Bambo80 Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Witam.Czy ktoś wie może czy do Terrano I , Z24 (2.4) pasuje alternator z innego modelu?? Brakło mi ładowania,wywaliłem 300 zl na części (uzwojenie,regulator i układ prostowniczy) a dalej ładowania brak. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Po pierwsze - kto ci go naprawiał, bo jak oddałeś dobremu elektrykowi i dobrze zrobił, a nadal nie ładuje, to wymiana może nie pomóc Chyba że już wszystko masz obcykane i jesteś pewien że to wina alternatora Sprawdź ładowanie na alternatorze bezpośrednio, i sprawdź na akumulatorze jeśli wartości się różnią to główny przewód prześniedział - sprawdź też czy na cienkim przewodzie na wyłączonym silniku pojawia się prąd :diabel2: jeśli jest prąd na cienkim przewodzie a po odpaleniu nie ma ładowania na alternatorze to alternator na szajs :kosci: :029: [ Dodano: Sro 10 Gru, 2008 21:47 ] sprawdź też czy na cienkim przewodzie na wyłączonym silniku pojawia się prąd :diabel2: oczywiście z WŁĄCZONYM ZAPŁONEM :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bambo80 Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 Mechanik mierzył ładowanie na alternatorze bezpośrednio.Napewno alternator.Jeszcze tylko wirnik nie jest wymieniony,ale jest pomierzony i jest ok.Wygląda na diody,bo lampka ładowania świeci.Wcześniej jak mi alternator padł to nie świeciło ładowanie...ciekawe . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MarcinW Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Witam! Jakie powinny byc wartosci na sprawnym alternatorze? Bo ma podobny problem jak kolega i probuje dojsc co jest grane, rok temu padl alternator i wymienilem na nowy a teraz znowu ladowania niema mimo ze kontrolka od ladowania sie niepali. Z gory dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bambo80 Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 Witam.Ja wymieniłem w moim alternatorze wszystko oprócz szczotek.Regulator napięcia,układ prostowniczy,wirnik,uzwojenie,łożyska. Prawdopodobnie było by mniej do wymiany,ale koleś który mi to robił na początku najwyraźniej się nie znał,bo wymienił mi wszystko prócz wirnika,który ponoć byl dobry.Ale dalej nie było ładowania,więc zabrałem od niego alternator i zawiozłem do innego,który wymienił wirnik i było ok.Podsumowująć naprawa z częściami wyniosła mnie 750 zł. Gdy założyli mi alternator miałem ładowanie 12.60 . Pomierzyli mi amperomierzem i okazało się,że daje prąd na akumulator bo byl niedoładowany.Kazał mi gość pojeździć i jak się naładuje akumulator to podniesie się ładowanie.I tak było.Później wskoczyło na 14.6 czy jakoś tak. Jeszcze jedno.Teraz jak odpalam rano auto i sprawdzam miernikiem łaodowanie to jest około 12,5 ale po chwili jak się ssanie wyłączy to wskakuje na ok. 14,6.Nie wiem czemu tak jest,ale jest wszystko OK.Jeżdże i nie narzekam. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stan Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Hej Tez mam maly problem z alternatorem. Mam Terrano II benzyniaka 2.4, padl w nim alternator wiec kupilem nowy, taki jaki powiniejn byc do tego modelu. i tu sie zaczely schody, zamontowalem nowy a tu sie okazuje ze w starym mialem gniazdko na 2 piny a w nowym jest na 4 (zupelnie inny ksztalt gniazdka). poza tym wszystko sie zgadza. juz posiwialem szukajac alternatora ktory by mial dwupinowe gniazdko po prostu nie istnieja. wiec mam prosbe, czy ktos kto ma Terrano z silnikiem 2.4 moglby zobaczyc czy z jego alternatora z rzeczonego gniazdka wychodzi kabel dwużyłowy czy wiecej (jak tylko dwu to bylaby jeszcze jakas nadzieja ) chodzi o to dolne gniazdko na zalączonym zdjeciu: pozdrawiam wszystkich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Nie mam pojęcia jak w terrano ale 4 piny to za zwyczaj problemy same 2 piny to pewnie miałeś tylko wzbudzenie i kontrolkę, w 4 masz zasilanie po stacyjce acc+, zasilanie stałe +, masę -, i kontrolkę k :< najlepiej jedź z nim do warsztatu bosz-bendiks (naprawy alternatorów i rozruszników) oni mają w bazie wszystkie typy regulatorów i jak ładnie poprosisz powinni ci podać co na który pin idzie. na alternatorze powinieneś mieć numery 1,2,3 i 4 i potrzeba ci rozpiska 1. np. acc+ 2. itd pasowałoby ci też kupić od nich kostkę do tego alternatora, bo jak coś dobierzesz to może zaraz ci się woda dostać i zrąbiesz regulator i weź też do nich stary alternator, wtedy może zaproponują ci wymianę regulatora na taki jak był w starym alternatorze, wtedy tylko pozostanie założenie :one: no i nie próbuj na na pałę podłączyć bo fajerwerki będą :kosci: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stan Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 OK, znalazlem rozrysowane piny, zewnetrzne sa zupelnie nieuzywane a wewnetrzne to L i S czyli jeden jako masa lampki na desce rozdzielczej a drugi idzie do + w akumulatorze (tak jak w starym), teraz muszę znalezc kostkę co jest niezłym wyzwaniem bo mieszkam na zadupiu świata. jakis pomysl na patent jesli nie znajde? podlaczyc po kabelku i zalepic gumą do żucia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sew Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 podlaczyc po kabelku i zalepic gumą do żucia? można, można też przylutować itd, ale od razu odłóż kasę na nowy regulator tak do 6 miesięcy mu daję :kosci: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Koval Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Siemka. Może trochę opdgrzewam temet. Czy do TerranoII 2.7td pasuje alternator od Sunnego 1.7d? Mocowania są te same, wejście/wyjście przewodów też. Pompa vacuu wygląda podobnie. W TII mam słabe ładowanie w (alternator Bosch, bardzo nietypowy), stąd pomysł na podmiankę. Dzięki za info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Witam, Ja też się dorzucę do tematu. Z powodu zamontowania różnych podgrzewaczy tj. paliwa i płynu chłodzącego chcę zmienić alternator na Bosch'a z Renault Laguna o prądzie 120A. Na pierwszy rzut oka to raczej tylko z kołem pasowym będzie problem, w oryginale jest na pasek wielorowkowy. W związku z powyższym jeżeli ktoś już przerabiał podobne kombinacje to niech coś napisze. Na pewno właściciele wyciągarek muszą wymienić alternator. Te 70A (u mnie) to czysta kpina i sabotaż. Co do tematu głównego to wydaje mi się, że jak podjedziesz do zwykłego elektryka samochodowego to on powinien Ci pomóc. Alternatory to standardowe konstrukcje niewiele się w nich zmienia, tak myślę, może wystarczy zmostkować niektóre piny i wszystko będzie ok. Większy problem by był gdybyś potrzebował alternatora 4-ro pinowego a kupiłeś 2 pinowy. Pozdrawiam Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Koval Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 (edited) I w jednym i w drugim są po dwa piny. Tu raczej nie będzie problemu. W moim Boschu (bodaj 60 amperów), jak pisałem jest nieciekawe ładowanie. Stawiam na szczotki, regulator, który kosztuje około 850-900 złotych nie, nie pomyliłem się z ceną. Sprawdziłem w kilku firmach i stronach www. Do tego na miejscu nikt go niema. Zamienników brak. Nie chcę oddać do przeglądu/naprawy alternatora, w którym elektryk posprawdza czy wymieni kilka rzeczy a na końcu stwierdzi, że to jednak regulator. Do tego, regulatora właściwie nigdzie nie ma. Nieważne... jestem ciekawy, czy pompy przy alternatorze od TII i Sunnego są takie same. Właściwie wyglądają z zewnątrz tak samo. Nie chce zamieniać pomp przy alternatorach. Dodam, że ten z Sunnego nie ma oznaczeń. Może to Hitachi? piotr323f - Laguna też ma pompę przy alternatorze? Pozdrawliaju. Edited February 3, 2011 by Koval Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtus Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Bez względu co założycie ... max. prąd jest bez sensu. Trzeba szukać alternatora o jak największej wydajności, nie max. prądzie a taki jest podawany. Da się założyć ze starego Transita, nawet nówka z vacu kosztuje małe pieniądze. W sumie to jakie znaczenie ma alternator i wyciągarka? Ważny jest czas i obroty - przy ładowaniu. Jak brakuje prądu - skrócić czas pracy świec, zmotać dzienne światła lub regulator do mijania. 70Ah - ładuje 75Ah aku, kiedyś drugi 55Ah lub 120Ah w przyczepie, do tego przy włączonych światłach 13.6V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Witam, Kolego "Koval" podgrzewacz płynu chłodniczego który zastosowałem u siebie jest właśnie od Laguny, Scenica. Oglądałem tylko oferty z allegro, serwisówek do Laguny nie przeglądałem więc nie mam pojęcia o jaką pompę chodzi. Co do wyciągarek to prawdziwe wyciągarki potrzebują masę prądu, więc niektórzy zmieniają alternator. Światła będą na pewno i jak znajdę wyłącznik elektroniczny na 2 minuty to też będzie. Do zasilenia swojego podgrzewacza potrzebuję 90A prądu, czyli 3 świece po 30A na sztukę. W tej chwili pracuje mi tylko 1 świeca ale mam już parę pomysłów. Dla ciekawości mój patent na dogrzewanie silnika, wnętrza i odszranianie szyb: Pozdrawiam Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtus Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Wyciągarka działa, używając aku. Co da większy alternator - oprócz ugotowania/spuchnięcia aku? Patrząc na pobór