Guest ba`x Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Witam. Posiadam Primerke p10 z 1996 1.6 benz. i mam pare problemow z nia ktore nie mialy miejsca od dluzszego czasu.. (a wlasciwie od kiedy ja mam). ok do rzeczy, chcialbym abyscie mi drodzy forumowicze odpowiedzieli na kilka laicznych pytan ktore mnie drecza, a nie watpie ze doswiadczenie macie Chcialbym sie dowiedziec skad wynikaja drgania kierownicy przy jezdzie powyzej 110 km/h i nie ustepuja przy wyzszych predkosciach... dowiedzialem sie ze jest to spowodowane zlym wywazeniem kol.. ALE, posiadam dwa komplety felg w tym jeden aluminiowe i na obydwoch tak samo. Czyzby jakichs problem z ukladem kierowniczym? Drugie pytanko mam odnosnie pompy paliwowej... ostatnio jadac sobie po miasteczku (bardzo waskiej i ruchliwej uliczce) samochod mi zgasl i sobie jedzie... wrzucilem na 2 odpalil z popychu w locie a kiedy wrzucilem na 3 zgasl i amen... :/ wraz z kolega stwierdzilismy ze owa pompka siadla i ja wymienilismy... okazalo sie ze to faktycznie byla jej wina, zapchala sie jakims syfkiem. Po jej wymianie samochod odpalil od dotyku.. jak zwykle odpalal, zrobilem runde honorowo i surprise! do moich uszu dociera melodyjka z pod tylniej kanapy, piszczy to dranstwo jak cholera.. zdesperowany kupilem i wymienilem filtr paliwa, mysle sobie ze moze zapchany czy cos i sie meczy pompa (i ze to mogl byc powod dlaczego mi tamta sie przypchala) ale nie filterek nowiutki nie smigany i to dalej piszczy. Kiedy wlaczam zaplon, odczekam przestaje... odpalam i dalej nadaje... powiedzcie mi prosze czym to moze byc spowodowane i jak to zlikwidowac... jesli ona tak pracuje to ok... ale wydaje mi sie ze po prostu i ta moze kaput niedlugo. no i na koniec... smieszne pytanie dla coponiektorych... zachcialo mi sie zglebowac cosik autko i zamowilem sobie oto te sprezynki http://www.allegro.pl/item496107411_uniwer...t_czerwone.html sprzedawca pisze na aukcji ze pasuja one tylko do auta z kolumna mcphersona. Moze to sie wydawac smieszne ale nigdy nie grzebalem w aucie na tyle zeby to wiedziec czy primera p10 z 96 posiada takie zawieszenie na dwoch osiach? Bylbym Wam bardzo wdzieczny jesli odpowiedzielibyscie na moj irytujacy post... zalezy mi na tym.. Pozdrawiam, Maciej o/ ... aha! dodam jeszcze ze google.com nie jest mi obce.. ale skoro tutaj pisze z pytaniem to znaczy ze nie znalazlem tam wyczerpujacych i satysfakcjonujacych mnie odpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Chcialbym sie dowiedziec skad wynikaja drgania kierownicy przy jezdzie powyzej 110 km/h i nie ustepuja przy wyzszych predkosciach... dowiedzialem sie ze jest to spowodowane zlym wywazeniem kol.. ALE, posiadam dwa komplety felg w tym jeden aluminiowe i na obydwoch tak samo. Czyzby jakichs problem z ukladem kierowniczym? inne felgi a opony te same? jesli tak to oponki juz masz na smietnik ewentualnie koncowki drazkow Drugie pytanko mam odnosnie pompy paliwowej... ostatnio jadac sobie po miasteczku (bardzo waskiej i ruchliwej uliczce) samochod mi zgasl i sobie jedzie... wrzucilem na 2 odpalil z popychu w locie a kiedy wrzucilem na 3 zgasl i amen... :/ wraz z kolega stwierdzilismy ze owa pompka siadla i ja wymienilismy... okazalo sie ze to faktycznie byla jej wina, zapchala sie jakims syfkiem. Po jej wymianie samochod odpalil od dotyku.. jak zwykle odpalal, zrobilem runde honorowo i surprise! do moich uszu dociera melodyjka z pod tylniej kanapy, piszczy to dranstwo jak cholera.. zdesperowany kupilem i wymienilem filtr paliwa, mysle sobie ze moze zapchany czy cos i sie meczy pompa (i ze to mogl byc powod dlaczego