po ot żeby auto nie gasło przy dużych prędkościach po wrzuceniu na luz. auto bierze tyle powietrza ile potrzebuje chyba nie? i wg mnie jesli nie masz rurki do obudowy tu juz masz jeden powod, ze auto pali wiecej.. a te demontowanie zeby auto nie gaslo to niby w jakich autach? primerach? nie slyszalem o takim czyms i nie widze zwiazku jednego z drugim, mozesz to sprostowac ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 O tej rurce powiedział mi ktoś kto jeździ nissanami od wielu lat oraz druga osoba-gazownik. Powiedział także, że brak rurki nie wpływa na podwyższone spalanie. Chodzi o to, że gdy jedziesz z dużą prędkością i wrzucisz luz to auto może dostawać za dużo powietrza i zgasnąć. Jedyne co może zrobić to poregulować. W niektórych samochodach tak jest, że gaśnie, więc może to prawda. Mi na początku nie palił tyle, z każdym tankowaniem robie coraz mniej kilometrów. Tankuje w orlenie, tam gdzie mój znajomy też tankuje primere, więc słaba jakość gazu raczej odpada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zecikk Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 W niektórych samochodach tak jest, że gaśnie TO byl problem w astrach jedynkach z silnikami 8v. I moja panna w corolli e9 tez miala swiry z ta rurka od pwoietrza na gazie.Ale ona ma agznik wiec to tez inna bajka. Ja natomiast w swojej p10 nie mam nic pozatykane. zadnych rurek pozdejmowanych a tez mam sr20Di i nic sie zlego nie dzieje. skoro na benzynie i na gazie duzo pali to tez byblbym chyba za lambda. MOj srednio spala 12,5 gazu w trybie mieszanym a lekkiego buta do niej nie mam Sama sie o to prosi. NAjwieksze spalanie jaki mi sie zdarzylo to 14,5l lpg/100km przy jedzzie ciaglej w przedziale 180-200km/h. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samir Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 ....Powiedział także, że brak rurki nie wpływa na podwyższone spalanie.. akurat tu sie nie zgodze, bo instalacja gazowa lepiej chodzi jak jest zimne powietrze doprowadzane, ciagnac z silnika powietrze napewno biedzie gorzej chodzil... gaz jest odparowany, wiec wpuszczanie go w cieple powietrze napewno nie sprzyja;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 akurat tu sie nie zgodze, bo instalacja gazowa lepiej chodzi jak jest zimne powietrze doprowadzane, ciagnac z silnika powietrze napewno biedzie gorzej chodzil... gaz jest odparowany, wiec wpuszczanie go w cieple powietrze napewno nie sprzyja;) Więc czemu na początku paliła mniej a teraz więcej? Gdy kupowałem rurki już nie było, więc myśle, że to nie jest przyczyną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwasar Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 samir - ten drugi element to skraplacz oparów oleju. Część zanieczyszczonego olejem powietrza spod dekla zaworów wędruje z powrotem do dolotu i jest ponownie spalana (taka ekologia), natomiast część wędruje do przewietrzenia korbowodu. Olej zawarty w tym powietrzu ma się skroplić właśnie w tym pojemniczku. Od czasu do czasu można go wyciągnąć i sprawdzić czy jest drożny (czasem zalepia go taka żółtawa maź - mieszanka oleju i wody). U mnie jak padła sonda (poprzednio miałem taki sam SR20Di), to palił 20l benzyny, natomiast na gazie zużycie się nie zmieniło (ale ja miałem instalkę bez elektroniki). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 A gdzie jest ten sraplacz w p11, silnik 2.0. Może ktoś podesłać jakąś fotke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwasar Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Taki skraplacz miały Silniki SR20 w P10, NX100 i N14. W P11 wygląda to inaczej. Szukaj wzdłuż gumowej rurki, która wychodzi z dekla zaworów od strony kolektora wydechowego. Być może nie ma go wcale tylko jest rurka łącząca dekiel zaworów ze skrzynią korbową (?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynszyl Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 chodzilo mi wlasnie o rozwiniecie tematu nt emulatora a nie sondy;) robilem autodiagnostyke' date=' kod 55 dzis jade sprawdzic jeszcze napiecie na sondzie, bo brak bledow nie znaczy ze ona prawidlowo chodzi..zgadza sie? ps.. nie moge znalesc filtra gazu, moglby ktos zasugerowac gdzie go szukac instalacja brc, bo chyba bez filta nie da rady?[/quote'] co do nissana to jeszcze mało wiem, ale... emulator zastępuje po prostu sondę. w instalacji BRC typu JUST czy blitz nie ma odczytu z sondy lambda. wskazania mieszanki dokonuje elektronika. sonda na PB powinna wskazać że jest uszkodzona. z drugiej jednak strony komp sie uczy wskazań ze wskaźników i emulatorów. może wieć być oszukany odczyt z testu. po zresetowaniu kompa pewnie sonda wyskoczy, że ma błąd jaka instacja tego BRC?? filtr powinien być w takim walcu z plastikowym (niebieskim) wierzchem do którego dochodza dwa przewody [ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 17:10 ] w rurze doprowadzajacej powietrze do filtra (nr 1 na fotce) jest wcisniety kawalek rolki papieru toaletowego tak ze zakrywa prawie 90% kanalu' date=' auto jezdzi na paliwie i gazie.. [/quote']wybitnie prymitywnie zrobiona zwężka. zabijesz silnik, jesli się nie mylę nikt nie ustawiał mieszanki LPG+ powietrze. jak masz ubogo to przepalisz gniazda zaworów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samir Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 [ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 17:10 ]w rurze doprowadzajacej powietrze do filtra (nr 1 na fotce) jest wcisniety kawalek rolki papieru toaletowego tak ze zakrywa prawie 90% kanalu, auto jezdzi na paliwie i gazie..wybitnie prymitywnie zrobiona zwężka. zabijesz silnik, jesli się nie mylę nikt nie ustawiał mieszanki LPG+ powietrze. jak masz ubogo to przepalisz gniazda zaworów zwężke stosuje sie gdy lpg jest kiepsko wyregulowany, albo nie da sie idelanie go wyregulowac, zgadza sie?? to regulacja gazu, badz zamontowanie blosa i wywalenie pseudo zwezki zmniejszy spalanie no nie? musze wywalic i pojezdzic na paliwie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zecikk Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 samir - ten drugi element to skraplacz oparów oleju NO nareszcie ktos powiedzial co to Odkad kupilem swoja p10 zastanawialem sie co to za puszeczka:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jogi108 Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 witam ja mam podobny problem mam primerke p10 benzyna bez gazu 2.0 16v 1995rok ale silnik z 98 roku no i problem jest taki że ona pali 24 litry na 100 km na diagnostyce pokazało przepływomierz powietrza i czujnik wału korbowego czy jakoś tak nie pamiętam dokładnie no i wymieniłem przepływke oczywiście na używaną bo nowa jest za droga i po tej wymianie przez chwile czyli jakieś 10 minut było wszystko ok po tym czasie z powrotem zaczeły falować obroty no i pali nadal 24 litry bardzo proszę was o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.