Guest Konstruktor Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Witam, Pozwoliłęm sobie założyć ten temat iż tamten temat " Żarówki ksenonowe w N16 FL" jest o almerze po FL. A mi chodzi o almere z 2000r. a mianowicie czy ktoś zakłądał w niej ksenony?? Jakie jak sie prezentuje i czy założenie polega na tym samym co na wkręceniu zwykłych żarówek:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 skoro widziałeś poprzedni temat to masz tam odpowiedź na to jak wygląda taki zestaw więc nie rozumiem Twojego pytania. "zwykłych żarówek" się nie wkręca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Konstruktor Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Chodziło mi jak wygląda Almera N16 z przed FL z takim zestawem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Rożnie wygląda zależy jaką ktoś barwę żarników użył Dla porównania z Seatem Leonem bo innej fotki nie mam. W obu przypadkach żarniki 6000K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frezeer Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 w porownaniu z almerka leon wyglada jak chinska tandeta ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krunch Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Strasznie irytujace jest, jak ktos do nieprzystosowanych reflektorow zaklada mocne zarowki ksenonowe. Almerki sprzed FL nie posiadaja soczewkowych reflektorow, co skutkuje pieknym efektem oslepiania wszystkich na drodze. Zastanowcie sie dobrze, zanim narazicie kogos innego na niebezpieczenstwo - bo czasem jak ktos taki nadjezdza z naprzeciwka, albo jedzie za nami to az galki oczne chce wypalic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 trochę przesadzasz, skoro ktoś Cię oślepia to znaczy że ma źle reflektory ustawione a nie dlatego że ma jaśniejsze źródło światła. skoro oślepia Cię na xenonach to na halogemach było by tak samo. w Angli np. jest dozwolone zakładanie takich świateł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Krunch męczyłem sie 3h w dwóch autach, by poprawnie ustawić światło by nikogo nie raziło.. Widziałem nie raz na soczewkach ktoś jeździł i oślepiał mnie tak, ze ledwo co widziałem.. Nie ma na to żadnej reguły jeśli się nie ma autmatycznego poziomowania z czujnikami na wahaczach.. Do tego miej brudne reflektory a nawet soczewki Ci nie pomogą.. swiatło wteyd bardzo razi.. Ja na wiosnę będę zakładał spryskiwacze od VW, automatycznie wysuwane ze zderzaka, z zaślepkami efekt chcę uzyskac jak oryginalnie w skodzie... poza tym zobacz jak razi światło w reflektorach, które mają centkowane, czy nei wiem jak to zazwać klosze.. Te wszystkie merce stare itp .. światło w ogole im nie swieci z tych xenonow.. a cale swiatlo robi sie w wielką rażącą kolke, bo nei potrafi wyjsc na zewnątrz.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 automatyczne poziomowanie to nic innego jak i zwykła ręczna regulacja wysokości położenia światła. to nie działa dynamicznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krunch Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Jeżeli ktoś dba o poprawne ustawienie świateł to ok, jednak wiele osób o tym zapomina. Większość osób zakłada ksenony dlatego, że dają więcej światła. Oznacza to też, że będą bardziej oślepiały prawda? Możliwe, że trochę przesadzam. Niestety parę razy mi się już zdarzyło, że przez taki tuning przez dobry ułamek sekundy nie widziałem zupełnie drogi. Przy zwykłych żarówkach człowiek mruży oczy, ale jest w stanie kontrolować drogę - ksenony świecące prosto "w pysk" odbierają tę jakże cenną możliwość Różnica między soczewkami, a zwykłymi reflektorami jest taka, że w zwykłych reflektorach światło odbija się od odbłyśnik. Przez to nawet dobrze wyregulowane ksenony mogą denerwować (może nie oślepiać, ale jak ktoś taki jedzie dłuższy czas za tobą, to na pewno to męczy). Wiem, że nikogo od zamiaru upiększenia swojego auta nie odwiodę (i nie zamierzam ) ale chociaż apeluje, żebyście pomyśleli też o innych użytkownikach drogi. Jeśli już założycie te nielegalne ( ) ksenony to pamiętajcie o magicznym pokrętle od regulacji, i o przecieraniu reflektorów szmatką. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Ja już nauczyłem mojego kolege, że reflektory sie przeciera, bo nie jeden mu mrygnął czasem Kiedys tez bylem w sytuacji, ze kolesiowi z naprzeciwkami mrygalem dlugimi, bo swiatla mial ustawione tak wysoko, ze VW T4 wysoko by oslepialo Czy ja wiem, czy to takie upiększenie.. w sumie dużo lepiej mi się jezdzi an ksenonach.. Ostatnio pojezdzilem ojca passatem, to to swiatlo niezbyt.. Ciekawe rozwiazanie widzialkem w nowym volvo .. pewnie w innych autach tez są/będą stsowane same światła diodowe.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Konstruktor Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 A jakie są legalne?