Guest bandi_n15 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Witam! W mojej almerze ( 1.4 benzyna 97r.) spadają obroty do 200-400 i skaczą, dzieje się tak tylko na biegu jałowym, na rozgrzanym śliniku i na postoju. Gdy auto się toczy i wrzucę luz to tego nie ma. Gdy wrzucę obojętnie jaki bieg obroty wracają do 700-800. Mam ten problem już dość długi czas ;/ i nie potrafię sobie z nim poradzić. Wymieniłem tylko filtr powietrza i nadal to samo. Czy jest ktoś kto mógłby mi dać jakieś wskazówki co mogę z tym zrobić? Dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ADAM85 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Witam, pierwsze co przyszło mi do głowy to wymiana świec na nowe - koniecznie NGK, bodajże BKR5E - ale tu może mnie pamięć mylić. Miałem świece boscha w moim sunny n14 - i silnik pracował bardzo nierówno. nie miałem obrotomierza, więc nie wiem ile miał obr. ale napewno za niskie - bo aż nim telepało. Była to po części wina zwężki, którą założył na dolocie gaziarz. moja alma chodzi na benzynę i nie mam z nią kłopotów. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 tylko na jałowym? rozumiem że bez żadnego obciążenia - jak jedziesz, na biegu, wciśniesz sprzęgło to też sie tak dzieje? Czy tylko na luzie, a jak wciśniesz sprzęgło to przestaje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Czy problem nie jest "większy" u Ciebie przy mniejszym poborze prądu np.: przy zgaszonych swiatlach? .. Miałem identyczny problem jak Ty.. Gdy silnik był zimny wszystko było w porzadku bo obroty silnik sam podciagal, jednak gdy juz sie nagrzał to robiło sie nieciekawie.. Przy zapalonych swiatlach, gdy pobor pradu byl wikeszy silnik chodzil na troche wiekszych obrotach i obroty tak nie latały. Jeżeli obroty wracajaca CI mimo wszystko do 700 i znowu w dol do 200-400 i silnik sie przykrztusza, to moze byc to co u mnie - przeplywomierz.. U mnie wystarczyło go ponownie zaadaptować.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 rownie dobrze może to byc krokowiec czy syf w jego dolocie. Jednak jesli na zimno jest ok, to ja bym poszedł tą drogą. Silnik zimny korzysta z tpsu i przepływki , ale nie korzysta z sondy lambda, zaczyną ją brac pod uwage dopiero kiedy złapie temperaturę. Ta z kolei jest odpowiedzialna za sterowanie mieszanką, i jej nieprawidłowa praca może miec takie objawy również. Zaczął bym od tego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bandi_n15 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 świece wymieniałem 1.5 roku temu. Dzieje się tak tylko na postoju na biegu jałowym wygląda to tak. Auto ciepłe -> bieg jałowy -> obroty 200-400 (nawet ze wciśniętym sprzęgłem) -> wrzucę obojętnie który bieg nawet 5 -> obroty 700-800 -> wrzucę luz -> obroty 200-400 ( szarpie silnikiem i po pewnym czasie zgaśnie ). Ale nie zawsze się tak dzieje, czasem jest dobrze. Myślałem nad tym spreyem do czyszczenia przepustnic, ale znajomy mi powiedział że jak już mam przejechane 104 tyś i nagle przeczyszczę speryem to mi wydmucha wszystkie uszczelki, ale jakość w to nie wierze. Więc co radzicie ? Ojciec kiedyś zostawił na 6 godzin włączone światła i akumulator nie był ładowany tylko to co z jazdy. Ile kosztuje czyszczenie silniczka krokowego ? ( chodzi o to co "lisek" pisał wyżej ) dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 ok, czyli problem z regulacją biegu jałowego. czasem wystarczy tylko skasować parametr alfa i jest git ew. czyszczenie przepustnicy, kasowanie adaptacji tzw "alfa%" - tylko dobry tester, adaptacja przepustnicy i po problemie 30min pracy adaptacji - czyli pamięci adaptacyjnej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 czyszczenie krokowca - podobno cos kolo 30zł, lub 20 minut wlasnej roboty, lub psikanie sprayem. - nic Ci nie rozpuści, ale czy