counterox Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Witam W przyszłym sezonie już na bank czeka mnie wymiana zarówno środkowego jak i końcowego tłumika. Do dnia dzisiejszego mam oryginalne części z 98 roku, jednak środkowy tłumik jest ciut niżej niż powinien, a końcowy tłumik przy dotknięciu łatwo się wgina - już miękka blacha. Myślę nad kompromisem między kupnem środkowego tłumika + końcowego i wymianą oraz zrobienie na zamówienie kompletnego układu wydechowego. Często jeżdżę w trasie, dlatego nie chcę mieć głośnego auta, ewentualnie delikatnie mruczące. Czy układ wydechowy z kwasówki musi być głóśny ? Jaka byłaby różnica w cenie przy układzie wydechowym na zamówienie ? Dodam, że środkowy + końcowy można dostać dobrej jakości za 300-400 zł. Gdzie w Poznaniu ewentualnie w okolicach można zrobić fajny układzik za niewielką cenę ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maly447 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 witam ale to koniecznie chcesz z kwasówki czy ci to nie robi rożnicy bo przecież jedziesz do pierwszego lepszego tłumikarza a on z rur o odpowiedniej średnicy powinien ci wygiąć odpowiednie kształty no i dołożyc tam gdzie trzeba tłumik środkowy i końcowy bynajmniej tak robił mój znajomy i ja mam taki zamiar a czy zwykła blacha czy kwasówka to iema nic chyba do hałasu kwestia jaki tłumik ale pewności ci niedaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
counterox Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 No w sumie to chciałbym zrobić układ wydechowy porządnie i na dłuższy okres czasu, a kwasówka chyba dłużej wytrzyma naszą "solanke" na jezdni. Kurde jest pełno warsztatów. które robią układy ale żaden - na oko- nie podaje ile mniejwięcej może kosztować taka przyjemność. Bez sensu za kawałek pospawanej rury płacić np. 2 tys. złotych.. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maly447 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 no własnie i tu pies pogrzebany bo kwasówka dobry ale drogi materjał no i za obrubke sobie liczą wiencej no ja mam znajnomka co działa z kwsówki ruzne dziwy wienc niemam zabardzo z tym problemu zeby taniej kupic bo i ja nosze sie z zamiarem zrobienia układu kompletnego tyle ze juz o więkrzej srednicy tylko mam problem zeby kolektor dostac taki jagbym chcial widziałem na ebayu ale teraz to sprowadzić to koszta sa ze chej no a porozgladaj sie po aukcjach moze gdzies trafisz kompletny a pozatym nawet taki zwykły układ to przecież nie jest sezonówka pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brow4r Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Witam… Może trochę z innej beczki ale też o wydechu. Panowie potrzebuje pomocy. Przymierzam się od dłuższego czasu do wymiany kolektora w mojej primerce (SR20De 98r.) (tu pytałem o szpilki: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=22603) jednak mam pewne wątpliwości. Wczoraj zajrzałem pod autko i ku mojemu zdziwieniu okazało się ze układ wylotowy składa się: z kolektora z katalizatorem, łącznika metalowego, drugiego katalizatora ?, tłumika środkowego i tłumika końcowego. W kolektorze przed katem siedzi sonda lambda. Czy jako że mam 2 katy może gdzieś dalej siedzieć 2ga sonda lambda ? Chciałem się pozbyć tego katalizatora przy kolektorze jednak skoro i tak jest 2gi to ma to sens ? I czy jak wywalę jeden lub oba katalizatory nie wywali check engine ? Sądziłem że jest jeden kat ten w kolektorze i jedna lambda i mogę go wywalić jednak teraz to już sam nie wiem. