Gość lukan2 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Witam, kupiłem niedawno Micrę 1.5 D z 1999r i nie wiem jak i gdzie znaleźć instrukcje wymiany płynu chłodzącego i rozrządu. Czy ogrzewanie i wentylacja kabiny różnią się od tych z benzyniaka? Proszę kogoś kto jeździ takim autem o wskazówki bo mało jest na forum informacji na temat diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siinski Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Ogrzewanie i wentylacja kabiny nie różnią się od benzyniaków,są rdzennie nissanowskie.Natomiast cały zespół napędowy czyli silnik i skrzynia to już zakupione od francuzów dzieło koncernu PSA czyli Peugeota i Citroena.Sam silnik nosi oznaczenie TUD5 i jest silnikiem diesla z tradycyjną komorą wirową bez doładowania.Poza immobilizerem nie posiada żadnej elektroniki sterującej i jak mówią mechanicy jest jednostką nie do zajechania pod warunkiem że jej nie przegrzejesz i wymieniasz terminowo rozrząd.Rozrząd jest napędzany za pośrednictwem paska którego pierwszą wymianę producent przewidział na 90 tyś km a potem co 60 tyś km.Kiedy ponad trzy lata temu kupiłem żonce Micrę 1.5d pytałem o interwały rozrządu w salonach Nissana,Peugeota ( silnik był w 106-tce) i Citroena ( silnik z Saxo ) i w każdym z nich twierdzono coś innego.Sam rozrząd to rolka prowadząca,napinacz,pasek i pompa wody którą warto wymienić gdy autko ma przebieg ( prawdziwy ) ponad 150 tyś km ( druga wymiana rozrządu ) Jeżeli chodzi o polecane materiały to paski contitech lub Gates,rolka,napinacz i pompa wody firm SKF lub INA.Sama wymiana nie jest specjalnie trudna ,pompę wtryskową blokujesz dwoma śrubami wkręcając je poprzez jej koło zębate w blok,jedną śrubą blokujesz koło rozrządu też wkręcając ją poprzez otwór w kole w blok głowicy ,wał blokujesz wkładając śrubę w otwór przy kole zamachowym.Jeżeli masz wszystko dobrze zablokowane znak na kole rozrządu powinieneś mieć w jednej linii ze znakiem na kole wału patrząc od góry.Trochę problemów sprawia zdjęcie plastikowych osłon rozrządu zwłaszcza tej dolnej bowiem mocowane są na kilka śrub a miejsca aby do nich dojść jest tam mało.Podsumowując upierdliwe ale do zrobienia.Na pewno dużo łatwiejsze niż wymiana łańcuchów w benzynowych micrach.Aby łatwiej było ustawić koła na znakach dobrze jest wykręcić świece żarowe przy okazji je sprawdzisz czy wszystkie palą.Nie zapomnij też po założeniu nowego paska i zdjęciu blokad przekręcić z dwa trzy razy całym rozrządem aby sprawdzić czy tłoki nie stykają się z zaworami.Przekręcasz oczywiście tylko zgodnie z ruchem wskazówek zegara.Po kilkakrotnym obróceniu wałem sprawdź czy znaki na kole rozrządu i wału są ponownie w linii i jeżeli są to próbnie go odpal.Jeżeli odpali bez problemu to możesz zacząć skręcać całość do kupy.A co do wymiany płynu to ściągasz dolny wąż z chłodnicy wylewając stary płyn po czym zakładasz wąż z powrotem na krociec,zaciskasz opaskę i poprzez zbiorniczek wyrównawczy wlewasz świeży płyn.Ważne aby w tym czasie ogrzewanie kabiny mieć ustawione na maxa aby płyn zleciał też z nagrzewnicy.Po nalaniu nowego płynu jedziesz się przejechać aby go nagrzać i po powrocie sprawdzasz czy nie cieknie spod węża który zdejmowałeś.Delikatnie aby się nie poparzyć odkręcasz na pracującym silniku korek zbiorniczka wyrównawczego i jeżeli poziom płynu w czasie jazdy się obniżył dolewasz go aby był pomiędzy znakami min i max jakie masz na ściankach zbiorniczka. Pozdrawiam i powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukan2 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Dziękuję za obszerne i dokładne wskazówki, na pewno się przydadzą. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.