Guest mbit Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 witam .cieknie mi olej ze skrzyni biegów z półosi lewej tej (po stronie kierowcy) potrzebny mi rodzaj i wymiary uszczelniacza bo moj sklepik nie ma katalogu do Almerk do tego jaki olej tam nalać i ile się mieści Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Zapomnij o wymianie samego uszczelniacza, bo to pudrowanie pryszcza i zabieg na kilka miesięcy. Zrób to co większośc ynteligentnych forumowiczów i uderz do http://www.lukaszdmowski.prv.pl/ gdzie wymienisz łóżysko/łożyska bo to ich wina, a przy okazji zobaczysz jak wygląda olej w skrzyni. Jesteś z mazowieckiego, więc temat zamkniesz w pół dnia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mbit Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 spróbuje tam tylko jeszcze akcyza i rejestracja nie skończone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blank79 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Dokladnie zrob tak jak napisal herson...mialem to samo...mowili ze do wymiany uszczelniacze...ale dzieki lekturze naszego forum...posluchalem sie i pojechalem do Siedlec...teraz jest wszystko ok...nic nie cieknie...PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mbit Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 jaki jest koszt naprawy jednej płosi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 jaki jest koszt naprawy jednej płosi wejdź na stronę, która podałem i przeczytaj, a najlepiej zadzwoń Ja płaciłem 400 PLN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blank79 Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 jaki jest koszt naprawy jednej płosi wymiana 4 lozysk + wymiana na nowy olej 700 PLN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 pytania znajomego mechanika: jakim cudem wymieniając nowe łożyska (wersja tylko OE - original equipment) - plus robota, olej itd, gość ma takie koszty robocizny, patrząc na całkowitą kwotęskoro jedno łożysko to ok i ponad 200zł, razy 4 to ok 900zł, uszczelniacze OE około 60-130zł/szt jak on to robi, że ceny są tak niskie :?: i skoro gość nie wymienia uszczelniaczy półosi to znaczy, że nie wybija szalek zewn. łożysk dyfra bo chcąc je wybić musisz wydrzeć simeringi (i wymienić) leje olej za 50zł...... ku*wa to nawet mineralny drożej wychodzi nowy :!: Zaleje gęstym olejem i skrzynia chodzi ciszej a łożyska kup mi NOWE łożyska do skrzyni za takie pieniądze, kupie 100szt te łożyska do skrzyń są nieznormalizowane, czyli żadna firma poza produkcją tylko dla ASO ich nie robi i to jest znane od lat. toyota, honda, nissan, są łożyska o takich wymiarach, których nigdzie nigdy nie kupisz (poza ASO), wiec skąd gość bierze takie nowe :?: skoro robota i 3 łożyska do n15 kosztuje 350zł... zakładam że robota to minimum 200zł to ile łożyska :?: jak to jest że w takiej cenie wszystko ma być "nowe" z ekonomicznego punktu widzenia kwota 350zł za 3 szt łożysk z robota jest niemożliwa i pytanie drugie: jaki kur... olej wlewa za 50zł! (zakładam, że jeszcze ma na tym zarobek), tylko mi z obliczeń wychodzi, że najtańszy mineralny :!: spytaj tych którzy go zachwalają, dlaczego facet nie mówi jakie łożyska montuje tylko odpowiada "metalowe, przecież nie drewniane" i jeszcze mówi, "tyle ludzi przyjeżdża, płaci i nie obchodzi ich jakie wkładam" my ostatni raz na wakacjach robiliśmy taka skrzynie w almerze. to wyszło coś ok1200-1300zł Ale łożyska masz nowe z pudełek, dwa simeringi, olej i robota. Inaczej nie wyjdzie. Cudów nie ma :!: PS. fajnie brzmi ich motto "Oferujemy za konkurencyjną cenę uczciwą i rzetelną usługę z mozliwością gwarancji.", zwłaszcza ta końcówka o możliwej gwarancji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Nie wiem jak inni, ja oleju u niego nie wymieniałem, bo nie było takiej potrzby, a to co ktoś napisał powyżej o koszcie 4 łożysk i wymianie oleju ( którego do tej skrzyni wchodzi całkiem sporo ) za 700 zł, też wydaje mi się dziwne. Ja płaciłem za robotę i dwa łożyska 400 PLNów. Co do łożysk, jest coś takiego jak