voseba Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Witam. Chyba kończy mi się sprzęgło. Łapię na samym końcu. Mam parę pytań. Wymieniać całe sprzęgło czy tylko tarcze? Zastanawiam się nad wymianą kompletu na Sachs 3000 951 179, co o tym myślicie? Czy może są jakieś inne alternatywy? Prosiłbym o podanie konkretnego modelu. Przeszukałem forum i nic o tym sprzęgle nie znalazłem. Z góry dziękuję za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Ja wymieniałem całość na Aisin. Na łożysku już było widać ząb czasu. Jaki masz przebieg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 przebiegu mam 170tys, dlatego zastanawiam sie nad wymiana calego sprzegla. Tego producenta tez mi proponowali. jestes zadowolony z wyboru? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 jestes zadowolony z wyboru? Po 2tys.km. to ciężko cokolwiek powiedzieć, zapytaj za 4 lata to Ci powiem Mogę dodać, że wszystko chodzi idealnie, żadnych drgań, niepożądanych odgłosów itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 a powiedz co wlales do skrzynie? o ile wymieniales olej. przeczytalem watki na forum i mam duzy metlik w glowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blank79 Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Jak rozpoznajecie ze sprzeglo nadaje sie do wymiany? Jakie sa koszty takiej przyjemnosci? Moja niunia ma juz 190tys bez wymiany sprzegla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 a powiedz co wlales do skrzynie? świeży olej, bodajże 75W90. Poprzednia wymiana była 30.000km wcześniej i olej wyglądał na przepracowany. Jak rozpoznajecie ze sprzeglo nadaje sie do wymiany? Na 5(4) biegu, obroty jakieś 1800, gaz do podłogi i w okolicach 2200obr. występował uślizg (obroty rosły, a prędkość nie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 u mnie na jedynce jeszcze zanim sie turbina wlaczy, obroty ida w gore a samochod strasznie wolno rusza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 u mnie na jedynce jeszcze zanim sie turbina wlaczy, obroty ida w gore a samochod strasznie wolno rusza. no i to jest objaw już skończonego sprzęgła, wymieniaj całość Jak rozpoznajecie ze sprzeglo nadaje sie do wymiany? Jakie sa koszty takiej przyjemnosci? Moja niunia ma juz 190tys bez wymiany sprzegla wciskając gaz po wkładaniu kolejnych biegów, obroty rosną, a auta nie przyspiesza albo robi to bardzo marnie, niekoniecznie tylko na 4-5 biegu jak pisał Teres Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 wciskając gaz po wkładaniu kolejnych biegów, obroty rosną, a auta nie przyspiesza albo robi to bardzo marnie, niekoniecznie tylko na 4-5 biegu jak pisał Teres U mnie najpierw objaw był tylko na 5 biegu, potem im sprzęgło było bardziej zużyte, tym na niższych biegach się ślizgało. u mnie na jedynce jeszcze zanim sie turbina wlaczy, obroty ida w gore a samochod strasznie wolno rusza. Jeżeli obroty rosną niewspółmiernie do prędkości to do wymiany, ew. nakręć filmik, wrzuć na youtube i podaj linka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 jeszcze jedno naiwne pytanko. walniete sprzeglo moze byc poowdem spalania 7-8litrow on w miescie przy 22,di? jakis rok temu na 100 starczalo 6litrow w miescie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 jeszcze jedno naiwne pytanko. walniete sprzeglo moze byc poowdem spalania 7-8litrow on w miescie przy 22,di? jakis rok temu na 100 starczalo 6litrow w miescie. 7-8l/100 to nie jest dużo na miasto i tego silnika, wręcz powiedzialbym, ze nie odbiega od mojej normy poza tym, może zmienił Ci się sposób azdy, może masz inne ogumienie, może inne paliwo, może krótkie odcinki itp itd. U mnie, paradoksalnie teraz spalanie jest większe ok 1-1,5 l, mimo węższych i mniejszych kół zimowych, niż w lecie, a to za sprawą krótkich odcinków jakie robię ( dom-przedszkole-praca i dom-praca ) mimo, że w lecie bardzo częśto jeździłem z klimą cały czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.