Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] układ chłodzenia i jego ciśnienie TD


Guest chmielo
 Share

Recommended Posts

Guest chmielo

witam, mam problem i pytanie . Już 2 raz wysadza mi płyn chłodz. na złączach przewodów

gumowych to z chłodnicą to z obudową termostatu.Przewody twarde-mocno,no i płyn

cieknie.PYTANIE; czy to uszczelka pod głowicą, może korek chłodnicy,czy głowica.Jakie to koszty w razie czego? Czy przewody mają byc tak mocno twarde- nie kopci,nie ma śladu w oleju?

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysS105

popieram kolege asafa sprawdz korek chłodnicy najlepiej jakbys sie z kims zamienil na chwile tylko sprawdz na jakie jest cisnienie na niektórych pisze

Link to comment
Share on other sites

Guest chmielo

wentylator się nie załącza, chłodnica robi się gorąca ale powoli , a jak już silnik

się dobrze rozgrzeje to chłodnica parzy(po zrobieniu 10km ). A ile na korku ma byc napisane tego ciśnienia?

Link to comment
Share on other sites

Na korku jest 0,9 albo 1,1 - nie pamiętam. Ale ile by nie było, to przy takim ciśnieniu musi przelać nadmiar płynu do zbiornika. Gdy silnik pracuje masz bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym?

Link to comment
Share on other sites

Chodzi dokładnie o bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym przy pracującym silniku i zamkniętym korku chłodnicy. Jeżeli na pewno ich nie ma to raczej na bank głowica i uszczelka jest dobra.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest chmielo

no to dlaczego wywala ten płyn skoro niema dodatkowego ciśnienia w układzie chłodz.

czy możliwe że korek chłodnicy jest tak ważny.A wentylatora to ja jeszcze nie słyszałem

Link to comment
Share on other sites

Guest leszek710309

Ja na korek bym nie stawiał jeżeli nie działa Ci wentylator na chłodnicy to płyn zaczyna się gotować , powstaje para i masz ciśnienie w układzie.

Link to comment
Share on other sites

no to dlaczego wywala ten płyn skoro niema dodatkowego ciśnienia w układzie chłodz.

czy możliwe że korek chłodnicy jest tak ważny.A wentylatora to ja jeszcze nie słyszałem

 

Rozszerzalność cieczy.... zimna ma mniejszą objętość, gorąca - większą. Nadmiar przepływa do zbiorniczka. Jeżeli masz niepracujący korek - masz ciśnienie wywalające węże. Proste.

Link to comment
Share on other sites

Guest chmielo

ale temperat. silnika jest w normie tzn. wskazówka na desce rozdz. nie wchodzi na czerwone pole jest mniejwiecej w połowie skali no może ciut wyżej to poco ma się włączac wentylator

Link to comment
Share on other sites

Ja na korek bym nie stawiał jeżeli nie działa Ci wentylator na chłodnicy to płyn zaczyna się gotować , powstaje para i masz ciśnienie w układzie.

Ale wtedy miałby bąbelki w zbiorniczku, a pisze, że niby nie ma....

 

[ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 20:58 ]

ale temperat. silnika jest w normie tzn. wskazówka na desce rozdz. nie wchodzi na czerwone pole jest mniejwiecej w połowie skali no może ciut wyżej to poco ma się włączac wentylator

 

Temp silnika na wskazówce będzie w normie, przez fałszywe odczyty. Tak jak pisał kolega - czujnik będzie w poduszce powietrznej. Ogrzewanie w kabinie nigdy nie zanika?

Link to comment
Share on other sites

Ja na korek bym nie stawiał jeżeli nie działa Ci wentylator na chłodnicy to płyn zaczyna się gotować , powstaje para i masz ciśnienie w układzie.
widzisz kolego jeśli korek jest uszkodzony trzeba go wymienić i to jest moja diagnoza ,co do wentylatora to nie masz racji jeśli wentylator nie działa płyn się nagrzewa fakt, ale od czego mamy wskaźnik temperatury ? Jeśli wskazanie jest w normie itd,itd...
Link to comment
Share on other sites

Guest chmielo

i tym właśnie sposobem nie wiem co to może byc , ale wiem jedno... zacznę od korka,

a potem to już chyba pojadę po kolei, kończąc na sprzedaży .Dziękuję za pomoc i informacje

Link to comment
Share on other sites

Guest chmielo

no i kupiłem korek japoński, na korku jest wytłoczone- 1.1- ciśnienie.czy do TD

ma byc taki , bo są jeszcze 0.9.W każdym razie dzisiaj toszkę pośmigam i zobaczę

czy będzie ok.

 

[ Dodano: Pią 26 Gru, 2008 23:05 ]

no i wracając do tematu- po wymianie korka na nowy ,efekt jest taki iż teraz chyba

strzeliła chłodnica i cieknie płyn.Jak przewód stwardnieje korek puści ciśnienie z płynem

a z chłodnicy na dole paruje i powoli ubywa płynu, a przewód dolny chłodnyTeraz to wymienie chłodnicę ale jak założę to czy nowa jebn.

 

[ Dodano: Pią 26 Gru, 2008 23:09 ]

no i wracając do tematu- po wymianie korka na nowy ,efekt jest taki iż teraz chyba

strzeliła chłodnica i cieknie płyn.Jak przewód stwardnieje korek puści ciśnienie z płynem

a z chłodnicy na dole paruje i powoli ubywa płynu, a przewód dolny chłodnyTeraz to wymienie chłodnicę ale jak założę to czy nowa jebn..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...