Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Wysokie spalanie


Guest Archie

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Posiadam P11 z 2.0 16v + LPG (Blos) chwilowo nieczynne. Wszystko jest fajnie, oprocz jednej rzeczy: spala mi 15l/100km :( (w miescie). Jak czytam, ze Wam spalaja na poziomie 10l to mi sie plakac chce :) Nie katuje, nie przekraczam 2500 rpm...

 

Dolot mam szczelny, przeplywomierz wyczyszczony (jeszcze mu napiecia sprawdze), lambda pokazuje prawidlowe napiecia (zreszta test sondy lambda wg autdiagnostyki wypada poprawnie). Auto generalnie posiada moc, odpala z dotyku. Dzis bede wymienial kable WN i swiece, (bo rano jak sie nie wygrzeje, to czuc przerwy w przyspieszaniu, jak sie wygrzeje to jest OK) i wyczyszcze filtr.Obroty jalowe poprawne, ok 1300 na ssaniu, 750 - 800 na rozgrzanym silniku, ok 900 na swiatlach. Termostat sprawny. Autodiagnostyka komputera pokazuje kod 55

 

 

Czy jest jeszcze cos co moge zrobic?

 

Przekopalem forum, wydaje mi sie, ze zrobilem wszystko co tylko moglem zrobic.

 

PS. Jakie ma byc napiecie na TPS przy zamknietej przepustnicy? 0,35 - 0,4V Gdzies na forum odnalazlem taki post, ale drugi raz nie moge wykopac.

Link to comment
Share on other sites

takie jak podajesz zdaje sie byc ok.

 

1. spalanie na LPG czy na benzynie?

2. Jak stan parownika?

3. Jaki parownik?

4. Jaka elektronika steruje tym? (Pytam bo mam kabel do lpg, ale nie wszystkich, moze bys mogl podjechac do mnie)

5. Regulowales czulosc parownika?

 

Jesli chodzi o gasoline, to juz nie tak prosto niestety, nie miał bym pomysłu tak na ten moment nawet specjalnego po twoich testach. TPSem bym sie nie przejmował w kwestii spalania. U mnie od jezdzenia na LPG jeden komputer poszedl sie walic, gubil obroty i tez przelewal na wtryskach, ale u Ciebie raczej cos prostszego bym sie spodziewał.

Link to comment
Share on other sites

takie jak podajesz zdaje sie byc ok.

 

1. spalanie na LPG czy na benzynie?

 

Spalanie na benzynie.

LPG mam chwilowo nieczynne, tzn. musze wyregulowac BLOS'a po wymianie dolotu. Ale do tej pory LPG'a palil dobrze.

 

 

Jesli chodzi o gasoline, to juz nie tak prosto niestety, nie miał bym pomysłu tak na ten moment nawet specjalnego po twoich testach. TPSem bym sie nie przejmował w kwestii spalania. U mnie od jezdzenia na LPG jeden komputer poszedl sie walic, gubil obroty i tez przelewal na wtryskach, ale u Ciebie raczej cos prostszego bym sie spodziewał.

 

Moj nie gubi obrotow, ladnie sie wkreca (jak sie kable WN wygrzeja :D ). Zastanawiam sie nad czujnikiem cieczy, czy jest mozliwosc, ze pokazuje do okreslonej temperatury i tak zostaje, np. na 20*C.

 

W lpg mam wpiety STAG 2XL + jakis emulator lambda. Teraz mi przyszlo do glowy, ze moze pomimo tego, ze sonda podaje dobry sygnal, to ECU dostaje jakis zwichrowany od STAG'a?

 

 

Dzis postaram sie pomierzyc napiecia na przeplywce, a moze jest ktos z W-wy, kto dysponowalby chwila czasu i pomogl mi zdiagnozowac mojego potworka? Mysle, ze jakos bysmy sie dogadali :) Bo mi juz skrzydla opadaja :)

 

Z LPG przed wymiana dolotu nie bylo tego problemu, teraz od czasu wymiany jeszcze nie wyregulowalem :)

 

Problem dotyczy tylko benzyny.

Link to comment
Share on other sites

odepnij staga i sprawdz - teoretycznie tak nie powinno byc, bo jak przełączasz na benzynke to w stagu przekaznik zwiera obwód sondy, ale kto wie kto wie. Zepnij to tak jak było fabrycznie.

Link to comment
Share on other sites

Poczytaj moje przejscia:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29016

 

Mi nadal pali po 15, a czasmi i 16 i 17 potrafi sobie wypic. Tez mam blosa i niby wszystko ok. Zaplony, czujniki, kody bledow - wszystko jest ok a pali duzy. Na analizatorze jest poprawnie wyregulowany a zlopie.

Ja przestalem juz szykac ale jak znajdziesz cos to jestem ciekaw co to moze byc :)

 

PS. Na wiosne zmieniam prawdopodobnie silnik - bo sadze ze przyczyna jest jakas mechaniczna wlasnie w silniku - moze rozrzad sie konczy ?

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie problem w tym, ze LPG to on sobie pije skromnie :) W okolicach 11 - 12 l w miescie. Na trasie do 9 schodzi. Takze wykluczam mechanike silnika.

 

Przychodzi mi do glowy przeplywomierz, Lambda, czujnik temperatury cieczy, bo chyba one glownie biora udzial w ustalaniu skladu mieszanki i nie pracuja na gazie z BLOS'em

 

ECU rowniez resetowalem, bez powodzenia.

 

[ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 19:27 ]

Wymienilem kopulke, palec, przewody WN i swiece.

 

Pojezdzilem nieco i komputer pokazuje laskawie 10.9 l/100km. Wymienie jeszcze kontrolnie sonde, bo mam wrazenie, ze przeklamuje, pomiar nie przekroczyl nigdy 600mV. Waha sie od 0 do 600mV niezaleznie od obrotow. Stag nie przeklamuje.

 

Pojawil mi sie za to problem z obrotami jalowymi. Dokonalem ich regulacji wg procedury:

 

1. Odpiac TPS

2. Odpiac AAC

3. Uruchomic silnik.

4. Sruba regulacyjna przy IACV ustawic ok 650RPM.

5. Przegazowac silnik kilka razy, sprawdzic jak sie ustawiaja obroty.

6. Wylaczyc silnik, podpiac TPS i AAC.

7. Profilaktycznie wlaczyc i wylaczyc zaplon 7 x w ciagu 10 sek, aby komputer zapamietal jalowe polozenie TPS'a.

 

I wszystko fajnie, oprocz tego, ze podczas jazdy w korku jadac w trybie gaz, hamulec, gaz, hamulec, gdy rusze, puszcze gaz i wcisne sprzeglo, obroty podnosza sie na sekunde do 1200 i spadaja do poprawnych 850. Tak jakby ECU myslal, ze bede przyspieszal. Albo przepustnica mi sie przywiesza... Czesto potrafi zostac na 1300 a pozniej spasc na 850...

 

Czy jest jakas procedura regulacji obrotow biegu jalowego?

 

Pomocy.... :029:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...