Coobcio Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Polska niby taki zacofany kraj a porządnie i powtarzalnie hamujemy auta a w stanach wolna amerykanka... Wczoraj byłem świadkiem jaki za***isty wpływ na moc mierzoną na kołach mają same koła, letnie 15" generują w granicach 22-27KM przy odcięciu na 4 biegu ale za to zimówki potrafią zabrać i 35-40KM np. takie dojazdówki zabrały by już niespełna 10KM... Tak więc najprosty tuning w stanach to zmiana kół i tak np. z 200WHP można łatwo zrobić 230WHP. Ciekawe kiedy citławce zaczną mierzyć moc strat na kołach i podawać moc i moment na silniku ?? ALe mnie dzisaj na rozkminy bierze, zamiast siedzieć w garazu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PMW Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 bo moc powinno się mierzyć w takich warunkach: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 ale zmierzenie mocy na silniku do niczego Ci nie jest potrzebne, no chyba że chcesz tylko porównać jaka była przed zmianami a jak po. przecież straty z układu napędowego są naprawdę bardzo duże i nijak się to ma do mocy na kołach. a swoją drogą ciekawi mnie to jak przez zmiane rozmiaru kół mogą wyjść takie różnice na hamowni bo nie bardzo rozumiem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Polska niby taki zacofany kraj a porządnie i powtarzalnie hamujemy auta a w stanach wolna amerykanka... Wczoraj byłem świadkiem jaki za***isty wpływ na moc mierzoną na kołach mają same koła, letnie 15" generują w granicach 22-27KM przy odcięciu na 4 biegu ale za to zimówki potrafią zabrać i 35-40KM np. takie dojazdówki zabrały by już niespełna 10KM... Tak więc najprosty tuning w stanach to zmiana kół i tak np. z 200WHP można łatwo zrobić 230WHP. Ciekawe kiedy citławce zaczną mierzyć moc strat na kołach i podawać moc i moment na silniku ?? ALe mnie dzisaj na rozkminy bierze, zamiast siedzieć w garazu... Kazdy ma swoje zdanie, ale imho lepsze sa dane odnosnie mocny na kołach. Okresla jak naprawde jest mocne auto i latwiej porownac z innym. Co z tego, ze WRX ma 211hp na silniku kiedy ma gigant straty na napedzie. To, ze da sie oszukac pomiar to inna sprawa, rownie dobrze mozna podkrecic doladowanie na chwile etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtomek Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Mam pytanko. Czy pomiar na Mineralnej różni się bardzo od pomiaru u Kreatora Mocy. Nie pamiętam, czy w Kreatorze był nadmuch na chłodnicę. Ale na pewno było dużo cieplej. Na Mineralnej było 191/215, a po wymianie stożka, świec i termostatu u Kreatora 205/214. Stożek poprzedni był oczywiście w stanie tragicznym. Po wczorajszym hamstwu bierzemy się za rozrząd. Coobcio już kumnął co i jak zmajsterkować w VE. I przed wałkami pojedziemy z czerwoną sprawdzić się na Mineralnej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kenet Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Wczoraj byłem świadkiem jaki za***isty wpływ na moc mierzoną na kołach mają same koła, letnie 15" generują w granicach 22-27KM przy odcięciu na 4 biegu ale za to zimówki potrafią zabrać i 35-40KM np. takie dojazdówki zabrały by już niespełna 10KM... 1. Czyli przy tym samym rozmiarze i ciśnieniu na zimówkach moc na kołach będzie inna niż na letnich? 2. Czy jest to kwestia innego rozmiaru i ciśnienia? 3. Jak wogóle zmieniają się wartości gdy w taki dzień jak wczoraj hamujemy raz na letnich a raz na zimówkach? 4. Czy wyniki mocy na silniku zależą od rozmiaru i ciśnienia w kołach? 5. Jaki wpływ ma rozbieżność między wskazaniami obrotomierza a rzeczywistą prędkością obrotwą silnika na wynik pomiaru? Sorry, że tyle pytań ale jak się tak wczoraj poprzyglądałem to nasuneło mi się właśnie kilka watpliwości. Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 moim zdaniem ma to swoje plusy i minusy, ale przenajmniej wiesz ile srebakow odpycha twoje auto od asfaltu. wiec nie nazywaj tego debilizmem, bo rownie dobrze mozna to powiedziec o mierzeniu mocy na wale Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtomek Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 KM i Nm sie liczą, ale... tylko na 1/4 sprawdzisz kombinację mocy i masy. No i trakcja. Pomiary na hamowni to tylko dla orientacji, na co możesz liczyc ze swojego motora. pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 5, 2008 Author Share Posted December 5, 2008 U nas najpier hamownia rysuje moc na kołach - na zyczenie może być ona naniesiona na wykres a potem auto zwalnia na luzie i liczone są opory strat - napędu, tarcia kół itd... Poprostu moim zdaniem bez sensu jest porównywać silniki w autach deklarując się mocą na kołach bowiem np. ta sama primera na zimówkach bedzie miała 115KM na kołach a po zmianie w niej kół na letnie np. 120KM a fizycznie w silniku nic nie będzie tknięte... Suma sumarum pomiar mocy na kołach jest też ciekawy bo można bawić się w odzyskiwanie mocy ze zmniejszania oporów I pozornie dwa identycznie zmodowane auta będa innaczej zapinać na drodze. Np. dla ciekawości w takim Subaru GT 4X4 na letnich laczach na 4 biegu straty siegają 70KM czyli z 211 robi się nam 140 to tak jak w 155Konnej primie no i fakt takie subaru od trójki w górę zdycha... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 np. ta sama primera na zimówkach bedzie miała 115KM na kołach a po zmianie w niej kół na letnie np. 120KM ale czy możesz wytłumaczyć mi bo jak narazie nie podałeś żadnego konkretu, dlaczego niby moc miała by być óżna na jednych i na drugich kołach, co wpływa na pomiar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 5, 2008 Author Share Posted December 5, 2008 głownie to OPORY TOCZENIA OPON i cała reszta czyli układ napędowy, ilość i jakoś oleju w skrzyni... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 coś się Pan plączesz w zeznaniach, poczytaj raz jeszcze swoje posty i pomyśl czy ma to sens i jak się ma jedno do drugiego, pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 6, 2008 Author Share Posted December 6, 2008 bujany, chyba jesteś pijany albo się nie rozumiemy, Może nie chodziło to jaką będzie miała moc ta primera a o to co pokarze Hamownia mierząc to same auto ale na różnym ogumieniu i co się z tym wiąże z różnymi oporami toczenia... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PMW Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 bujany, chyba jesteś pijany albo się nie rozumiemy nie pił - ja piłem i go też nie rozumiem... :sylwester: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 U nas najpier hamownia rysuje moc na kołach - na zyczenie może być ona naniesiona na wykres a potem auto zwalnia na luzie i liczone są opory strat - napędu, tarcia kół itd...Poprostu moim zdaniem bez sensu jest porównywać silniki w autach deklarując się mocą na kołach bowiem np. ta sama primera na zimówkach bedzie miała 115KM na kołach a po zmianie w niej kół na letnie np. 120KM a fizycznie w silniku nic nie będzie tknięte... takei same roznice osiagniesz przy zmiennej temp otoczenia, wysokosci nad poziomem morza i jakosci paliwa!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 6, 2008 Author Share Posted December 6, 2008 takei same roznice osiagniesz przy zmiennej temp otoczenia, wysokosci nad poziomem morza i jakosci paliwa!! No zgadza się ale ale jak np. Prima P11 na seryjnych kołach 15" letnich ma w granicach 28-29KM straty to na takich kołach jak ma PMW tzn. 17" już tej straty jest 40KM... a co do wysokości nad poziomem morza i jakości paliwa to te różnice będą minimalne na poziomie 1-2% a nie 10... