Guest kwiaciu Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 od wczoraj samochód zaczął zostawiać za sobą biała chmure dymu, raz jest go wiecej raz mniej , najwiecej na rozgrzanym silniku. czy to musi być uszczelka pod głowicą czy sa jakieś inne opcje ? proszę o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 nie musi, może to też być pęknięta głowica:D sprawdź najpierw czy nie masz oleju w wodzie i na odwrót. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Temperatura zewnętrzna jest niska. Skrapla się woda na układzie wydechowym i stąd te poddymianie na biało. Jakbyś przegrzał silnik to mogło by coś być z głowicą albo uszczelką. Sprawdż poziom oleju i płynu chłodniczego. Zobacz czy się nie mieszają. Może to też być padnięty, albo brudny zawór EGR, ale bardziej obstawiam wilgoć w wydechu. Przy EGRU to by raczej kopcił ciemno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 wilgoć w wydechu jest zawsze (w końcowym tłumiku masz około kilku litrów kwasów) i kolor pary wodnej zdecydowanie różni się od białego dymu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kroliqster Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Witam tak jak bylo wspomniane albo uszczelgka pod glowica albo sama glwoica, ale jezeli jest to naprawde chmura dymu to przystawalbym przy glowicy niestety. Jezeli to glowica po rozgrzaniu ( bardzo szybko lapie temp wtedy) bedzie sie gotowal plyn chlodniczy do tego stopnia ze potrafi zbiornik wysadzic. Wtedy plyn chlodniczy dostaje sie do plaiwa i przepala go w wyniku czego mamy kleby dymu. Niektorzy mowia ze to moze byc filtr paliwa, inna teza tez zle ustawiony zaplon, jezeli cos tam bylo grzebane, ale wtedy bylo by slychac stukanie w silniku podobne do klekotu walka rozrzadu. Ja mialem taki przypadek w ojca lagunie , koszt naprawy glowicy 150 spawanie gniazda + obrobka i oczywiscie planowanie 50 zl , uszzekla pod glowice 120 , 2 dni roboty troche piwa i zrobione. I na 100 % przepalona woda daje biala pare tylko ze to jest naprawde ogromne kopcenie jak z komina przemyslowego, wiem co mowie bo mialem to samo w LI ph II 2,2 TD. POzdrawiam i zycze powodzenia ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 (w końcowym tłumiku masz około kilku litrów kwasów) :065: :065: :065: :651: :659: Lepiej nie jeżdzić pod górkę bo się mogą wylać , a jak ktoś jeżdzi na gazie to mu pewnie kwas z tyłu kapie z tłumika :one: :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wafel Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 witam, u mnie kiedys tez samochód zaczoł zostawiać za sobą kłęby białego dymu (raz wiecej raz mniej) silnik 1.6 benzyna i przy tym zaczeło ubywać oleju ( około 1 litr na 100km Okazało się że w moim przypadku zatarły się pierścienie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kwiaciu Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 a czy jest taka opcja że coś z rozrządem nie tak, zaczęło mi kopcić po wymianie całego rozrządu :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 a czy jest taka opcja że coś z rozrządem nie tak, zaczęło mi kopcić po wymianie całego rozrządu :!: To nie możesz od razu tak? Napięcie robisz czy co? A jak z uruchamianiem i dynamiką? Jakieś zmiany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kwiaciu Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 silnik troche mułowaty ale wydaje mi się ze też głośniej pracuje. czy jak jest walnieta uszczelka pod głowica to olej na bagnecie ma jakis inny kolor , bo u mnie olej wyglada ok, pod korkiem od wlewu tez ok. jak jeszcze mozna sprawdzić mieszanie sie płynów? :029: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 silnik troche mułowaty ale wydaje mi się ze też głośniej pracuje. Sprawdziłbym te paski w związku z okolicznościami. W pierwszej kolejności od pompy. To i tak dużo mniej pracochłonne w stosunku do opcji z głowicą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 No to się wyjaśniło. rozrząd zapewne do poprawki i to ten od strony pompy tak jak wspomniał B12 Mieszanie płynów Jak idziewoda do oleju to piana i z oleju robi się chłodziwo ( zmienia barwę na biały ), oczywiście przybywa go na miarce. Jak idzie olej do wody to też piana w chłodnicy i oczka tłuszczu w zbiorniczku wyrównawczym. Zadne checki się tam przypadkiem nie zaświeciły np kod P1206 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kwiaciu Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 No i wszystko juz jest jasne .walnęła uszczelka pod głowicą, głowice wczoraj sprawdzali i jest ok. zostałado spasowania itp. może doświąt będę jeździł. Pozdro i dzieki za pomoc. Aha po rozkręceniu głowica była bardzo luźno zamontowana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 (w końcowym tłumiku masz około kilku litrów kwasów) :065: :065: :065: :651: :659: Lepiej nie jeżdzić pod górkę bo się mogą wylać , a jak ktoś jeżdzi na gazie to mu pewnie kwas z tyłu kapie z tłumika :one: :one: tak na szybko znalazłem, proponuję poczytać do poduchy "Panom fachowcom" http://bc.biblos.pk.edu.pl/bc/resources/CT...iaTworzenia.pdf http://www.motofakty.pl/artykul/krotki_oddech_wydechu.html jak ktoś chce więcej informacji to niech sobie poszuka lub porozmawia z jakimkolwiek fachowcem w pełni tego słowa znaczeniu od wydechów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 bujany sam sobie zaprzeczasz