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimier Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Czy jako że mam 2 katy może gdzieś dalej siedzieć 2ga sonda lambda ? Chciałem się pozbyć tego katalizatora przy kolektorze jednak skoro i tak jest 2gi to ma to sens ? I czy jak wywalę jeden lub oba katalizatory nie wywali check engine ? Sądziłem że jest jeden kat ten w kolektorze i jedna lambda i mogę go wywalić jednak teraz to już sam nie wiem. Poszukaj ...wszystko jest opisane na Forum :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przem Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 a troche w dziale NPT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brow4r Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Panowie to że gdzieś trochę było to ja wiem. Przejrzałem trochę tych tematów jednak z tego co wyczytałem to taki układ wydechowy ma tylko ta wp11, nawet w katalogu bosala nie ma takiego układu wydechowego. Czytałem ze w P11 ludzie wybijali środek i wspawywali rurkę itd jednak nikt nie pisał (lub nie udało mi się tego odnaleźć) jak jest z wp11. Dlatego pytanie nadal aktualne. Pozdrawiam... Ps. może kolega Przem się wypowie bo widzę że też śmiga ładna WP11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przem Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 hmm..nie wiem czy wydechy w P11 i WP11 sie czyms roznia (nie wiem czy jest jakis powod zeby sie roznily??) moze wypytaj sie Coobcia..jako ekspert wyjasnilby Tobie...albo wypytaj w Intercarsie lub w PB Auto po nr VIN pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Tutaj sa 2 linki mozna sobie porownac: http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_s...=&year=1998 http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_s...=&year=1998 Czyli rozni sie koncowy tlumik a raczej sposob jego zaczenienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zeroberto Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Piszecie o tłumikach w P11 wiec mam pytanko. Sprowadziełem autki i miało uszkodzony łącznik zaraz za kolektorem, mechanik zamiast łącznika elestycznego (siateczki) wstawił mi rurę - cz ma to znacxzenie podczas eksploatacji i czy wpływa na mozliwe uszkodzenia wynikające z usztynienia wydechu. Obiecał mi ze jak cos sie wydarzy to wymieni , tylko czy mam czekac az cos sie stanie czy odrazu wymienić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnbrain Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 mechanik zamiast łącznika elestycznego (siateczki) wstawił mi rurę - cz ma to znacxzenie podczas eksploatacji i czy wpływa na mozliwe uszkodzenia wynikające z usztynienia wydechu Oczywiście że może ci uszkodzić auto. Silnik jest zawieszony na poduszkach i zmienia swoją pozycję (nieznacznie) podczas pracy, jeśli nie ma łączenia elastycznego (siatka lub tzw jabłko) to naprężenia przenoszą się aż do końca wydechu. Może dojść do uszkodzenia kolektora, szpilek lub urwania na którymś łączeniu wydechu. Nie bez powodu cały układ wydechowy jest zamocowany na elastycznych wieszakach. W tej chwili to te wieszaki muszą rekompensować ruchy silnika oraz drgania powstałe przez uderzenia spalin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brow4r Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 hmm..nie wiem czy wydechy w P11 i WP11 sie czyms roznia (nie wiem czy jest jakis powod zeby sie roznily??) moze wypytaj sie Coobcia..jako ekspert wyjasnilby Tobie...albo wypytaj w Intercarsie lub w PB Auto po nr VINpozdro Tutaj sa 2 linki mozna sobie porownac:http://www.catalogue.bosa...fuel=&year=1998 http://www.catalogue.bosa...fuel=&year=1998 Czyli rozni sie koncowy tlumik a raczej sposob jego zaczenienia. Tu akurat różnicy nie ma, ale jak powyżej wspomniałem katalog bosala nie zawiera kompletnego układu wydechowego WP11. Akurat w tym i prawdopodobnie tylko w tym modelu układ wydechowy to: http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_s...;sysnr=05890008 + dodatkowo na przodzie auta w kolektorze 4-1 pod osłoną termiczną siedzi katalizator i fabrycznie jest usunięty EGR. Dlatego postawiłem pytanie czy ktoś w WP11 wywalał ten pierwszy katalizator w kolektorze, i jak to się ma do pracy drugiego katalizatora. Reszta wątpliwości jak w poście powyżej. Pozdrawiam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.