Guest chmielo Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 witam, mam problem i pytanie . Już 2 raz wysadza mi płyn chłodz. na złączach przewodów gumowych to z chłodnicą to z obudową termostatu.Przewody twarde-mocno,no i płyn cieknie.PYTANIE; czy to uszczelka pod głowicą, może korek chłodnicy,czy głowica.Jakie to koszty w razie czego? Czy przewody mają byc tak mocno twarde- nie kopci,nie ma śladu w oleju? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asaf Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 zacznij od korka chłodnicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysS105 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 popieram kolege asafa sprawdz korek chłodnicy najlepiej jakbys sie z kims zamienil na chwile tylko sprawdz na jakie jest cisnienie na niektórych pisze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest leszek710309 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Sprawdź czy chłodnica robi się gorąca { może termostat nie otwiera} i czy załącza się wentylator na chłodnicy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 wentylator się nie załącza, chłodnica robi się gorąca ale powoli , a jak już silnik się dobrze rozgrzeje to chłodnica parzy(po zrobieniu 10km ). A ile na korku ma byc napisane tego ciśnienia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Na korku jest 0,9 albo 1,1 - nie pamiętam. Ale ile by nie było, to przy takim ciśnieniu musi przelać nadmiar płynu do zbiornika. Gdy silnik pracuje masz bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 nie, niebyło bąbelków w chłodnicy i niewiem co jest nie tak- może to ten korek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Chodzi dokładnie o bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym przy pracującym silniku i zamkniętym korku chłodnicy. Jeżeli na pewno ich nie ma to raczej na bank głowica i uszczelka jest dobra. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest leszek710309 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Wentylator na chłodnicy wcale Ci się nie włącza? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 no to dlaczego wywala ten płyn skoro niema dodatkowego ciśnienia w układzie chłodz. czy możliwe że korek chłodnicy jest tak ważny.A wentylatora to ja jeszcze nie słyszałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest leszek710309 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Ja na korek bym nie stawiał jeżeli nie działa Ci wentylator na chłodnicy to płyn zaczyna się gotować , powstaje para i masz ciśnienie w układzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 no to dlaczego wywala ten płyn skoro niema dodatkowego ciśnienia w układzie chłodz.czy możliwe że korek chłodnicy jest tak ważny.A wentylatora to ja jeszcze nie słyszałem Rozszerzalność cieczy.... zimna ma mniejszą objętość, gorąca - większą. Nadmiar przepływa do zbiorniczka. Jeżeli masz niepracujący korek - masz ciśnienie wywalające węże. Proste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 ale temperat. silnika jest w normie tzn. wskazówka na desce rozdz. nie wchodzi na czerwone pole jest mniejwiecej w połowie skali no może ciut wyżej to poco ma się włączac wentylator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Ja na korek bym nie stawiał jeżeli nie działa Ci wentylator na chłodnicy to płyn zaczyna się gotować , powstaje para i masz ciśnienie w układzie. Ale wtedy miałby bąbelki w zbiorniczku, a pisze, że niby nie ma.... [ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 20:58 ] ale temperat. silnika jest w normie tzn. wskazówka na desce rozdz. nie wchodzi na czerwone pole jest mniejwiecej w połowie skali no może ciut wyżej to poco ma się włączac wentylator Temp silnika na wskazówce będzie w normie, przez fałszywe odczyty. Tak jak pisał kolega - czujnik będzie w poduszce powietrznej. Ogrzewanie w kabinie nigdy nie zanika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 ano jakoś słabiej grzeje - wolniej się nagrzewa wnętrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asaf Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Ja na korek bym nie stawiał jeżeli nie działa Ci wentylator na chłodnicy to płyn zaczyna się gotować , powstaje para i masz ciśnienie w układzie. widzisz kolego jeśli korek jest uszkodzony trzeba go wymienić i to jest moja diagnoza ,co do wentylatora to nie masz racji jeśli wentylator nie działa płyn się nagrzewa fakt, ale od czego mamy wskaźnik temperatury ? Jeśli wskazanie jest w normie itd,itd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 i tym właśnie sposobem nie wiem co to może byc , ale wiem jedno... zacznę od korka, a potem to już chyba pojadę po kolei, kończąc na sprzedaży .Dziękuję za pomoc i informacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czarek532 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 i ja cos dodam w benzynie mialem to samo ustalo po dokladnym odpowietrzeniu ukladu i wymianie korka cena korka 23zl mozna zainwestowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest leszek710309 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Wymień korek i daj znać czy pomogło????????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chmielo Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 no i kupiłem korek japoński, na korku jest wytłoczone- 1.1- ciśnienie.czy do TD ma byc taki , bo są jeszcze 0.9.W każdym razie dzisiaj toszkę pośmigam i zobaczę czy będzie ok. [ Dodano: Pią 26 Gru, 2008 23:05 ] no i wracając do tematu- po wymianie korka na nowy ,efekt jest taki iż teraz chyba strzeliła chłodnica i cieknie płyn.Jak przewód stwardnieje korek puści ciśnienie z płynem a z chłodnicy na dole paruje i powoli ubywa płynu, a przewód dolny chłodnyTeraz to wymienie chłodnicę ale jak założę to czy nowa jebn. [ Dodano: Pią 26 Gru, 2008 23:09 ] no i wracając do tematu- po wymianie korka na nowy ,efekt jest taki iż teraz chyba strzeliła chłodnica i cieknie płyn.Jak przewód stwardnieje korek puści ciśnienie z płynem a z chłodnicy na dole paruje i powoli ubywa płynu, a przewód dolny chłodnyTeraz to wymienie chłodnicę ale jak założę to czy nowa jebn.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.