maniek Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Od jakiegoś czasu po odpaleniu zimnego silnika po nocy, do momentu wstępnego rozgrzania przy przyspieszaniu słuchać takie buczenie jak w aucie WRC... Potem się uspokaja , ale nie do końca, bo w okolicach 2500 rm. pojawia się metaliczne dzwonienie, podobne jak w przypadku urywającej sie osłony katalizatora (ta z kolei sama już dawno odpadła, więc to napewno nie to). Czy to oznacza, ze mam do wymiany środkowy tłumik / Jakie to mniej więcej koszty roboty oraz częsci ? pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dziadek Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Najlepiej wejść pod spód i zobaczyć to to może być, bo powodów może być wiele. W micrze np był to odłamek metalu który dostał mi się pomiędzy obudowę przedniego tłumika a tłumik. wystarczyło usunąć odłamek i po kłopocie. W n15 natomiast było to łączenie pomiędzy tłumikiem środkowym a końcowym, na początku objawy były podobne do tych co mówisz a później cały czas buczało jak WRC. Tutaj z własnego doświadczenia powiem Ze nie ma co oszczędzać i najlepiej wymienić od razu tylny i środkowy. Ja chciałem przyoszczędzić i 2 tygodnie później musiałem znowu jechać na kanał i wymieniać środkowy tłumik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tombolot Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 A mi to wygląda na pęknięcie kolektora, albo przerwanie uszczelki pod kolektorem :one: miałem dokładnie te same objawy i okazało się, że po wymianie uszczelki jest po sprawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted December 13, 2008 Author Share Posted December 13, 2008 Podjadę na kanał i obejrzę, bo ten odgłos mnie irytuje. Tak na zapas zapytam, ile może kosztować tłumik środkowy - jaki wybrać ? ile wymiana (robocizna) ? pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nitty Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 U mnie byl bardzo podobny objaw, tylko ze buczalo w okolicach 3000 obrotow i nie robilo czy zimny czy cieply. Jak wymienialem sprzeglo to kazalem mechanikowi zobaczyc co to i orzekł ze wklad katalizatora sie poluzowal. W sumie nie wiem co zrobil ale nagle ustalo ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GrzyBek80 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 U mnie też było takie brzęczenie i były to kawałki pordzewiałej blachy między osłoną termiczną a rurą wydechu przed środkowym tłumikiem. Poprostu poodkręcałem te osłony i dźwięk zniknął. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.