Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] spalanie na poziomie 16-20 litrow 2.0 benzyna/gaz


Guest samir
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam 2 litrowy silnik na jednopukncie, od 7 lat zagazowany instalcja brc..

3 tyg temu jadac na gazie stalo sie cos takiego ze mniej wiecej miedzy 2600-3000obr silnik jakby zaczal sie ksztusic przy wolnym dodawaniu gazu, na benzynie bylo ok. Po 2-3 dniach objaw ustal, ale po kolejnej nocce w mniejszym stopniu wrocily obiawy ale przy obrotach 1500-2000 i praktycznie minimalnie sa wyczuwalne do dzisiaj, ale podczas normalnego przyspieszania tego nie da sie odczuc. tylko jak na jalowym biegu minimalnie dodaje gazu zwiekszajac obroty albo czasami przy hamowaniu silnikiem czuc szarpniecie przy zakresie tych obrotow, jak dodam mocniej gazu to idzie normalnie.

 

odnosnie spalania to jezdzac na gazie aktualnie na trasie pali 10-10,5 L na setke, normalne nie? ale w miescie zaczynaja sie schody bo spala 16 litrow gazu (a jezdze dosc szybko)

spalanie nie bylo az takie najgorsze, ale skoro paliwo pb95 poszla tak bardzo w dol to stwierdzilem ze bede jezdzil na paliwie

 

 

i tu (nie sprawdzalem na trasie) juz totalne zalamanie, po miescie przy delikatniejszym jezdzeniu niz na gazie (nie wkrecam tak na obroty) spalanie wyszlo 20litrow na 100km!!!

 

dodam ze mam rure od filtra troche obluzowana i jest podklejona silikionem, no ale w tym momencie nie jestem pewien czy to lewe powietrze skoro spalanie jest wyzsze na bezynie niz na gazie..

 

 

pomozcie doradzcie cos bo nie wiem od czego sie brac, narazie mam zamiar wymianic olej, sprawdzenic kopulke, kable i swiece

Link to comment
Share on other sites

pewnie masz instalacje BRC 2 generacji a w tym przypadku szczelny układ dolotowy to podstawa by auto dobrze chodziło.

co do spalania to wygląda mi na to że mogło coś się stać z sondą lambda i teraz przebogaca i na LPG i na Pb :/

Podjedz do jakiegoś dobrego gazownika niech ci to dobrze obluka i sprawdzi na benzynie również

Link to comment
Share on other sites

Być może objawem większego spalania są zanieczyszczone filtry powietrza lub gazu,może trzeba wyregulować parownik,albo wymienić w nim membranę,ustalić skład mieszanki na analizatorze spalin(tam ci pokaże czy mieszanka jest za bogata)sprawdzić sonde lambda bo to ona jest odpowiedzialna za ustalanie składu mieszanki,innym scenariuszem jest też sprawdzenie ciśnienia na cylindrach,bo to świadczy o ogólnej kondycji silnika,sprawdz też świece zapłonowe :)

Link to comment
Share on other sites

oczywiście że sonda. a co do instalacji nie masz emulatora sondy i też ci spala lpg ile wlezie

Link to comment
Share on other sites

oczywiście że sonda. a co do instalacji nie masz emulatora sondy i też ci spala lpg ile wlezie

moglbys rozwinac temat?

 

pierwszy look w google to doczytalem ze owy emulator nie ma zadnego wplywu na przyspieszenie czy spalanie auta, jedynie ma nie wprowadzac w blad komputera

Link to comment
Share on other sites

sonda lambda odczytuje skłąd mieszanki na podstawie spalin. jej napięcie zmienia się zatem w przedziale od 0 do 1 V. jak jest padnięta, to oszukuje i komp wchodzi w tryb awaryjny. zatem pali ile wlezie. ot problem... zresztą moi poprzednicy już wskazali sondę jako sprawcę.

mógłbyś sobie odczytać kody błedów. na stronie głównej jest chyba opis w zrób to sam. w kazdym razie gdzieś to widziałem.

 

[ Dodano: Nie 07 Gru, 2008 19:58 ]

no a emulator to taki oszukiwacz kompa :diabel:

Link to comment
Share on other sites

[ Dodano: Nie 07 Gru, 2008 19:58 ]

no a emulator to taki oszukiwacz kompa :diabel:

 

chodzilo mi wlasnie o rozwiniecie tematu nt emulatora a nie sondy;)

 

 

robilem autodiagnostyke, kod 55 ;) dzis jade sprawdzic jeszcze napiecie na sondzie, bo brak bledow nie znaczy ze ona prawidlowo chodzi..zgadza sie?

 

 

ps.. nie moge znalesc filtra gazu, moglby ktos zasugerowac gdzie go szukac instalacja brc, bo chyba bez filta nie da rady?

