Guest LucaM Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Witam wszystkich na forum mam parę pytań dotyczących mojej almerki. Czytałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania dlatego zakładam ten temat. Kupiłem jakiś miesiąc temu almere z 2002 roku i silnikiem 2.2Di 110km auto ma przejechane 95tys za 16,5tys zł 3drzwi cena wydawała mi się okazyjna auto w dobrym stanie ma tylko parę rysek. Jak na razie przejechałem około 1000 kilometrów i nie było z nią problemów. na początku wymieniłem wszystkie filtry, olej i termostat bo auto nie grzało w środku. a moje pytania są takie: 1. czy mam coś nie tak z autem bo do 2tys/obr/min jest bardzo wolne dopiero po 2tys zaczyna przyśpieszać nawet nieźle czy te modele tak mają ze tak czuć tą "turbo dziurę" 2. czy wymiana termostatu jest droga bo ja za wymianę filtrów oleju (od mechanika) shell 10W40 zapłaciłem 250zł 3. czy jest jakiś konkretny model radia z mp3 aby działało sterowanie z kierownicy bo ten kaseciak mnie denerwuje 4. skrzynia biegów dziwnie chodzi ciężko wbić na wsteczny niekiedy i na 3 bieg to jakaś poważna usterka czy jakaś bzdeta (nie przeszkadza to bardzo w codziennej jeździe) to tyle co mnie interesuje na resztę moich pytań znalazłem odpowiedzi na forum dzięki z góry za odpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sleepyhead Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 1. Silnik ciągnie lepiej jak turbina działa, jak dla mnie "dziura" jest w normie i nie przeszkadza w jeździe. Jeśli nigdy nie jeździłeś turbo dieslami to musisz się przyzwyczaić 2. Czy to cena za samą robociznę czy z olejem ? Bo jak za sama wymiane oleju tyle dałeś to przepłaciłeś. 3. Nie widziałem, żeby ktoś coś takiego zmajstrował, ale można dodać zmieniarkę na CD i używać płyt audio. Można też dokupić sobie na allegro takie urządzonko, które włożysz do gniazda zapalniczki, podepniesz do niego pendrive'a lub odtwarzacz mp3 a sygnał do radia trafi jako sygnał radiowy (będziesz miał własną stację MP3 w radiu ). 4. Też mi czasem ciężej wskakuje wsteczny (bez zgrzytów), reszta biegów chodzi miękko. Natomiast mam mały problem z 3. biegiem, chyba z racji przebiegu, czasem można się pomylić i wbić 3. zamiast 1. biegu przy ruszaniu. Podejrzewam, że wodziki/prowadzenie się wyrobiło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LucaM Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 1.znaczy jeździłem turbo dieslami ale audi a3 1.9 TDI 110km, Audi A6 3.0 TDI 224km i Volvo S60 2.4 D5 163km i w nich nie ma turbo dziury aż tak wyczuwalnej ale możliwe inna konstrukcja silnika itd. 2. z olejem cena 3. czytałem na forum o tych mp3 z "zapalniczki" i każdy narzeka na jakość dźwięku a co do zmieniarki to też myślałem ale jak za zmieniarkę trzeba dać kolo 300zl na allegro to lepiej było by kupić nowe radio 4. a te wodziki/prowadzenie to wymieniać czy dać sobie na razie na wstrzymanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 1.czy mam coś nie tak z autem bo do 2tys/obr/min jest bardzo wolne dopiero po 2tys zaczyna przyśpieszać nawet nieźle czy te modele tak mają ze tak czuć tą "turbo dziurę" na to może trochę pomóc wytłuczenie katalizatora, który po 100tys.km. i tak jest zwykle dość mocno zapchany 3.czy jest jakiś konkretny model radia z mp3 aby działało sterowanie z kierownicy bo ten kaseciak mnie denerwuje Szukaj pod hasłem XCarlink - zastępuje zmieniarkę, czyta karty SD i z USB, sterowanie masz z kierownicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 1. Tak jak poprzednicy, tylko ze ALmera 2.2Di jest szczegolnie bardzo mulowata do 2tys.. Jakos silniki typu TDI sobie duzo lepiej z tym radza.. Tak jak wspomnial Teres mozna wytluc kata, ale u kumpla bylo to robione i nic nie dalo a silnik 200tys.. ten typ tak ma po prostu. Polecam chipa ale i tak będzie dziura.. 2. 250zl? srednia cena, ale da sie przezyc 3. Ja mam radio pioneera + przejsciowka też pioneera. NIestety kosztuje 180zl dla N16. Taką przejsciowka mozna podlaczyc kazde radio pioneera.. Nie wiem jak inni producenci.. 4. W mojej tez mam problem ze wstecznym.. ten typ tak ma.. wiele osob na forum ma z tym problem.. nie rob z tym nic.. przyzwyczaisz sie i bedziesz wiedzial jak go wrzucac.