Guest uchmanek Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Witam Gdzie w silniku GA14DS znajduje się regulacja wolnych obrotów i jak z niej korzystać? Silnik mi gaśnie na ciepło, więc chyba powinienem podkręcić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Domyślam się, że gaźnior identyczny jak w GA16DS a więc śruba regulacji znajduje się pod obudową filtra powietrza od strony ściany grodziowej (ściany kabiny). Długa śruba z szerokim łbem (kołnierzem). Na pewno zauważysz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 dokładnie jest tak jak napisałeś, śruba z dużym łbem od strony ściany grodziowej, rękę najłatwiej włożyć od lewej strony stojąc od przodu samochodu:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest uchmanek Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Dzisiaj będę ekperymętował. Kolejne pytanie: czy w silniku gaźnikowym sterowanym elektronicznie obroty mogą rezregulować się od tak? Bo być może podkręcenie obrotów będzie tylko leczeniem objawowym, a prawdziwa przyczyna leży gdzie indziej. W "Sam naprawiam..." przeczytałem, że silnik może brać lewe powietrze, warto sprawdzać?. W lecie bawiłem się kątem zapłonu, czy to możę być przyczyna? byłbym zapomniał: 1. w którą stronę trzeba kręcić, żeby zwiększyć obroty? Wiem, że łatwo zorientuję się po odgłosach, mimo to wolałbym wiedzieć wcześniej . 2. czy ta regulacja ma wpływ na obroty, kiedy silnik jest na ssaniu? po schemacie gaźnika wnioskuje, że raczej nie. 3. czy ta regulacja ma wpływ na instalację LPG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Kręcenie zapłonem rozregulowuje obroty. Przyspieszając wzrastają, opóźniając spadają. Wkręcając śrubę zmniejszasz obroty, wykręcając zwiększasz. Ta regulacja nie ma wpływu na obroty na ssaniu. Jak silnik łapie "lewe" powietrze to zazwyczaj obroty wzrastają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 wzrastają ale przy silniku na wtrysku bo komputer automatycznie podaje więcej paliwa, przy gaźniku wydaje mi się że silnik będzie gasł przy lewym powietrzu bo będzie nadmiar powietrza a dawka paliwa cały czas taka sama. i faktycznie, napisałem to wcześniej ale coś się mój post nie zapisał, jak bawiłeś się zapłonem to bardzo prawdopodopodobne że stąd Twoje problemy. kiedyś też poprzestawiałem i dopiero metodą prób i błędów doprowadziłęm to do porządku... regulacja gaźnika będzie miała wpływ na LPG. najpierw trzeba dobrze ustawić gaźnik a następnie jechać ne regulację LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest uchmanek Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 OK, sytuacja się powoli klaruje. Jeszcze jedno pytanie: skoro przyspieszenie zapłonu zwiększa obroty, to czy ustawienie kąta na skraju stuku nie powinno rozwiązać problemu? Pytam o to dlatego, bo już próbowałem to zrobić i nie pomogło. Czy mogę z tego wywnioskować, że to nie jest kwestia regulacji zapłonu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Być może będzie zdychał ale jeżeli gaźnik jest sterowany elektronicznie a auto wyposażone w sondę to powinny jednak wzrastać. Większość GA miało gaźniki el. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest uchmanek Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 W GA14DS gaźnik jest sterowany elektronicznie, ale sondy lambda raczej nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.