Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem ze skrzynią biegów


Guest Macka
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Niedawno kupiłem almerę 1.8 2002 sedan. Auto zadbane po pierwszym właścicielu, podobno garażowane itd. Przed zakupem sprawdziłem je na znajomej stacji diagnostyki. Zawieszenie 75-80%, idealne spalanie, same plusy. Mam jednak problem bo zaczęło odzywać sie łożysko oporowe sprzęgła, tak przynajmnie zdiagnozował mechanik a w sumie mechanicy bo u kilku byłem. Słyszałem juz kilka możliwych scenaruiuszy. Wymiana oczywiście łożyska ale mogą być do wymiany wszystkie łącznie ze sprzegłem. Kolejne wyjście to zakup nowej skrzyni. Podobno w almerach szybko padają skrzynie. Czy to prawda? Aha szacunkowy koszt naprawy czyli wymiana wszystkich łożysk, łącznie ze sprzęgłem i robocizna 2.500 pln. Teraz prośba o radę, czy ktoś miał ten problem albo o nim słyszał? Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Podziękuj tym pseudo mechanikom, którzy idą po najmniejszej linii oporu i najchętniej wymieniliby wszystko ( to oznacza, że nie mają pojęcia co pacjentowi dolega ) i zadzwoń do tego gościa http://www.lukaszdmowski.prv.pl/

Podejrzewam, że do zapłaty wyjdzie Ci duuuużo mniej, nawet zakładając daleką trasę do niego. Wielu już skorzystało z jego doświadczeń ( w tym ja ) i jest zadowolonych, a niektórzy jechali nawet po kilkaset km w jedną stronę.

Link to comment
Share on other sites

kiedy słychać łożysko? (przy wciśniętym, wyciśniętym pedale)

na postoju czy w czasie jazdy?

na zimnej czy gorącej skrzyni?

Link to comment
Share on other sites

no tak zapomniałem wspomnieć jak odpuszczam sprzęgło podczas postoju to słychać to łożysko, na zimnym silniku najbardziej jak sie rozgrzeje to juz mniej. przy redukcji z 3 na 2 podczas jazdy tez jee słychać dosyć konkretnie. dzieki chłopaki za taką szybką odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

zakładając, że sprzęgło jest wyregulowane dobrze, tzn jest luz na sprzęgle, to przy puszczonym pedale pracuje skrzynia, a nie łożysko wyciskowe sprzęgła.

wiec po tych krótkich opisach można mówić o łożysku pewnie sprzęgłowym w skrzyni biegów a nie o łożysku wyciskowym

ciekawe czy skrzynia huczy pod dużym obciążeniem, np gdy wrzucisz 5bieg przy 60km/h i przyspieszasz

Link to comment
Share on other sites

Nie słyszałem, żeby coś buczało, 5 spokojnie mogę wrzucić przy 60km/h. Słychać cały czas ten dżwięk (odgłos) tak samo na luzie i podczas jazdy. Powiem jeszcze to, że podczas redukcji z 3 na 2 kiedy puszczam sprzęgło słyszę głośniej ten dźwięk, chodzi mi o moment gdy silnik wskakuje na wyższe obroty przy redukcji.

Link to comment
Share on other sites

Guest blank79

jesli masz objawy zle wchodzacych biegów, wycieki ze skrzyni biegów...to polecam wizyte w Siedlcach... link masz podany wyzej.

 

Ja bylem, miale problemy ze zmiana biegów, wycieki ze skrzyni biegów po stronie kierowcy. Pojechalem, mily Pan rozebral skrzynie okazalo sie ze 4 lozyska sa walniete i nadaja sie do wymiany. Za wymiane lozysk plus nowy olej do skrzyni zaplacilem 700PLN.

