Guest Konstruktor Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 Witam, Od jakiegoś czasu rano odpalając silnik działa się takie hece a mianowicie przy przekręceniu kluczyka zamiast chodzić rozrusznik to była cisza tylko taki syk jak by pobór prądu tak ze dwa razy i za trzecim odpalał normalnie. Bywało róznie czasem odpalał normalnie. Dziś zaobserwowałem taką sytuacje że odpalił za drugim razem (czytaj za drugim razem przekręcenia kluczyka) pojeździłęm pojechałęm do sklepu zgasiłem silnik no i się zaczeło gdy chce zapalić silink to coś tam rzęzi rzęzi i po ok 4s odpala. A no i zaobserwowałem dziwna sytuację że jak wyłącze dmuchawe to obroty spadają do ok 600 to chyba nie ejst normalne. Almera N16 2000r. 1.8 benzyna Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 Wygląda to na problem z masą albo z akumulatorem. W pierwszej kolejności sprawdź klemy, oraz doprowadzenie prądu do rozrusznika - gruby kabel idący wprost od + akumulatora. Natomiast spadające obroty to inny problemik, trzeba przeczyścić przepustnicę, a potem najlepiej dobrym testerem "powiedzieć" sterownikowi jakie ma mieć przepustnica nowe ustawienia. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Konstruktor Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 Akumulator niema jeszcze roku a przepustnice wymieniałem w wakacje..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonhart Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 zamiast chodzić rozrusznik to była cisza tylko taki syk jak by pobór prądu tak ze dwa razy i za trzecim odpalał normalnie. U mnie było podobnie - dźwięk załączającej się pompy paliwowej(przynajmniej tak mi się wydaje) a później nic. Jak kilka razy próbowałem to w końcu załapywał, ale później padł na amen. U mnie wcześniej wystąpił jeszcze objaw dźwiękowy - jak odpalałem to jakby coś się nie rozłączało i piszczało/skrzeczało.Skończyło się na tym że musiałem wymienić cały rozrusznik bo padł bendiks i automat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 Akumulator niema jeszcze roku a przepustnice wymieniałem w wakacje..... to zupełnie o niczym nie świadczy. Nowe akumulatory też mogą robić problemy, np często są niedoładowane, mogą mieć zwarcia cel. Trzeba to sprawdzić najlepiej na tzw. bilansie energetycznym. Jest do tego specjalny przyrząd, mierzący ile samochod wytwarza a ile pobiera prądu, dokładność 0,1A. Ale na początek przyjrzyj się dokładnie masom. A przepustnica? Normalnie się brudzi - problem z obrotami. Można ją też ustawić przez np kasowanie pamięci adaptacyjnej i parametru tzw. alfa. Robimy to na codzień masowo. Gdy włączasz wentylator, ECU dostaje informację o obciążeniu elektrycznym i w celu skompensowania dodatkowego obciążenia "podkręca" silniczek krokowy. Gdy go wyłączysz, silniczkowi brakuje zakresu dla obniżenia obrotów i jednoczesnego utrzymania ich w pożądanym zakresie 750-800. Standardowa procedura. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Konstruktor Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 A dzisiaj normalnie odpalił za pierwszym razem i obroty wogóle sie nie ruszały jak wyłączałęm i włączałem dmuchawę więc ja nie wiem....Gdybym pojechał na komputer to by było wszsytko okej pewnie no bo nic się nie dzieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest canto777 Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Witam, Od jakiegoś czasu rano odpalając silnik działa się takie hece a mianowicie przy przekręceniu kluczyka zamiast chodzić rozrusznik to była cisza tylko taki syk jak by pobór prądu tak ze dwa razy i za trzecim odpalał normalnie. Bywało róznie czasem odpalał normalnie. Dziś zaobserwowałem taką sytuacje że odpalił za drugim razem (czytaj za drugim razem przekręcenia kluczyka) pojeździłęm pojechałęm do sklepu zgasiłem silnik no i się zaczeło gdy chce zapalić silink to coś tam rzęzi rzęzi i po ok 4s odpala. A no i zaobserwowałem dziwna sytuację że jak wyłącze dmuchawe to obroty spadają do ok 600 to chyba nie ejst normalne. Almera N16 2000r. 1.8 benzyna Pozdrawiam POLECAM ZAINTERESOWAC SIE ALTERNATOREM A KONKRETNIE TZW "SZCZOTKAMI" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest logis Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Prawdopodobnie tak jak piszą koledzy gubi masę.Odkręcić większość połączeń masowych,wyczyścić ,nasmarować smarem miedziowym i skręcić.Zwłaszcza minus idący z akumulatora na karoserie.Oczywiście wszystkie prace po odłączeniu Akku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaxdamian Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 albo się przewodzik prądowy polizował (raczej wątpię) albo szczotki w rozruszniku się kończą - to prędzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radek_N16 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 może nie być dobrego styku i w zależności jak mu podpasuje tak kręci, albo automat ma już swoje humory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.