Link to comment
Share on other sites

W instrukcji jest opisane jak sprawdzić sonde. Czytałem bo też musze to zrobić. Ostatnio spalanie mi wyszło 21l/100km. :(

Link to comment
Share on other sites

kopiasr20diiihr6.th.jpg

zanim pojade do gazownika, jeszcze moze ktos z forumowiczow bedzie potrafil to wylumaczyc..

 

w rurze doprowadzajacej powietrze do filtra (nr 1 na fotce) jest wcisniety kawalek rolki papieru toaletowego tak ze zakrywa prawie 90% kanalu, auto jezdzi na paliwie i gazie..

 

po wywaleniu tego papieru auto przestalo jezdzic na gazie, odpala chodzi ale nie ma wogole mocy, na jalowym sie dusi ale jakos da sie wkrecic je do 5 tys/obr, ale nie ma mowy o jezdzie, bo nawet sie ruszyc nie da. duzo z silnikami gazowymi nie mialem doswiadczenie, ale chyba to jest nienormalne?

 

 

ps ... co to jest za element oznaczony nr 2 ?

Link to comment
Share on other sites

samir, może jest zatkane żeby nie brał zbyt dużo powietrza. U mnie nie ma rurki idącej do obudowy filtra powietrza. Rurka ta jest czasem wyjmowana po ot żeby auto nie gasło przy dużych prędkościach po wrzuceniu na luz.

A ten element nr.2 to nie wiem co to.

A teraz moja sprawa. Zrobiłem diagnostyke i wyszedł mi błąd 34-czujnik spalania stukowego. Czy może mieć to wpływ na podwyższone spalanie?

Sprawdziłem także sonde. Na benzynie kontrolka CHECK ENGINE mruga 8-9 razy na 10sekund, czyli według instrukcji jes OK. Ale gdy przełącze na gaz to po dodaniu gazu na 2200 obrotów kontrolka zapa się i świeci się cały czas. Czy tak powinno być na gazie? Na którym pailwie sprawdza się sonde?

Link to comment
Share on other sites

samir, może jest zatkane żeby nie brał zbyt dużo powietrza. U mnie nie ma rurki idącej do obudowy filtra powietrza. Rurka ta jest czasem wyjmowana po ot żeby auto nie gasło przy dużych prędkościach po wrzuceniu na luz.

 

auto bierze tyle powietrza ile potrzebuje chyba nie? i wg mnie jesli nie masz rurki do obudowy tu juz masz jeden powod, ze auto pali wiecej..

 

a te demontowanie zeby auto nie gaslo to niby w jakich autach? primerach? nie slyszalem o takim czyms i nie widze zwiazku jednego z drugim, mozesz to sprostowac ?:)

Link to comment
Share on other sites

O tej rurce powiedział mi ktoś kto jeździ nissanami od wielu lat oraz druga osoba-gazownik. Powiedział także, że brak rurki nie wpływa na podwyższone spalanie. Chodzi o to, że gdy jedziesz z dużą prędkością i wrzucisz luz to auto może dostawać za dużo powietrza i zgasnąć. Jedyne co może zrobić to poregulować. W niektórych samochodach tak jest, że gaśnie, więc może to prawda.

Mi na początku nie palił tyle, z każdym tankowaniem robie coraz mniej kilometrów. Tankuje w orlenie, tam gdzie mój znajomy też tankuje primere, więc słaba jakość gazu raczej odpada.

Link to comment
Share on other sites

W niektórych samochodach tak jest, że gaśnie
TO byl problem w astrach jedynkach z silnikami 8v. I moja panna w corolli e9 tez miala swiry z ta rurka od pwoietrza na gazie.Ale ona ma agznik wiec to tez inna bajka. Ja natomiast w swojej p10 nie mam nic pozatykane. zadnych rurek pozdejmowanych a tez mam sr20Di i nic sie zlego nie dzieje. skoro na benzynie i na gazie duzo pali to tez byblbym chyba za lambda. MOj srednio spala 12,5 gazu w trybie mieszanym a lekkiego buta do niej nie mam :P Sama sie o to prosi. NAjwieksze spalanie jaki mi sie zdarzylo to 14,5l lpg/100km przy jedzzie ciaglej w przedziale 180-200km/h.
Link to comment
Share on other sites

....Powiedział także, że brak rurki nie wpływa na podwyższone spalanie..

akurat tu sie nie zgodze, bo instalacja gazowa lepiej chodzi jak jest zimne powietrze doprowadzane, ciagnac z silnika powietrze napewno biedzie gorzej chodzil... gaz jest odparowany, wiec wpuszczanie go w cieple powietrze napewno nie sprzyja;)

Link to comment
Share on other sites

akurat tu sie nie zgodze, bo instalacja gazowa lepiej chodzi jak jest zimne powietrze doprowadzane, ciagnac z silnika powietrze napewno biedzie gorzej chodzil... gaz jest odparowany, wiec wpuszczanie go w cieple powietrze napewno nie sprzyja;)

Więc czemu na początku paliła mniej a teraz więcej? Gdy kupowałem rurki już nie było, więc myśle, że to nie jest przyczyną.