mi tamta sie przypchala) ale nie filterek nowiutki nie smigany i to dalej piszczy. Kiedy wlaczam zaplon, odczekam przestaje... odpalam i dalej nadaje... powiedzcie mi prosze czym to moze byc spowodowane i jak to zlikwidowac... jesli ona tak pracuje to ok... ale wydaje mi sie ze po prostu i ta moze kaput niedlugo. kupiles nowa czy uzywana? jak uzywana to pewnie tez jzu troche przelatala.. jezdzisz z powiedzmy chociaz polowa zbiornika paliwa czy zawsze na resztkach? jak na resztkach to pompa moze zasysac przrozny syf ktory jednak sie zbiera czasami i sie zapycha dodatkowo nie jest chlodzona przez paliwo co jest dosyc wazne i bez takiego chlodzenia zmniejsza sie przebieg pompy czyli mowiac prosto szybciej sie zuzywa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BART55940 Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Chcialbym sie dowiedziec skad wynikaja drgania kierownicy przy jezdzie powyzej 110 km/h i nie ustepuja przy wyzszych predkosciach... dowiedzialem sie ze jest to spowodowane zlym wywazeniem kol.. ALE, posiadam dwa komplety felg w tym jeden aluminiowe i na obydwoch tak samo. Czyzby jakichs problem z ukladem kierowniczym? Siemano. Pracowalem troche w wulkanizacji,wiec po mojemu,to moze byc zurzycie opon,tak jak kolega JAM zauwazyl (tzw zabkowanie opony),lub niewywazenie kol,ale to objawia sie od 90 do 110h a puzniej zanika. Przyczyny moga byc rozne,nie przydzwoniles moze ostatnio w dziure jakas?Moze piasta,moze wahacz. Uwazaj tez na krzyzaki kolumny kierowniczej,bo u mnie zaczelo sie niewinnie od lekkiego przycinania,a pewnego dnia malo sie nie zabilem jak sie calkiem zaciol. U mojego Ojca w toyocie avensis przenosilo z tarczy na kierownice,puzniej mial luzy na kolumnie na krzyzaku. do moich uszu dociera melodyjka z pod tylniej kanapy, piszczy to dranstwo jak cholera Stawiam na pompe paliwa,w naszym vw t4 w strazy tez taki koncert daje,ale nic sie nie dzieje i jezdzi sie dalej,na dluzsza mete jest to denerwujace. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike_83 Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 niewywazenie kol,ale to objawia sie od 90 do 110h a puzniej zanika. Tutaj sie nie zgodze.U mnie zaczynalo telepac kierownica od 110,im wyzsza predkosc,tym stawalo sie to gorsze.Cale auto sie trzeslo niemilosiernie.Po wywazeniu kol,jak reka odjal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ba`x Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 ok wiec moje podejrzenia sie potwierdzily, a tak w nawiasie to wlasnie mam tak samo jak napisales Mike_83. a co powiecie odnosnie tych sprezyn? pasowaly by? Jam: - opony calkiem rozne, na aluminiowych o wiele szersze i wieksze bo 17, na zwyklych mam 14 i seryjne.. jest prawie to samo. - nie jezdze nigdy ponizej niz 1/4 baku, paliwo na wyspach tanie wiec staram sie unikac smigania na resztkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike_83 Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Jezeli nie miales wywazanych kol,to na Twoim miejscu bym sprobowal.Koszt nie jest wielki,a moze pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ba`x Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 ok na dniach to zrobie.. ponawiam pytanie odnosnie sprezyn do ktorych podalem link powyzej. Beda dobre i czy beda pasowaly? jakie macie opinie na ich temat? [ Dodano: Sro 17 Gru, 2008 01:15 ] no to jak bedzie? odpowie mi ktos czy ten zestaw http://www.allegro.pl/ite...t_czerwone.html bedzie pasowal do p10? na przod i tyl?pisza ze sa uniwersalne ale wole sie zapytac ludzi w temacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.