tymi artykułami. W tłumikach nie ma kwasów i nigdy ich tam nie będzie, bo i czemu miały by służyć. Jedynie chyba szybszemu zużyciu wydechów. W zimnym układzie wylotowym tworzy się kondensat z mieszaniny spalin i pary wodnej który skrapla się w zimnym tłumiku końcowym. Po nagrzaniu całego układu wydechowego zostaje i on odparowany. Najczęstrzą winą za powstawanie kondensatu jest katalizator który pracuje w bardzo wysokiej temperaturze w zimnym układzie i stąd te pary. Kondensat zawiera jakieś ilości kwasu siarkowego, ale nie jest to w litrach i stale jak twierdzisz. Poczytaj sobie do poduchy ale ze zrozumieniem te artykuły co zamieściłeś, a jak jeszcze nie zrozumiesz to poszukaj sobie innych albo udaj się na konsultacje do fachowców od wydechów :mikolaj: W dieslach nie ma kata ( choć niektóre nowsze mają ) i dlatego nasze wydechy dłużej wytrzymują. Tak samo jak układy starszych jednostek benzynowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 zawsze były są i będą i kto powqiedział że to czemuś ma służyć, jak sam zauważyłeś jest to skutek uboczny pracy silnika jak i również katalizatora. kondensat ten o którym piszesz jest niczym innym jak mieszaniną różnych związków chemicznych między innymi kwasów które to właśnie powodują korozję wydechu a głównie ostatniego tłumika z racji tego że żadko kiedy jest on wystarczająco dogrzany żeby odparować tenże kondensat. linki wkleiłem pierwsze lepsze jakie mi się wygooglowały a to o czym piszę wiem z doświadczenia, zresztą porozmawiaj ze specami od wydechów. w tej pracy badawczej masz statystyki jak dużo samochodów jeździ z niedogrzanymi wydechami a co za tym idzie kondensat nie jest odparowywany, szczególnie w zimowych warunkach. i uwierz mi na słowo że jego ilośc w końcowym tłumiku czasami dochodzi do objętości liczonej w litrach. naprawdę nie piszę tego bo pan Kaziu mi powiedział albo bo mówili na TVN Turbo tylko po latach użytkowania najróżniejszych samochodów plus grzebania przy kilkuset innych wiem co piszę. a co do końcówki Twojego tekstu to nie żyjemy w latach 80 i raczej zdecydowana większośc ma nowoczesne samochody wyposażone w katalizatory spalin więc ten problem dotyczy zdecydowanej większości, pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony80 Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Witam, mam podobny problem z białym dymem. Jest jednak znacząca różnica, otóż w mojej primerze 2.0 TD '99 dym pojawia się przy odpalaniu auta i tylko wtedy. W trakcie jazdy wszystko jest ok i nie ma żadnego dymu. Dodam, że dym pojawia się tylko na zimnym silniku, po krótkiej chwili jest ok. Dymu jest naprawdę dużo. Pojawieniu się dymu towarzyszy spadek mocy. Wtryski były sprawdzane, oleju nie ubywa, w trakcie jazdy nie kopci. Wyczytałem na forum, że mogą to być świece, jestem umówiony na wymianę, więc zobaczymy jak później będzie chodził. Może ktoś miał coś podobnego, bo na forum nie znalazłem takiego tematu. Dodam, że auto ma przejechane jakieś 170 tyś. Niestety jest to drugi silnik w tym aucie bo poprzedni uległ zatarciu. Z tego co mi wiadomo po wymontowaniu nie był on używany przez jakieś 5 miesięcy. Dym pojawia się od samego początku, po wymianie i tylko gdy na dworze robi się chłodno. Latem nie zauważyłem, żeby dymiło, a jeśli już to naprawdę mało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 być może się myle ale może to być woda która się skrapla na ściankach elementów metalowych np. cylindry czy układ wydechowy i zanim odparuje to okazuje się w postaci białego dymu, u mnie też jest biały dymek przy odpalaniu zimnego ale tylko to i nic poza tym... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony80 Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 tylko u mnie jest to bardzo duża chmura białego dymu więc nie wiem czy może to powodować para wodna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fragles13 Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Obstawiam świeczki żarowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Ja tak samo jak kolega wyżej. Miałem podobnie długo kręcił i jak już zapalił to biało było na 10 metrów (wstyd) zarżnąłem akumulator. Aż wkońcu wpadłem na pomysła żeby wymienić wszystkie świeczki naraz na Japońskie i palił na dotyk. Możesz też zaglądnąć do mechaniora od pomp i ją ustawić. A - tak na marginesie z własnego doświadczenia strzeż się tanich świec. Nic nie zaoszczędzisz a wydasz podwójnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rychuo@wp.pl Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 U mnie też po odpaleniu powstaje biała chmura, ale ginie gdy samochód sie nagrzeje. Wpływ na to ma również niższa temperatura na zewnątrz oraz wilgoć. Żadnych innych oznaków nie zauważyłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Chmura chmurze nie równa Przyczyną jest źle ustawiony kąt wtrysku, padnięte świeczki, wilgoć w wydechu, walnięta głowica lub uszczelka. Przy świecach i kącie czuć ostry, gryzący zapach nie przepalonego paliwa i trzeba pokręcić trochę rozrusznikiem. Przy padniętej głowie i uszczelce jest słodkawy zapach i dymienie jest obfite wprost proporcjonalne do temperatury silnika Jak to tylko wilgoć w tłumiku to po rozgrzaniu mija i nie ma żadnego gryzącego lub słodkiego zapachu i dymek jest taki rzadziutki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.