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LucaM Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 3. Ja mam radio pioneera + przejsciowka też pioneera. NIestety kosztuje 180zl dla N16. czyli jak dobrze rozumiem to kupię tą przejściówkę to wtedy sterowanie z kierownicy będzie normalnie działać pod każdym radiem pionieer-a. Jak tak to wole dać 1809przejściówka + 400 radio i mieć w miarę dobre radio bez wynalazków. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sleepyhead Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 1. Silnik ciągnie lepiej jak turbina działa, jak dla mnie "dziura" jest w normie i nie przeszkadza w jeździe. Jeśli nigdy nie jeździłeś turbo dieslami to musisz się przyzwyczaić Jeśli masz możliwość przejechania się inną N16 2.2Di to porównaj czy też jest tak samo, lub sprawdź auto na hamowni. Możesz mieć zamulone auto (katalizator, przepływomierz, brudne filtry). Albo po prostu przesiadłeś się z mocniejszych aut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 czyli jak dobrze rozumiem to kupię tą przejściówkę to wtedy sterowanie z kierownicy będzie normalnie działać pod każdym radiem pionieer-a. Jak tak to wole dać 180 przejściówka + 400 radio i mieć w miarę dobre radio bez wynalazków. tak, dokładnie.. no za 400zl już są ładne Pioneery nawet z możliwością ustawienia kolorów przycisków i wyświetlacza.. ładnie wygląda na biało wszystko w almerce.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LucaM Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 a jak się nazywa ta przejściówka jakiś model i gdzie można to kupić bo po allegro nigdzie nie widzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pemo_ Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Moze wymien olej w skrzyni, to bedzie chodzila lepiej, ja wymienilem i jakos plynniej chodzila, pozniej mi jeszcze mechanik cos przy wodzikach pomajstrowal i bylo jeszcze lepiej. Co do przyspieszenia, to rzeczywiscie do 2000 rpm nic sie nie dzieje, ale pozniej przynajmniej ciagnie rowno do 4000 rpm, a nie tak jak te starsze TDi 3500 rpm i koniec... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRYKAWIO Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 1. Tak jak poprzednicy, tylko ze ALmera 2.2Di jest szczegolnie bardzo mulowata do 2tys.. Jakos silniki typu TDI sobie duzo lepiej z tym radza.. Tak jak wspomnial Teres mozna wytluc kata, ale u kumpla bylo to robione i nic nie dalo a silnik 200tys.. ten typ tak ma po prostu. Polecam chipa ale i tak będzie dziura.. 2. 250zl? srednia cena, ale da sie przezyc 3. Ja mam radio pioneera + przejsciowka też pioneera. NIestety kosztuje 180zl dla N16. Taką przejsciowka mozna podlaczyc kazde radio pioneera.. Nie wiem jak inni producenci.. 4. W mojej tez mam problem ze wstecznym.. ten typ tak ma.. wiele osob na forum ma z tym problem.. nie rob z tym nic.. przyzwyczaisz sie i bedziesz wiedzial jak go wrzucac.. N16 problem ze wstecznym. Bezpośrednie wejście na wsteczny -problem ,wydawało się ,że za chwilę urwę drążek. Wrzucam jedynkę i przechodzę bez problemów na wsteczny. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wert1983 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 tak tak turbo dziura w tych autkach jest duża co do oleju to wiesz sporo go tam wchodzi :027: jak dobrze pamiętam to 5l z kawałkiem a jeśli chodzi o biegi to mój też tak ma 3 i wseczny masakra. pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Oleju dokładnie 5,5 l Co do wrzucania biegów, wymiana oleju w pierwszej kolejności, wtedy będzie widac czy stary olej jest czysty, czy nie ma żadnych opiłków z łożysk etc. Odnośnie samego wrzucania biegów, przez jakiś czas jeździłem z dwoma gumowymi dywanikami położonymi jeden na drugim ( po zakupie nowego kompletu, starego nie chciało mi się wyrzucać, zwłaszcza w okresie zimy ) i kilkakrotnie miałem problemy z wrzucaniem biegów. W ostatni weekend zabrałem się za gruntowne sprzątanie w aucie, wyrzucając stare dywaniki i czyszcząc nowe. Okazało się, że dywaniki były za wysoko pod pedałami i sprzęgło nie wchodziło do końca. To z mojego doświadczenia, a z innych, to sprzęgło wciska się zawsze do samego końca, jak jest problem z wrzuceniem biegu, puścic i wcisnąć sprzęgło jeszcze raz, bez siłowania się z lewarkim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wert1983 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Pemo_ bardzo ładna ta almerka pozdro :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.