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 żadne z typu H1 H7 H4 itp Oryginalne xenony są tylko z żarnikami D2S i D2R i tam pare innych mniej spotykanych.. i są stosowane oryginalnie w reflektorach soczewkowych.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Większość osób zakłada ksenony dlatego, że dają więcej światła. Oznacza to też, że będą bardziej oślepiały prawda Dlaczego mają oślepiać?? Ja jestem zdania, że jeśli ktoś chce sobie założyć ksenonki z allegro- proszę bardzo ale niech po montażu weźmie i je porządnie ustawi!! Wtedy będzie lepiej dla wszystkich- właściciel więcej widzi, inny nie są oślepieni. Sam się zastanawiam nad takim zestawem aczkolwiek nie jestem do tego jakoś jeszcze dobrze przekonany- tym bardziej że mam H4 więc co z "długimi"?? Trochę boję się też np kontroli miśków bo jak mi wykryją że mam założony taki zestaw to raczej będzie kilka stówek mniej w portfelu... no chyba że to jest tak jakbym miał spaloną żarówkę- jeśli dokonam wymiany na miejscu- mandatu nie ma(czyli przy nich włożę normalne żarówki i wyjmę palniki ksenonowe- w moim wypadku dostęp do żarówek jest akurat bajecznie prosty i dobry także tu problemów bym nie miał nawet o ciemku) [ Dodano: Pią 26 Gru, 2008 12:25 ] Więc jak to z tym jest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 h4 to tzw bixeony.. Tak samo ma jeden żarnik który, za pomoca elektromagnesu przestawia sobie metalowa przesłonkę.. Czyli albo masz drogowe, albo mijania Mnie policja jeszcze nigdy nie zatrzymała, czy to w dzien czy w nocy.. A trojmiescie sie ich roi.. No chyba, ze zlapia mnie na radar Ta cala akcja z policja, to zawsze przechodzi w niepamiec 3 dni jest glosno, a pozniej nikt nic nie wie.. Najpierw akcja ze sprawdzaniem ksenonow, a pozniej akcja ze sprawdzaniem legalnosci oprogramowania w palmtopach.. w TV po prostu nie maja juz o czym mowic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Ciekawe rozwiazanie widzialkem w nowym volvo .. pewnie w innych autach tez są/będą stsowane same światła diodowe.. to tylko concept car. w zadnym samochodzie na świecie nie ma jeszcze świateł mijania i drogowych zastąpionych diodami. swoją drogą taki temat już jest i chyba wszystkie wyżej opisane zagadnienia zostały tam poruszone. temat o didach też jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 W sumie przed liftem i po brakuje jedynie sprysków, bo regulacja jest i gładkie szkło reflektora też. Więc należałoby zamontować dodatkowo spryskiwacze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Oczywiście że są, ale czy jest to wymóg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 No i wszystko jasne - to jeśli tak to w grę wchodzi "jedynie" wymiana na lampy po FL i dorobienie spryskiwaczy. Jedno i drugie nie powinno być jakoś specjalnie trudne - jedynie cena... Moim zdaniem Almerka przed FL wygląda o wiele ładniej właśnie ze względu na stary rodzaj reflektorów - a na jasność w nocy nie narzekam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Tak. Lampoy do ksenonow musza byc soczewkowe a który przepis o tym świadczy? http://swiatla.arbiter.pl/galeria/porownania.reflektorow http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Czyli że w N16 przed FL mamy reflektory FreeForm? Dobrze zrozumiałem? I dlatego jak coś to należy zastosować D2R a nie D2S? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majkel. Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 nie.. bo przecież one nie pasuja Nie jest tu powiedziane dokładnie co można wedlug prawa, a co nie.. To są testy które udowadniają, że reflektory zwykłe dają tak samo światło co z optyką.. I nie muszą razić, jeśli się je dobrze ustawi.. i będzie się dbało o czystość szkła.. Czyli jednoznacznie tak jak napisalem wyżej uzywanie h4, czyli w prazkowanych reflektorach mija sie z celem.. i rzeczywiscie oslepiaja innych kierowcow Należy zastosować tylko spryskiwacze.. jest to i wygoda i zwiekszenie bezpieczenstwa dla innych, bo na czystym szkle, swiatlo sie lepiej rozprasza.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 na czystym szkle światło się nie rozprasza, testów nie zamieściłem po to żeby cokolwiek udowadniać tylko tak do poczytania i zgodzenia się z tym bądź nie. a moje pytanie co do przepisów dotyczyło tego co Bombel napisał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theant Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 nie.. bo przecież one nie pasuja "Sie nie znam" i dlatego się pytam o takie rzeczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujany Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 bo reflektor bez soczewki nie ma skupiać światła tylko je rozpraszać, do tego został zaprojektowany. pytam jaki przepis mówi o tym że nie wolno stosować HID do reflektorów bez soczewek a do takich z soczewkami można? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.