Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] jak jezdzic Dieslem?


Guest krzysno
 Share

Recommended Posts

Guest krzysno

Jak już się chwaliłem, kupilem żonie N16 2.2Di

 

i tu moje pytanie- jak jeździ się dieslem- to mój pierwszy, nigdy dieslami nie jeździłem

chodzi mi głownie o to na jakich obrotach

czytałem rożne porady ale nic konkretnego

może ma ktoś wykres z hamowni?

Link to comment
Share on other sites

może ma ktoś wykres z hamowni?

Są w dziale Nissan Power Team.

 

Na zimnym staram się nie przekraczać 2000obr i delikatnie z gazem. Podczas jazdy okolice 1700-2000.

Link to comment
Share on other sites

Jak już się chwaliłem, kupilem żonie N16 2.2Di

 

i tu moje pytanie- jak jeździ się dieslem- to mój pierwszy, nigdy dieslami nie jeździłem

chodzi mi głownie o to na jakich obrotach

czytałem rożne porady ale nic konkretnego

może ma ktoś wykres z hamowni?

Moja rada jest prosta tak jak dotychczas jeździłeś benzyną ,a rutyna przyjdzie sama ,jedyna różnica to ta że nie przekręcasz kluczyk i zapalasz,w dieslu po przekręceniu kluczyka czekasz do momentu kiedy zgaśnie kontrolka świec i dopiero zapalasz ...pzdr
Link to comment
Share on other sites

Guest kroliqster

i pamietaj o czestej wymianie oleju !! diesel nie lubi jjezdzic na smole ja wymieniam co jakies 5 albo 6 tys i mam juz zrobione 420 k na tym silniku bez zadnej ingerencji zero napraw wszystko idelanie chodzi :)

Link to comment
Share on other sites

krzysno, jak każdy klepak, obroty lubi niższe. Sensowne wartości przyśpieszeń to coś w zakresie 1500-2500~3000 obrotów. Zresztą, po prostu słychać na jakich obrotach trzeba jeździć. Moja żona jak wsiada do diesla (a na co dzień jeździ benzyną), to nie ma problemów, więc nie jest to trudne. Ważniejsze wg mnie jest to, żeby nie forsować zimnej turbiny, albo się chwilkę potoczyć najpierw, albo po prostu niech pochodzi minutkę przed ruszeniem. Druga sprawa, to po jeździe (a szczególnie po ostrzejszej) dać mu minutę na schłodzenie turbiny przed wyłączeniem silnika. No i to co kolega napisał wyżej o oleju, to święta prawda, pilnować, pilnować.... Zyczę przyjemnych wrażeń z użytkowania klepaka :)

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysno
Podczas jazdy okolice 1700-2000.

 

hm, czy to nie za niskie obroty? on dopiero od okolo 2200 zaczyna jechac

 

ja wymieniam co jakies 5 albo 6 tys

 

powaznie? z tego co widzialem w instrukcji to co 15, wiec myslalem ze co 10 bedzie ok.

Link to comment
Share on other sites

hm, czy to nie za niskie obroty? on dopiero od okolo 2200 zaczyna jechac

idzie z niższych nawet, ale delikatnie z gazem, do spokojnej jazdy to takie obroty są ok, przy wyprzedzaniu faktycznie warto mieć lekko ponad 2tys. obr.

 

Co do oleju, to ja zmieniam co 10tys. km.

Link to comment
Share on other sites

Guest sleepyhead

Witam,

 

Tak jak piszą koledzy powyżej do szybkiej jazdy trzeba trzymać obroty powyżej 2000, ale jeśli masz w planach spokojnie jechać to można jechać na 5. biegu 60-70km/h. Ważne, żeby wtedy nie deptać mocno gazu, tylko delikatnie (jazda ze stałą prędkością). Ja po mieście jeźdzę spokojnie do 100km/k i nie potrzebuje przekraczać do tego 2000 obr. Ale każdy dobiera sobie styl jazdy pod siebie :D

Co do samej turbiny to w zależności od odbciążenia może się już właczać po 1500obr, trzeba sobie to wyczóć. Nie zawsze wciśnięcie gazu do pdłogi daje nalepszy efekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest wert1983

i pamiętaj o turbinie!!! jak podjedziasz na parking nie gaś go odrazu. poczekaj chwile niech popracuje na wolnych obrotach. pozdro :one:

Link to comment
Share on other sites

Guest porcupine
i pamiętaj o turbinie!!! jak podjedziasz na parking nie gaś go odrazu. poczekaj chwile niech popracuje na wolnych obrotach. pozdro

 

Słuszna uwaga, radzę tego pilnować ;) A jeżeli chodzi o obroty to najefektywniej i najoszczędniej jeździ się w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. W moim dci jest to 2400 obr/min, więc był by to przedział około 2100-2700. Oczywiście na zimnym silniku nie nie przekraczam 2000 :) Olej wymieniam co 20kkm, za dużo by mnie to kosztowało gdybym miał wymieniać częściej.

Link to comment
Share on other sites

Pamietaj zeby obroty nie spadaly ponizej 1500 rpm. No i jezeli chcesz miec cos pod noga to trzeba sie trzymac minimum 2000 rpm, bo od tych obrotow silnik sie zbiera. Jak jade na maksa to bieg zmieniam dopiero przy 4000 rpm.

W instrukcji wymiana oleju jest co 20000 km, ale czy warto wymieniac czesciej to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

W instrukcji wymiana oleju jest co 20000 km, ale czy warto wymieniac czesciej to nie wiem.

Zerknij sobie co piszą nt. ciężkich warunków (jazda w mieście itd.) wymiana co 7500km (ja zmieniam co 10tys.km Shell Helix Diesel Plus 10W40 - nie bierze nic a nic)

Jak jade na maksa to bieg zmieniam dopiero przy 4000 rpm.

Dobrze, przynajmniej nie jest zamulona :D Byle na dobrze rozgrzanym silniku

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...