Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[p11] Problemy z odpalanie po zimnej nocy - niskie obroty


Guest CichyBart
 Share

Recommended Posts

Guest CichyBart

Witam

Już drugi raz zaszła następująca sytuacja:

wchodzę rano do samochodu, odpalam a wskazówka od obrotów schodzi poniżej 500 obrotów i znowu do góry i tak kilka razy... Jak przygazowałem dziś, to zdechł, gdy wskazówka schodziła na dół (przeważnie udawało mu się wyratować). Jak pochodzi ok. minuty, to już bez problemu (mogę gasić i odpalać) itp. itd. Poza tym problemów nie ma.

 

Jakieś 2m-ce temu wymieniane filtry / oleje + nowy akumulator. Na stacji kontroli pojazdów (darmowe policyjne kontrole) wszystko było ok.

 

ps': nie wiem, czy nie ma to jakiegoś związku z innym zjawiskiem: na biegu jałowym czasem lubi sobie "pyknąć" - jak by ktoś z młotka w silnik walnął - obroty lekko opadną, ale jest ok (znajoma ma takie coś w Peugeot 206 i też się tym nie przejmuje).

 

ps": przypuszczam, że to nic wielkiego, ale zawsze warto się zapytać.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest tararam

Witaj

 

Zacznij od banalnych rzeczy.. Ja proponuję abyś zresetował komputer, wiadomym sposobem, poprzez odjęcie klem na noc. Potem uruchom na benzynie, zagrzej silnik tak 20 min, niech wentylator trochę popracuje. To przywraca komputer do porządku. Próbuj.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest CichyBart

Było robione przy okazji padu przepływki... występowało przed / występuje i teraz.

 

(Kiedyś miałem problem z gaśnięciem przy szybkim rozpędzeniu się i puszczeniu na luz - Pb98 i 20km na obrotach ok 3 - 4tys. pomogły i już nie gaśnie.)

Link to comment
Share on other sites

Guest tararam

Ciekawe jak tam z regulacją zaworów, u mnie pomagało. A tak w ogóle to jeśli odpala, przyspiesza, nie robi przepałów to po co się czepiać na siłę.. Zależy jak do tego podchodzisz.

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Guest CichyBart

Hehe :) I o to chodzi :) Śmiga pięknie - ale dbać też trzeba... więc wolałem napisać, jak by to był początek czegoś poważnego, to już bym robił.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

obstawiam zasyfiony kanał do krokowca. U mnie pomogło psikaniem sprayem do przepustnic.

Koszt 25zl w castoramie :P

 

Jak tam podgrzewanie przepustnicy? kanał drożny?

Link to comment
Share on other sites

Guest CichyBart

Gdzie ten kanał do krokowca się mieści? (co chodzi o silnik, to nie jestem aż tak oblatany ;/). Będę musiał popsikać trochę (dużo? mocno?)

Co chodzi o podgrzewanie przepustnicy, to nie mam już w ogóle zielonego pojęcia :|

Link to comment
Share on other sites

przez przepustnice idzie przepływ wody z chłodnicy. Służy to do ogrzewania przepustnicy, ale to nie takie istotne, i tak płyn jest jeszcze zimny jak odpalasz.

 

Popsikasz ile uznasz za stosowne, kosz mały, na pewno sie czyszczenie przyda i tak i tak, a nie trzeba nic rozbierac praktycznie poza dostaniem sie za filtr powietrza.

 

Sam byłem bardzo sceptyczny co do tej metody, ale ku mojemu zdziwieniu problem ustał, a jak sie gaziarz zdziwił który twierdził że sie nie da juz tych obrotow ustabilizowac bo lpg zrobiło swoje i że nissany już tak mają :P

 

Preparat firmy WURTH lub STP (Carburator Cleaner czy cus takiego)

W sklepach pewnie taniej będzie.

Jak nie pomoże popsikasz więcej. Mysle ze tak 1/4 opakowania wystarczy ale i tak sie tego ocenic za bardzo nie da.

 

Poszukaj na forum, jest opisane jak sie to czysci. Ogolnie potrzebujesz druga osobe. Psikając do przepustnicy silnik powinien byc na wolnych obrotach, i zagrzany, tak aby wszystko leciało przez krokowca sterowanego. Po psiknieciu silnik sie zdusi, czesto zgasnie, trzeba go po zduszeniu odratowywac naciskaniem pedału gazu, i odpalac jak zgasnie. Na początku zaraz po napsikaniu będzie gorzej niż było. Cały ten syf niestety spłynie i musi sie wypalic w silniku.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

CichyBart czy udało Ci się rozwiązać problem o którym piszesz w tym wątku. Mam wrażenie że moją Almę dopadło coś podobnego, choć chyba delikatniej. Zalecenia wszelekiej maści czyszczenia odpadają bo wszystko jest wyczyszczone (przepustnica, kolektor, egr, przepływka, krokowiec, wtryski etc). Problem w sumie trwa już od jakiegość czasu aczkolwiek jak zrobiło się zimniej to mam wrażenie że jest intensywniejszy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...