ich regeneracja czy produkcja rzemieślnicza, czego Twój mechanik chyba nie bierze pod uwagę, a co prawdopodobnie ma miejsce w tym przypadku ( na pewno nie są nowe w sensie jakim mówi Twój mechanik, tzn nie wyjmuje ich z pudełka ). Niedaleko miejsca gdzie pracuje, jest firma, która zajmuje się produkcją łożysk (każdego rodzaju, w tym również nietypowych na zamówienie, jaki jest tego koszt, nie wiem, trzeba byłoby porozmawiac bezpośrednio z technikiem, to tak BTW odnośnie łożysk, ich normalizacji i cen. Skoro ma wątpliwości, niech zadzwoni bezpośrednio do Siedlec i się dowie, nie twierdzę, że nie zna się na rzeczy ale to, że ostatnio zrobił skrzynię za 1200-1300 zł o niczym nie świadczy ( może ma taki narzut, bo skoro ostatni raz robił to w wakacje, znaczy że nie zdarza mu się często ). W Siedlcach, gośc specjalizuje się tylko w skrzyniach biegów, robi to bez ich wyjmowania ( jak to ma miejsce w większości niewyspecjalizowanych w jednej dziedzinie serwisach ) i chyba wie co robi, skoro na tym i innych forach, jest o nim trochę informacji i cały czas ma ich przemiał. Poza tym, czy jest na forum osoba, która jest/była niezadowolona z jego usług? Koszt uszczelniacza półosi to 50-60, wiem bo przed robotą w kwietniu u niego, szukałem, dowiadywałem się, wiem że serwisy mimo, że mają spooore upusty na części w InterCarsie czy BHMD, miewają też spoore narzuty na te części dla swoich klientów. Na koniec coś o produkcji rzemieślniczej, ładnych parę lat temu mój brat w Escorcie zrobił test klocków oryginalnych i tych od rzemieślnika ( tych jest już jak na lekarstwo ). Oryginalne nie wytrzymały połowy przebiegu tych drugich.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 mechanik skoro robi to bez wyjmowania to znaczy, że tak jak pisałem uszczelniaczy nie wymienia bo nie wymienia szalek zewnętrznych łożysk półosiczyli hit polega na tym, że wyciąga ze skrzyni tylko 2 wałki zębate i podmienia je z innych skrzyń wraz z łożyskami p.s. kupię każdą ilość "rzemieślniczych" łożysk do skrzyń gdyby rzemieślnik robił takie łożysko, to kosztowałoby ono 1000zł/szt U mnie wszystkie części dla klientów są nowe. uszczelniacze 60-130zł/szt OE , a nie chińskie kupione w InterCars czy innej hurtowni - daję OE Poza tym skoro pada łożysko lub łożyska w skrzyni, to z nich "lecą" mikro opiłki do oleju... taki olej pod światło dosłowni lśni jak złoto, więc kur.... jak można lać ten sam olej :!: Rozwiązanie zagadki taniego oleju jest w innym poście na forum: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=20619 Mechanik zabrał się ochoczo do montażu ale mam problem bo nie wiem jaki wlać olej do wyremontowanej skrzyni ( przebieg 178000 km).Nasz kochany Dmowski ( daj mu Panie wiele Łask ) Proponuje mi zalać olejem mineralnym bo jest tańszy a różnica w pracy będzie niewielka! Zimą będzie chodziła ciężej ale po rozgrzaniu wróci do normy! (pogrubienie moje)" tak jeszcze na koniec, zębatkę 5 biegu wygrzebał ze stosu zużytych i stwierdził, że jeszcze może być " ma doświadczenie przy tych skrzyniach bo w warsztacie ma stosy części ze skrzyń nismo ale jakoś mało fachowo mi to wyglądało, do tego urwał mi śrubę od osłony skrzyni i tak zostawił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 tylko pozazdrościc mechanika w takim razie, ja osobiscie trzymam się z dalek od takich, którzy uważąją że sami robią tylko dobrze, a każdy inny to partacz cóż, życie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonhart Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Ja dodam coś od siebie.Dziś byłem naprawiać rzężącą skrzynię biegów, myślałem że już po niej a tu naprawa wyniosła mnie 430 PLN. Dodam,że skrzynia chodzi jak nowa: biegi chodzą leciutko i wcale jej nie słychać. Co do jakości pracy to będę mógł ocenić za czas jakiś( i napewno jak będzie coś nie tak to tutaj napiszę), ale mechanik wydał mi się jak najbardziej kompetentny- szybko, sprawnie i zgodnie z umową. Co do cen za części podam taki przykład: można kupić cewkę zapłonową w ASO (piękną prosto z pudełka :diabel: ) za 900PLN, a można poszukać gdzieś indziej i kupić za 100PLN. Wnioski niech każdy sam wyciągnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 i co z tego wynika? czy ten człowiek wie co mu naprawili za te pieniądze?może mu za 430zł tylko poluzowaną śrubę dokręcił? (choć to wątpliwe, chcę tylko pokazać o co mi chodzi) dziwię się, że jak płaci to nie interesuje go za co. ja tylko stwierdzam, że pan z Siedlec w takich pieniądzach na 100% nie daje nowych łożysk, a łożysk półosi W OGÓLE nie wymienia, bo nie da się ich wymienić nie wyciągając skrzyni, np więc bazuje on na niewiedzy swoich klientów i po prostu robi ich w balona :/ nie mówimy o cewkach tylko konkretnie o łożyskach skrzyń Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 W takim razie po Polsce jeździ rzesza zadowolonych, zrobionych w balona, klientów. To jedyne podsumowanie jakie nasuwa mi się na myśl. A co do niewiedzy, fakt, nie jestem specem, gdybym nim był zrobiłbym to jak i wiele innych rzeczy sam, a z tego co można się zorientowac na tym, wielu innych forach, znajac przypadki swoje, znajomych, i wiele innych o, których szeroko się mówi, jeszcze większa rzesza tym razem mechaników, bazuje właśnie na niewiedzy swoich klientów i robi to co robi, albo tak jak robi, ciągnąc floty tyle ile się da. Byc może ten jest kolejnym, nie wiem. Ja wiem, że u mnie to co ciekło, nie cieknie, a od kwietnia miałem już kilka razy okazję żeby się o tym przekonac i sprawdzic naocznie i namacalnie. Takie są niestety smutne realia, oczywiście przypadek nie potwierdza reguły i jestem święcie przekonany, że na tym świecie są jeszcze uczciwi mechanicy, budowlańcy, bankierzy, lodziarze hehe i zwykli ludzie. Oby jak najwięcej! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 a może to co ciekło można było naprawić za 100zł? w każdym razie widać skąd się biorą niskie ceny. Skoro do skrzyń można lać przynajmniej półsyntetyk, a najlepiej pełny syntetyk, to jak nazwać gościa, który proponuje lać minerał :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonhart Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 w całej tej dyskusji najlepiej by było gdyby na temat Pana z Siedlec wypowiedzieli się ludzie którzy naprawiali u niego skrzynie jakiś czas temu tak jak np herson i wtedy byśmy mieli miarodajną opinię, czy mamy do czynienia z partaczem czy z mechanikiem który potrafi znaleźć dobre tańsze części i ocenić stan obecnych( kto powiedział,że trzeba wymieniać wszystko jak leci?). Wiem,że u mnie wymienione zostały 4 łożyska jakie nie wiem. Cewka była tylko przykładem, a takich analogii jest przecież duuuużo więcej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szuki Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Witam, jestem po wizycie w Siedlcach, jestem pod wrażeniem, naprawa skrzyni trwała trzy godziny, podziwiam umiejętności i wiedzę naprawiającego. Przyznam że zanim się tam wybrałem zasięgnąłem opinii od forumowiczów którzy tam naprawiali swoje Almerki, wszyscy polecali tam naprawę,potwierdziły się ich pozytywne opinie. Jednoznacznie mogę polecić Pana Dmowskiego facet wie co robi i się na tym zna, wymienił mi 5 łożysk jedno obrócił na wałku, zrobił to sprawnie a zarazem szybko, przy tym koszty były trzy razy mniejsze niż proponowano mi na miejscu. U siebie w Koszalinie magicy mechanicy najpierw proponowali mi kupno używki skrzyni a dopiero gdy byłem upierdliwy proponowali mi pozostawienie auta lub dostarczenie skrzyni biegów. Prawda jest taka, że Dmowski po prostu jest wyspecjalizowany w naprawach skrzyń Nissana i Hondy i tylko to naprawia a więc jest w tym bardzo dobry. fachowiec który twierdzi ze zna się na wszystkim to tak właściwie wie o wszystkim po łebkach i za każdym razem uczy się nowego. Gdyby ktoś chciał zasięgnąć opinii przed naprawą skrzyni w Siedlcach służę pomocą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mbit Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 oj jeszcze poczekam :< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.