Guest wiruwa Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 zaczne od tego te przejzalem wszystkie posty i takiego problemu nie znalazlem Otoz mam taki problem ze na zimnym silniku musze krecic kluczykiem czasem i 15s zeby odpalil przy odpalaniu wychodzi niezla kupa dymu z tlumika oraz wskakuje troche na obroty nastepnie gasnie a tak za 3 razem juz zalapie dodam iz do swiec dochodzi napiecie i odcina je po ok 17sekundach wiec to raczej nie swiece filtr powietrza oraz ropy zostal wymieniony i nadal zadnej poprawy na cieplym silniku odpala odrazu bez zadnego dymienia juz pomysly mi sie skonczyly i niewiem co jeszcze mozna przejzec... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Jakbyś zaznaczył w profilu, że masz diesla to by ułatwiło to sprawę. Dobrze że wspomniałeś o filtrze ropy. Zapewne pada czujnik położenia wału i możesz mieć żle ustawiony rozrząd. Pompa paliwa padła, nastawnik w pompie. zaczołbym od sprawdzenia kostki sterującej pompą, czy dochodzi tam napięcie z czujnika położenia wału. Taki czujnik to coś koło 400zeta a znajduje się pod kołem pasowym podobny temat http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=27561 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wiruwa Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 mogl bym poprosic o jakies zdjecie w ktorym dokladnie miejscu jest ten czujnik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz53 Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Witam To, że napięcie dochodzi do świec to nie wszystko. Odłącz listwę zasilająca swiece i sprawdź rezystancję każdej z nich. Musi być ona bliska 0. Możesz to sprawdzić miernikiem uniwersalnym lub żarówką zasilaną z akumulatora. Jeżeli jedna lub dwie świece są przepalone to możesz mieć kłopoty z zapaleniem zimnego silnika. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wafel Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Ja obstawiam ze dwie swiece zarowe sa walniete, ale to sie okaze czy dobry ze mnie jasnowidz Kolego wiruwa napisz jak będziesz wiedizał co padło. :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Niestety nie posiadan fotek, miał je zamieścić tu jeden kolega ale.... Co do świec to owszem nie zaszkodzi sprawdzić. Mogą być raczej niedogrzane. Jakby były walnięte to by nie palił na te gary, a silnik pragnołby opuścić ramę Co do nastawnika to miałbyś zapalony check engine i kod P1206 Mogą też lać wtryski i stąd ta chmura. Ja mam wtryski po regulacji i z rana też mi puszcza dyma pomio szybkiego rozruchu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mas444 Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 A Ja Wam powiem, że skoro odpala na ciepłym bez problemu to nie jest to wina pompy, ani czujników itp. Moim zdaniem zapowietrza Ci się układ paliwowy i ON cofa się do baku. Żeby napompować układ i samoczynnie odpowietrzyć trzeba długo kręcić rozrusznikiem. Posprawdzaj przewody paliwowe w okolicach pompy i filtru. Przed uruchomieniem zimnego silnika spróbuj napompować ręczną pompką na filtrze. Świece oczywiście także do sprawdzenia, ale po wykręceniu z silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gusta Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Sprawdzenie świec w takim przypadku to podstawa /jeśli zrobisz sam to nic nie kosztuje - i to cieszy ;)/ Mój kumpel miał coś takiego w fordzie. Po wymianie "jak ręką odjął". Co do zapowietrzania się układu paliwowego - to jest kolejna rzecz, którą należy sprawdzić "w pierwszej kolejności". Tak jak pisał przedmówca należy przed uruchomieniem silnika dopompować pompką ręczną - jeśli się da to źle /układ jest zapowietrzony/. W przypadku niezapowietrzonego układu pompki ręcznej nie powinno dać się praktycznie nacisnąć. Objaw, z którym spotkałem się gdy był nieszczelny układ paliwowy w Golfie /konkretnie luźny zacisk na przewodzie paliwowym/ to szarpanie silnika po paru kilometrach oraz sporadyczne, prawie niedostrzegalne bąbelki w przewodzie. Dlatego myślę, że w tym przypadku to nie to. Ale sprawdzić trzeba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wiruwa Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 dzieki jutro zaczne od zdemontowania swiec i sprawdzaniu czy grzeja puzniej sprawdze ten uklad paliwowy tylko szukalem tej pompki juz wczesniej i niemoglem jej znalesc ona jest gdzies pod filtrem paliwa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Pompka jest przykręcona z góry do filtra paliwa, a znajduje się on za blaszaną obudową przykręconą do ściany grodziowej z lewej strony. Pod filtrem masz plastikową nakrętkę z węrzykiem do odwadniania filtra. Pompka paliwa jest na wierzchu i nic nie trzeba odkręcać do samego pompownia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wiruwa Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 dobra wiec tak pomki nie znalazlem tej co powinna byc na jednym z przewodow do pompowania recznie ale wina raczej nie lezy po stronie ukladu paliwowego lecz po stronie swiec poniewaz dzis rano byl mroz -7 i grzalem swiece z 5 razy i odpalil niemal na dotyk a gdy sprawdzam omnomierzem dawalem czerwony kabelek na plus i czarny na swiece oczywiscie po wykreceniu listwy ze swiec i nic mi nie pokazalo czyzbym cos zle robil? multimetr ustawilem na Ω 2000K i zmniejszalem i nic zadnych wynikow posiadam taki multimetr jak w ponizszym linku http://roter.com.pl/index/download/miernik_dt830b_m_.