 

Na chwile obecna nie mam wycieków, biegi zmieniaja sie zdecydowanie lepiej, chodz 2 wchodzi z lekkimi oporami.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy dobrze mówią sprawdź dokładnie sprzęgło najpierw . Bo skrzynie to siadają ale w modelach z silnikiem 1.5 a w almerach 1.8 nie ma tego problemu i tu jak coś siadzie to jest rzadkość dlatego też skrzynia do 1.8 kosztuje 600-700 zł używana a do 1.5 1500-2000 zł

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

chłopaki a jak na 1,2,3 biegu skrzynia jest głośna to co to może być też lożyska czy za niski poziom oleju?? dodam że pojawiły mi sie jakiś czas temu plamy w garażu z pod silnika, chodzi o skrzynie do 2,2dci 5 biegów

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

no i rozmawiałem z moim nadwornym mechanikiem powiedzial ze slyszy lozysko w skrzyni biegów, co myslicie o tym koledze z siedlc warto do niego jechac??

Link to comment
Share on other sites

Chciałem się dowiedzieć z czystej ciekawości, jak to możliwe, aby słynny pan z Siedlec naprawiał skrzynie w śmiesznych - nierealnych - pieniądzach i zadzwoniłem do niego...

-dzień dobry..

-dobry..

- mam almerę N16 2.2 i po zdiagnozowaniu okazuję się, że mam do wymiany łożyska w skrzyni, jaki byłby koszt u pana wymiany łożysk?

- trzy łożyska z robotą to jest 350zł

- z robotą???

- tak

- a w tym jest olej?

- jak olej to jeszcze 50zł (50!!!!!!)

- a prosze pana jakie łożyska pan daje w tej cenie? takie jak ASO?

- jakie?

- tak, jakie łożyska?

- metalowe

- proszę?

- no metalowe! przecież nie z drewna ani z gliny!

- ale jakiej firmy? bo jak płacę to chciałbym wiedzieć jakiej

- inni się nie martwią jakie to są tylko płacą! (mocno zdenerwowany)...

- dziękuję do widzenia.

 

Olej za 50zł to chyba tylko Hipol, łożyska... są tylko firmowe - na wałek sprzęgłowy dostępne tylko z ASO, gdyż są to łożyska nieznormalizowane. M.in. jedno z nich posiada rowek na pierścień, czego nie ma w żadnym innym łożysku poza oryginałem w tym rozmiarze. Poza tym, chcąc wymienić łożyska z szalkami (prasa itd) nie da się tego zrobić fizycznie na samochodzie (tak jak robi to pan z Siedlec), dodatkowo, chcąc wymienić łożyska w mech. różnicowym trzeba wybić uszczelniacze... czyli potem trzeba je założyć nowe. Koszt nowych (pomijając chińszczyznę z popularnych hurtowni to ok 90zł/szt).

Dodając na koniec, że pan z Siedlec nie jest instytucją charytatywną i musi na tym zarobić (myślę nieźle) to usługa taka (350zł) na nowych częściach fizycznie jest NIEMOŻLIWA.

Natomiast mamy swoją teorię jak on to robi...

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Półosi nie musi wyciągać a wymienia łożyska półosi? :D

Proponuję zajrzeć do najprostszej książki o naprawie skrzyni z Almery i mniej się ośmieszać.

Piszesz kolego o czymś, co jest fizycznie niemożliwe. To tak, jakbyś napisał, że wymieniasz pierścienie silnika bez wyciągania tłoków. Już żywcem innego porównania nie mam.

A skoro byłeś i tyle zapłaciłeś, to sprzedaj mi odpowiedni olej do tej skrzyni za 50zł :D

Kupię każdą ilość. Nawet bym się nie kompromitował, bo przekręt aż poraża.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

100zł/litr? To chyba złoty olej;).