pomoże? Jakoś nie sądzę. [ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 09:38 ] tylko kolego jak jest na biegu jałowym to sie tak może dziac, ale jak wcisnie sprzeglo to by ustało, a z tego opisu rozumiem że rowniez na sprzegle sie to dzieje. Dlatego też o to pytałem bo tego samego sie spodziewałem właśnie, obstawił bym łożyska w skrzyni, gdyby na sprzęgle problem ustąpił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bandi_n15 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 nie ważne czy sprzęgło wciśnięte czy nie, samochód gaśnie. Więc od czego zacząć ? Też mam tak, że jadę i zmieniam bieg to obroty spadają do 500 i wracają do 700 ale to ma większośc użytkowników almery i ponoć ten sprey pomaga na to. TEMAT NA FORUM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 tylko kolego jak jest na biegu jałowym to sie tak może dziac, ale jak wcisnie sprzeglo to by ustało, a z tego opisu rozumiem że rowniez na sprzegle sie to dzieje.Dlatego też o to pytałem bo tego samego sie spodziewałem właśnie, obstawił bym łożyska w skrzyni, gdyby na sprzęgle problem ustąpił. jak odpisywałem to jeszcze posta nie było [ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 09:59 ] a najprostsze rozwiązanie problemu: podpinasz tester, robisz symulację jakich tylko chcesz parametrów, podkręcasz silniczek krokowy itd i sprawdzasz kiedy pracuje silnik dobrze, maski otwierać nie trzeba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bandi_n15 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 podpinasz tester tylko gdzie ? na stacji kontroli pojazdów? Jaki jest koszt diagnostyki ? U mnie wystarczyło go ponownie zaadaptować.. Może u mnie też wystarczy tylko jak? Czytałem tylko o tym w N16 a o n15 nie znalazłem ;/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 tylko gdzie ? na stacji kontroli pojazdów?Jaki jest koszt diagnostyki ? Zazwyczaj najlepsze testery mają w mięsnych i spożywczych, cena jakieś 30zł/kilo A tak na poważnie, to myślę że w serwisie powinni mieć, co do ceny to nie wiem, zapytaj to na pewno się dowiesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 nie sądze aby Ci jakimś magicznym testerem pomogli. Możesz podpiąc consulta w aso, ale to tylko sczytanie danych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 actuator tests - po co ta opcja jest w testerze i do czego służy ? np. skaner Carman albo Snap-On maska zamknięta, a z testera wydajesz polecenia poszczególnym elementom silnika nawet se możesz włączać wentylator na HI i LOW bieg i nawet możesz załączyć elektrozaworek układu EVAP.... czyli absolutne szczegóły [ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 10:34 ] np. taki http://moto.allegro.pl/item506493763_carma...ecam_tanio.html tyle,że w wersji do japońców, bo ta waliza jest do europejskich. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Virgo_ Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Podłącze sie do tematu: mam taki problem: kiedy auto pracuje na jalowym biegu i jest nagrzane normalnie ma okolo 800 - 900 obotow. Od jakiegos czasu dzieje sie u mnie tak, ze podczas pracy na "luzie" auto z normalnych obotow gwaltownie spada do okolo 400 o. (ponizej drugiej kreski na obrotomierzu - wyraznie za niskie) i je utrzymuje. Nie dzieje sie tak zawsze. Po przygazowaniu czasem wracaja do 900 o. a czasem po chwili znow spadaja do ok. 400 o. Najcześciej dzieje się tak gdy jest wilgotno (deszcz itp.) Z czego to moze wynikac? Nie mam instalacji LPG. Silnik, na normalnych obrotach, pracuje rowno i nie szarpie. Sprawdzilem - to nie wlaczajacy sie wentylator. Ostatnio zmienialem termostat, nowy nie mial odpowietrznika (dziurka z drucikiem - pisze wszystko co mi przychodzi do glowy). Auto mam 2 m-ce, nie wymienialem jeszcze filtru paliwa. Almera N15 1.6 SR pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tomasz G. Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Witam Problem mam tak jak koledzy. Alma jak sie rozgrzeje (do połowy wskaznika temepratury) zaczyna lecieć z obrotow do 400 na biegu jałowym. najczęściej wariuje jak jest wilgotno. Jak przejade sie kawałek na podkręconych obrotach potrafi przesytać. Niemniej jednak jest to uciążliwe szczególnie na skrzyżowaniu albo w korku, kiedy stoje na ręcznym i pilnuje obrotów opedałem gazu Zastanawia sie co jest przyczyna czy świece, czy przepływomierz,czy krokowy a moze regulacja. Ma ktoś może recepte na bolączki Almy. Ps. Wybieram sie na podłaczenie do kopma, pytanie czy znajdą przyczyne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bandi_n15 Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Wybieram sie na podłaczenie do kopma, pytanie czy znajdą przyczyne. znajdą jak w tym samym czasie będzie almera przygasać na luzie jak się czegoś dowiesz napisz tu mój ojciec stawia, że trzeba wyczyścić silniczek krokowy albo przepustnice ( to będę robić wiosną sprejem ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosman73 Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Bandi_n15 miałem ten sam problem(tylko z n16) komputery,serwisy i inni pseudo fachowcy .....u mnie sie skończyło na czyszczeniu silniczka i przepustnicy.....jeżdze juz 2.miesiac i jest O.K.....pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bandi_n15 Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 bosman73, dzięki u mnie pewnie to samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawelu Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 bosman73 napisz proszę w jakim warsztacie wykonałeś regulację. Dziękuję Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bandi_n15 Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 bosman73 napisz proszę w jakim warsztacie wykonałeś regulację. ale on nic nie regulował tylko czyścił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosman73 Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Pawelu......nic nie regulowałem.......czyściłem.......pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawelu Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 Miałem na myśli oczywiście czyszczenie. Tym niemniej proszę o wskazanie mechanika, który sobie z czyszczeniem poradzi (w Warszawie lub okolicach), bo moje ostatnie doświadczenia wskazują, że nie jest to łatwe. Po czyszczeniu obroty są za wysokie i mają tendencję do "podbijania" po wciśnięciu sprzęgła lub "zawiśnięcia" na biegu jałowym w okolicy 1300-1400 obrotów. Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacku Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 O obrotach i czyszczeniu przepustnicy było masę tematów. Po czyszczeniu powinno się wyregulować prędkość obrotów biegu jałowego ( bo obroty będą szalały). Często też pomaga sama regulacja obrotów. Opis jak to zrobić jest w instrukcji do ściągnięcia na tym forum, jak też w tematach wcześniej poruszanych. :mikolaj: Wesołych Świąt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 tez mialem ten problem (mam ten sam silnik co Wasze almy) moze dla niektorych wydawac sie to dziwne ale w naszych wtryskowych silniczkach (gdzie teoretycznie wszystko powinno regulowac sie samo) jest regulacja wolnych obrotów niczym w gaznikowcach, bylem sceptycznie nastwiony co do tego czyscilem przepustnice krokowca efekt byl ale na miesiac czasu... w koncu podkrecilem magiczna srubke i jest git chodzi rowniutko, nie gasnie nie szarpie, nie dlawi sie Amen btw patrzac na silnik znad prawej blotnika pod puszka filtra powietrza (za 2 wtryskiem) widac ową magiczną srubką - w lewo podwyzszamy, w prawo obnizamy obroty biegu jaloweego - ot cala regulacja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.