Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] regulacja wolnych obrotów


Gość uchmanek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Gdzie w silniku GA14DS znajduje się regulacja wolnych obrotów i jak z niej korzystać? Silnik mi gaśnie na ciepło, więc chyba powinienem podkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że gaźnior identyczny jak w GA16DS a więc śruba regulacji znajduje się pod obudową filtra powietrza od strony ściany grodziowej (ściany kabiny). Długa śruba z szerokim łbem (kołnierzem). Na pewno zauważysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jest tak jak napisałeś, śruba z dużym łbem od strony ściany grodziowej, rękę najłatwiej włożyć od lewej strony stojąc od przodu samochodu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj będę ekperymętował. Kolejne pytanie: czy w silniku gaźnikowym sterowanym elektronicznie obroty mogą rezregulować się od tak? Bo być może podkręcenie obrotów będzie tylko leczeniem objawowym, a prawdziwa przyczyna leży gdzie indziej. W "Sam naprawiam..." przeczytałem, że silnik może brać lewe powietrze, warto sprawdzać?. W lecie bawiłem się kątem zapłonu, czy to możę być przyczyna?

 

byłbym zapomniał:

1. w którą stronę trzeba kręcić, żeby zwiększyć obroty? Wiem, że łatwo zorientuję się po odgłosach, mimo to wolałbym wiedzieć wcześniej :).

2. czy ta regulacja ma wpływ na obroty, kiedy silnik jest na ssaniu? po schemacie gaźnika wnioskuje, że raczej nie.

3. czy ta regulacja ma wpływ na instalację LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcenie zapłonem rozregulowuje obroty. Przyspieszając wzrastają, opóźniając spadają. Wkręcając śrubę zmniejszasz obroty, wykręcając zwiększasz. Ta regulacja nie ma wpływu na obroty na ssaniu.

Jak silnik łapie "lewe" powietrze to zazwyczaj obroty wzrastają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzrastają ale przy silniku na wtrysku bo komputer automatycznie podaje więcej paliwa, przy gaźniku wydaje mi się że silnik będzie gasł przy lewym powietrzu bo będzie nadmiar powietrza a dawka paliwa cały czas taka sama. i faktycznie, napisałem to wcześniej ale coś się mój post nie zapisał, jak bawiłeś się zapłonem to bardzo prawdopodopodobne że stąd Twoje problemy. kiedyś też poprzestawiałem i dopiero metodą prób i błędów doprowadziłęm to do porządku...

regulacja gaźnika będzie miała wpływ na LPG. najpierw trzeba dobrze ustawić gaźnik a następnie jechać ne regulację LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, sytuacja się powoli klaruje. Jeszcze jedno pytanie: skoro przyspieszenie zapłonu zwiększa obroty, to czy ustawienie kąta na skraju stuku nie powinno rozwiązać problemu? Pytam o to dlatego, bo już próbowałem to zrobić i nie pomogło. Czy mogę z tego wywnioskować, że to nie jest kwestia regulacji zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może będzie zdychał ale jeżeli gaźnik jest sterowany elektronicznie a auto wyposażone w sondę to powinny jednak wzrastać. Większość GA miało gaźniki el.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...