prądu, maksymalny według producenta 640A, musiałbym mieć alternator 2000A - co ze stratami da około 30/40KM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Koval Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 (edited) Piotrze323f chodzi mi o pompe vacuu, która jest przy alternatorze.. czy różni się, nie wiem wydajnością? Wejścia/wyjścia tej pompy wydają sie takie same... Edited February 4, 2011 by Koval Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robi108 Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Witam, Dla ciekawości mój patent na dogrzewanie silnika, wnętrza i odszranianie szyb: Piter, no właśnie, ja też planuję to zrobić, ale byłeś szybszy Mój podgrzewacz (też Renault na 3 świece) ciągle czeka na zamontowanie. Powiedz mi, czemu tylko na 1 świecy teraz wodę grzejesz? Bo za słaby altek i aku jest niedoładowany? Robiłes próby na 2 lub 3 świecach? A jaka jest faktyczna skuteczność dogrzewacza? Czy widać, że wskazówka temp. szybciej idzie do góry niz normalnie? Co do mocniejszego altka,to znajomy elektryk zajmujący się tylko altkami powiedział mi, że tak na oko bez problemu zamiast altka 70A (hitachi) pasuje jakiś popularny Boshowski 90A. pozdr, Robi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Piter, no właśnie, ja też planuję to zrobić, ale byłeś szybszy Mój podgrzewacz (też Renault na 3 świece) ciągle czeka na zamontowanie. Powiedz mi, czemu tylko na 1 świecy teraz wodę grzejesz? Bo za słaby altek i aku jest niedoładowany? Robiłes próby na 2 lub 3 świecach? A jaka jest faktyczna skuteczność dogrzewacza? Czy widać, że wskazówka temp. szybciej idzie do góry niz normalnie? Co do mocniejszego altka,to znajomy elektryk zajmujący się tylko altkami powiedział mi, że tak na oko bez problemu zamiast altka 70A (hitachi) pasuje jakiś popularny Boshowski 90A. pozdr, Robi Witam, Podłączone mam dwie świece, ale tylko w jednej oprawie bezpiecznika mam bezpiecznik więc testuję podgrzewacz na jednej. Jeżdżę na krótkie dystanse 6-7km i nie chcę mieć kłopotów z rozruchem silnika z powodu słabego akumulatora. Kupowałem samochód z informacją, że akumulator muszę zmienić ale jakoś do tej pory nie mam z nim problemów. Myślę, że alternator 90A też nie rozwiąże problemu, ja myślę o 120A. Jeżdżę na obrotach 2000rpm +/-200rpm więc przy tych obrotach żeby sensowne doładowywanie alternator musi być właśnie ten 120A, ale to tylko moje zdanie. W skrócie w temacie tego typu podgrzewacza płynu chłodzącego to powiem tylko, że absolutnie rewelacyjna sprawa! Ja zastosowałem na korpusie tego podgrzewacza jeszcze termostat o temperaturze jego wyłączenia 50°C. Celem moim było w pierwszej kolejności podgrzanie silnika a dopiero potem zwiększenie efektywności nawiewów więc jest na tej a nie na innej rurze. Podgrzewacz będzie pracował non stop również w lecie (po to ten termostat) ale muszę założyć jeszcze zawór obejściowy zaraz za nim który sterowany będzie chyba elektrycznie aby w lecie móc zamknąć nagrzewnicę i aby był przepływ płynu. Kombinuje również z zaworem zwrotnym 3/4" od instalacji centralnego ogrzewania, trzeba tylko dopasować siłę sprężyny grzybka tego zaworu. Aby maksymalnie ograniczyć zużycie prądu zakładam również światła dzienne. Podgrzewacz już na 1 świecy spisuje się świetnie i każdemu polecam w sumie dowolne rozwiązanie mające na celu podgrzanie zaraz po rozruchu silnika. Ze wskazówką jak i z temperaturą silnika jest jak napisałeś, rośnie widocznie szybciej. Mój podgrzewacz ma moc 3x300W, więc aż strach pomyśleć co by się działo gdybym odpalił wszystkie świece. Sterowanie będzie na dwóch włącznikach, jeden włącza jedną świecę a drugi dwie, w ten sposób za pomocą tylko dwóch włączników mamy wszystkie opcje pracy. Pozdrawiam Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gramek Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Odświeżę trochę temat z altkiem. Zakupiłem takiego boscha 90 A planuje dołożyć drugi i drugie aku ze względu na niedobór prądu podczas działania windy. Jak działa wkrótce napisze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starosta159 Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Coś temat upadł koledzy a myślę że jest dość potrzebny i istotny Piszcie skąd i jakie zamiennki altenatorów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 5, 2012 Share Posted November 5, 2012 (edited) w temacie "akumulator T I, II" opisałem przekładkę altka z Patha 3.3 do mnie , uzupełnij w profilu czym jeździsz , jaki motor, rocznik, wtedy prościej będzie, pzdr Edited November 5, 2012 by lemmy69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.