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PMW Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 KM straty to na takich kołach jak ma PMW tzn. 17" to wynika raczej z szerokości opony niż z wysokości całego koła, moje 215/40/17 jest niższa od seryjnej 195/60/15 o 12mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B_E_R_E_K Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 roznica jest moj ojciec ma N14 silnik 1.6 opony od roweru 175 i zbiera sie lepiej niz moja prima 1.6 i to sporo lepiej. Ja sam zauwazam roznice miedzy oponami zima lato. Kiedys jezdzilem w primie na oponach 205 i felach 16. efekt autko mulaste i jechalo sie jak walcem. zima 175/14 albo 185/14 fajnie sie zbiera natomiast 195/15 uwazam za idealne opony do primery! swietnie sie hamuje, dobrze sie trzyma drogi, autko tylko lekko zamulone i wyglad tez jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdaSch Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Ja mogę dorzućić ze swojej strony, że jak miałem continentale w almerze mogłem spokojnie osiągnąć 200km/h licznikowe. Na yokochamach już nie nie wspominając o zimówkach. Sprawdziłem u mnie opory i faktycznie, w nissanach opory zabierają około 20 km (linki w podpisie a w subaru prawie 100KM : (ta sama hamownia) http://i53.photobucket.com/albums/g79/adas...05-hamownia.jpg nie wiem jak to się przekłada ale w subaru 240km/h mam szybciutko i potem koniec - zabezpieczenie. Wiąc analizując przy pełnej prędkości obciązenie wywpołane oporami zabiera ponad ponad 100KM więc na drodze zostaje 130KM. Wg mnie nie da się jechać z 130KM predością ponad 200 km/h takim kioskiem jakim jest forester. Te auto ma wybitnie zły stosunek oporów powietrza. więc tutaj ta teoria mi się trochę sypie. Z drugiej strony ecodrving polego na napompowanieu opon na maxa. Myślę, ze nie przekładają się straty 1:1 Ciekawe jak to jest naprawdę z tymi oporami, jaki ma wpływ moment bo to on walczy z oporami pozdrawaim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 7, 2008 Author Share Posted December 7, 2008 AdaSch, Tylko nie wziąłeś pod uwagę ile masz momentu obrotowego i jakie przełożenie w skrzyni... No i jak bardzo przekłamuje Ci licznik np. w Audi S2 przy 250 licznikowych masz coś w granicach 220 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 panowie o czym mówicie, hamownia nie oddaje tego co jest w rzeczywistości. podczas jazdy masz choćby opór powietrza którego to nie masz na hamowni itd. itd. moc subaru jest podawana na kołach czyli już po odjęciu strat z napędu. czyli te 220KM które masz, masz na kołach a jeżeli uważasz że straty w napędzie wynoszą 100KM! to oznacza że na silniku masz 320KM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PMW Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 panowie o czym mówicie, hamownia nie oddaje tego co jest w rzeczywistości. podczas jazdy masz choćby opór powietrza którego to nie masz na hamowni itd. itd. moc subaru jest podawana na kołach czyli już po odjęciu strat z napędu. czyli te 220KM które masz, masz na kołach a jeżeli uważasz że straty w napędzie wynoszą 100KM! to oznacza że na silniku masz 320KM. bzdura kompletna... seryjny WRX 2003 z rolki od 80 km/h do 230 km/h nie odjeżdża mojej primerze nawet na 2 metry - sprawdziłem to już :kosci: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 ale co jest bzdurą? to że na hamowni nie masz oporu powietrza które to masz na drodze czy może to że S nie ma 220KM na kołach? coraz śmieszniej się tu robi:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 7, 2008 Author Share Posted December 7, 2008 bujany, widzę że ani razu nie byłeś na hamowni i nie widziałeś ba a nawet nie domyślasz się jak przebiega taki pomiar a wiec ci wyjaśnię. 1. Najpierw Auto się rozpędza i jest mierzona moc na kołach (później przeliczana jest na moment obrotowy - hamownia oblicza moc na podstawie przyspieszenia) 2. Jak auto dokręci się do odcinki wrzucany jest luz by mierzyć straty mocy w napędzie - czyli to jak auto szybko zwalnia z powodu oporów mechanicznych 3. Po dodaniu mocy strat na kołach z Mocą jakie wygenerowało na kołach otrzymujemy moc silnika Szło to zrozumieć czy specjalnie tylko dla ciebie mam to jeszcze jaśniej napisać ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PMW Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 nie ma 220KM producenci podają moc na silniku, a straty w subaru są przeogromne to niepodważalny fakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.