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emeryt03 Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Rany Boskie! jak mozna nie znaleźć pompki po tym co napisał and_pec. Sorry moderatory, ale nie mogłem zdierżyć!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 emeryt pewnie dlatego że nie napisałem że trzeba najpierw otworzyć maskę :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mas444 Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Miernik trzeba ustawić na 200 OHM. Ale patrząc na ten miernik możesz nie zobaczyć za wiele. Świeca ma mniej niz 1 ohm. Wykręć świace i każdą na krótko pod akumulator. Powinny się rozgrzać do białości w kilka sek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wiruwa Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 wiem dobrze gdzie sie znajduje filtr i polpa paliwa ale niemoge znalesc tej pompki co sie recznie pompuje swiece sprawdze juz jutro bo zaraz lece do roboty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emeryt03 Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 wiruwa nie da się jaśniej niż and_pec Ci napisał, wyjaśnić gdzie jest ręczna pompka paliwa. "jest przykręcona z góry do filtra paliwa". Spróbuj pobrać instrukcję do Primery z Ważnych tematów. Tam są rysunki otwartej komory silnika z opisem. Na str 139 jest CD2.0T. Zobacz na filtr paliwa, jest na nim taki okrągły "guzik".To jest właśnie pompka! Potem to samo zrób "na żywo" i próbuj pompować. Jak się da, to zapowietrzony, jak twardy "jak koci ogon", to układ szczelny i bez powietrza! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Tu masz pompkę - w kółeczku zaznaczona strzałką - poprostu naciskaj na to czarne kółko tak jak pisali przedmówcy. Jak jest twardo to OK jak miękko to pompuj do oporu!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wiruwa Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 a ok hehe kurcze w poprzednim samochodzie mialem pompke przewodzie idacego do filtra paliwa dzieki wielkie dam znac jutro co i jak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 pompki co sie recznie pompuje swiece Oj raczej ich nie napompujesz Myślę ze Jurgenik wytłumaczył naocznie więc już dajmy spokój tej pompce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wiruwa Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 pompka twarda jak skala znaczy z tym niema problemu jutro zabiore sie za wykrecenie swiec i podlacznie ich kazda po kolei do kablem do + akumulatora i dam znac co i jak mam nadzieje ze to w tym problem jednak niejestem do konca pewien bo swiece wymienialem 3 miesiace temu ale zawsze warto sprawdzic nic niekosztuje [ Dodano: Wto 30 Gru, 2008 12:13 ] dobra swiece sprawdzone wszystkie maja 3 maja 0,5 oma a jedna 0,6 wiec sa dobre podpinalem je ten do akumulatora grzeja wszystkie bez probemu przed wkreceniem przeczyscilem je ale wadpie zeby to przez sadze bylo ale dziwi mnie jedna zecz poniewaz na swiecach mam napisane "PN-136 24V 7H" czy nie powinno byc 11v????? samochod kupilem 2 miesiace temu goscio mowil ze wymienial swiece zaraz przed sprzedaza mi samochodu mowil ze odpalal dobrze na zimnym silniku tylko ze samochod stal caly czas w garazu na dodatek cieplym garazu wiec temu byc moze z odpalaniem problemow niemial [ Dodano: Wto 30 Gru, 2008 12:15 ] akumulator wymienilem miesiac temu rozrusznik tez kreci silnikiem pompka paliwa jest twarda wiec niewiem moze jednak te swiece jakies kijowe? [ Dodano: Wto 30 Gru, 2008 12:58 ] :/ [ Dodano: Wto 30 Gru, 2008 19:52 ] nio chyba juz mnie opusciliscie :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz53 Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Witam Koniecznie sprawdź parametry katalogowe tych świec. 24 V pachnie tym, że są przewidziane na napięcie 24V i tym samym grzeją dwa razy słabiej. Skoro po 5 grzaniach zapalił Ci na dotyk to jest ewidentny dowód. Jak nie było zimno to wystarczały a teraz nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wiruwa Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 no wyglada na to ze swiece sa do wymiany normalnie powinny siedziec 11V [ Dodano: Sro 31 Gru, 2008 12:44 ] sluchajcie mieszkam w Belgii bylem w 3 sklepach zaspiewali mi 45 euro za jedna swiece w polsce chyba troszke taniej? znacie moze jakis sklep internetowy z dobrymi swiecami np champion lub ngk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz53 Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 http://www.allegro.pl/search.php?string=%C...1&country=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 allegro nie wysyła racze do UE Prędzej poszukaj aukcji na eBay albo Marktplatz czy jakoś tak. Wiem że jest to w Holandii, to i Belgii pewnie też. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzewi Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 miałem ostatnio to samo okazało się że listwie łączącej świece żarowe poluzowała się ńakrętka i przy odpalaniu po 5 lub 6 łapał styk od drgań od silnika na rozruszniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.