Ale na poważnie. Wymiana łożysk w przekładni głównej nie jest możliwa bez wyciągania i demontażu całej skrzyni. Facet z tego co czytałem otwiera skrzynię tylko na deklu tzw 5-tego biegu, z tego miejsca ma dojście do wałka sprzęgłowego. Zakładając też, że w tych skrzyniach najczęściej pada łożysko przy 5tym biegu to coś tam montuje. Ze zdjęć widać, że pewnie częściej naprawa polega na przekładce całego wałka z łożyskiem z używki i tyle. To jedyna czynność która byłaby opłacalna.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

a ja mam pytanie - mozecie mi powiedzieć coś się dzieje jak chamuje silnikiem to jest taki odgłos jak by w tym momenci były duże opory dla skrzyni macie cos takiego

Link to comment
Share on other sites

wow :one: rozmowa na temat slynnego juz pana z Siedlec rozgorzała:)to dobrze hehe a ja biedny nadal nie wiem co mam zrobic i gdzie sie z tym fantem zglosic kurcze nie chce wywalac 2500tysia na skrzynie skoro sa do wymiany tylko lozyska, sa jeszcze jacys spece - tylko naprawde specjalisci z okolic wawy ktorzy sa to w stanie zrobic przy w miare rozsadnych cenach nie mylic z za darmo:P ??

Link to comment
Share on other sites

może prościej założyć nowy temat lub do tego dołożyć ankietę dla tych, którzy byli w Siedlcach z kilkoma pytaniami typu kiedy, jak, czy do dzisiaj wszystko gra itp itd??

 

Potwierdzam co pisze Bombel, łożyska na prasie wyciska

Link to comment
Share on other sites

adr7 ja zregenerowałem całą skrzynie za 1500 pln. Opcja w dobrych warsztatach to rzeczywiście 2500. Zrobił mi to znajomy z kolegą. Wymienione mam wszystkie łożyska choć tylko 2 były walnięte ale jak juz całą skrzynie rozebrali to chiałem wymienić wszytkie. oczywiście nowe sprzęgło tez jest i olej. Zabierając się za to wiedziałem, ze z 2500 mozna zejść na mniejszą kwotę ale jednocześnie wiedziałem, że bedzie to i tak wydatek w okolicy 1500. Widziałem jak chłopaki robili tą skrzynie i wiem, że nie wzięli 600pln za drobna robotę (900 kosztowały części). Naprawiając skrzynie trzeba się liczyć z kosztami a nie rzeźbić w gównie i szukać czarodzieja który zrobi ci to za 500pln z częściami. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

adr7: a jak głośny jest u Ciebie ten hałas? U mnie było delikatnie słychać pracę skrzyni, ale po wymianie oleju praktycznie zupełnie ucichło. Masz pewność, że ta naprawa jest konieczna?

Link to comment
Share on other sites

adr7 ja zregenerowałem całą skrzynie za 1500 pln. Opcja w dobrych warsztatach to rzeczywiście 2500. Zrobił mi to znajomy z kolegą. Wymienione mam wszystkie łożyska choć tylko 2 były walnięte ale jak juz całą skrzynie rozebrali to chiałem wymienić wszytkie. oczywiście nowe sprzęgło tez jest i olej. Zabierając się za to wiedziałem, ze z 2500 mozna zejść na mniejszą kwotę ale jednocześnie wiedziałem, że bedzie to i tak wydatek w okolicy 1500. Widziałem jak chłopaki robili tą skrzynie i wiem, że nie wzięli 600pln za drobna robotę (900 kosztowały części). Naprawiając skrzynie trzeba się liczyć z kosztami a nie rzeźbić w gównie i szukać czarodzieja który zrobi ci to za 500pln z częściami. Pozdrawiam.

 

I tu jest opisany przypadek normalnej naprawy skrzyni, koszt w granicach 1500zł jest to realna wartość robocizny, oraz wszelkich części. I o dziwo... chłopaki rozebrali całą skrzynię... powinni się uczyć od pana z Siedlec wymieniać łożyska bez demontażu skrzyń..;) To był oczywiście żart. :P

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...