Gawa Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 W primerze P11 2.0 TD drży mi kierownica na postoju i przenoszą sie te drgania na deske . Doszedłem że mam luzy w kolumnie. Wie może ktoś jak ułożyskowana jest kolumna kierownicza i czy da sie coś z tym zrobić ? Pozdrawiam i dziękuje za każdą podpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest serwis Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 1 łożysko kulkowe na górze kolumny, tuż pod kierownicą, niżej, nad pedałami prawdopodobnie jak w większości japończyków łożysko ślizgowe. To właśnie na nim chyba zawsze po jakimś przebiegu robi się promieniowy luzik. Spytaj w ASO, czy jest dostępna tulejka kolumny - czyli to łożysko. Jeżeli nie, to stara sprawdzona i skuteczna metoda, ale wymagająca pogimnastykowania się jest taka: z puszki po piwie wycinasz wąskie, ok 3-6mm paseczki kilkucentymetrowe. Kładziesz się pod kolumną i powoli, skutecznie wsuwasz, wciskasz je między wałek a ślizg, kasując luz. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Gawa jak się nie mylę już gdzieś o to pytałeś. Sciągnij sobie manuala albo podręcznik HAYNES z przyklejonych na stronie głównej primery http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...amp;view=newest Jak nastawnik czyściłeś to i z tym dasz sobie radę pozdro P,S, Poduszki silnika na pewno dobre ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 Problem z kierownicą rozwiązany. Na górze opod kołem kierownicy jest łożysko kulkowe a na dole igiełkowe i na tym dolnym skasowałem luz co jest bardzo proste ale oczywiście trzeba kolumne wymontować z samochodu. Jak by co to prosze pytać o szczegóły. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest artur14/ Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 napisz coś więcej jak to zrobiłeś bo mam to samo i też bym pokombinował Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted January 15, 2009 Author Share Posted January 15, 2009 Tak więc jak ktoś nie demontował jeszcze kolumny to niech skorzysta z podręcznika HYNES . 1. Wymontować wałek z kolumny...(Seger, podkładka i oryng u góry) 2.Rozpołowić kolumne na połowe... wysunąć jedną część z drugiej z tym że trzeba zaznaczyć dokąd była wsunięta wewnetrzna część. 3. Wyprasować dolne łożysko od strony dolnej(nóg) , 4. Wyjąć z gumowej obudowy, koszyczek z igiełkami i wyjąć bieżnię łożyska która ma postać paska blachy. 5. Aby skasować luz należy wyciąć odpowiedni pasek może być z puszki po piwie i należy umieścić go pod bieżnią łożyska co spowoduje zmniejszenie średnicy łożyska. Pamietać trzeba o tym żeby łożysko wprasowywać i wyprasowywać od strony dolnej (nóg) i umieścić go na tej samej głebokości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.