Link to comment
Share on other sites

samir - ten drugi element to skraplacz oparów oleju. Część zanieczyszczonego olejem powietrza spod dekla zaworów wędruje z powrotem do dolotu i jest ponownie spalana (taka ekologia), natomiast część wędruje do przewietrzenia korbowodu. Olej zawarty w tym powietrzu ma się skroplić właśnie w tym pojemniczku. Od czasu do czasu można go wyciągnąć i sprawdzić czy jest drożny (czasem zalepia go taka żółtawa maź - mieszanka oleju i wody).

 

U mnie jak padła sonda (poprzednio miałem taki sam SR20Di), to palił 20l benzyny, natomiast na gazie zużycie się nie zmieniło (ale ja miałem instalkę bez elektroniki).

Link to comment
Share on other sites

A gdzie jest ten sraplacz w p11, silnik 2.0. Może ktoś podesłać jakąś fotke?

Link to comment
Share on other sites

Taki skraplacz miały Silniki SR20 w P10, NX100 i N14. W P11 wygląda to inaczej. Szukaj wzdłuż gumowej rurki, która wychodzi z dekla zaworów od strony kolektora wydechowego. Być może nie ma go wcale tylko jest rurka łącząca dekiel zaworów ze skrzynią korbową (?)

Link to comment
Share on other sites

chodzilo mi wlasnie o rozwiniecie tematu nt emulatora a nie sondy;)

robilem autodiagnostyke' date=' kod 55 ;) dzis jade sprawdzic jeszcze napiecie na sondzie, bo brak bledow nie znaczy ze ona prawidlowo chodzi..zgadza sie?

ps.. nie moge znalesc filtra gazu, moglby ktos zasugerowac gdzie go szukac instalacja brc, bo chyba bez filta nie da rady?[/quote']

co do nissana to jeszcze mało wiem, ale...

emulator zastępuje po prostu sondę. w instalacji BRC typu JUST czy blitz nie ma odczytu z sondy lambda. wskazania mieszanki dokonuje elektronika.

 

sonda na PB powinna wskazać że jest uszkodzona. z drugiej jednak strony komp sie uczy wskazań ze wskaźników i emulatorów. może wieć być oszukany odczyt z testu. po zresetowaniu kompa pewnie sonda wyskoczy, że ma błąd

 

jaka instacja tego BRC?? filtr powinien być w takim walcu z plastikowym (niebieskim) wierzchem do którego dochodza dwa przewody

 

[ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 17:10 ]

w rurze doprowadzajacej powietrze do filtra (nr 1 na fotce) jest wcisniety kawalek rolki papieru toaletowego tak ze zakrywa prawie 90% kanalu' date=' auto jezdzi na paliwie i gazie.. [/quote']wybitnie prymitywnie zrobiona zwężka. zabijesz silnik, jesli się nie mylę nikt nie ustawiał mieszanki LPG+ powietrze. jak masz ubogo to przepalisz gniazda zaworów
Link to comment
Share on other sites

[ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 17:10 ]
w rurze doprowadzajacej powietrze do filtra (nr 1 na fotce) jest wcisniety kawalek rolki papieru toaletowego tak ze zakrywa prawie 90% kanalu, auto jezdzi na paliwie i gazie..
wybitnie prymitywnie zrobiona zwężka. zabijesz silnik, jesli się nie mylę nikt nie ustawiał mieszanki LPG+ powietrze. jak masz ubogo to przepalisz gniazda zaworów

 

zwężke stosuje sie gdy lpg jest kiepsko wyregulowany, albo nie da sie idelanie go wyregulowac, zgadza sie??

 

to regulacja gazu, badz zamontowanie blosa i wywalenie pseudo zwezki zmniejszy spalanie no nie? musze wywalic i pojezdzic na paliwie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

witam

ja mam podobny problem mam primerke p10 benzyna bez gazu 2.0 16v 1995rok ale silnik z 98 roku no i problem jest taki że ona pali 24 litry na 100 km na diagnostyce pokazało przepływomierz powietrza i czujnik wału korbowego czy jakoś tak nie pamiętam dokładnie no i wymieniłem przepływke oczywiście na używaną bo nowa jest za droga i po tej wymianie przez chwile czyli jakieś 10 minut było wszystko ok po tym czasie z powrotem zaczeły falować obroty no i pali nadal 24 litry bardzo proszę was o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...