Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PRIMERA P11.144


Gość malard
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pytam o 1,6 ponieważ taki mam do kupna a co do diesla - słyszałem że mają spory apetyt na paliwo a ja troszke kilometrów robię i jeszcze troszkętaniej wychodzi na gazie.

Witam.

Mam właśnie taki (GA16DE) od połowy lutego i przejechałem ok.2000 km, więc mogę powiedzieć tak, że autko jest superek. Przesiadłem się z R19 z silnikiem teoretycznie słabszym bo miał 80KM, ale generalnie auto mniejsze, lżejsze i powiem tyle że był zrywniejszy. Tak wspomniałem, ale to poza tematem. Wracając do tematu to chciałem wspomnieć o spalaniu. Oczywiście teraz odezwą się głosy "jak ja jeżdże? itp.", ale takie są fakty. Może nie jeżdżę jak rajdówką, ale w zupełności wystarczy. Podam Wam same liczby: 705,5 km do momentu zapalenia się kontrolki rezerwy i podjechałem na stację, weszło 52,02 litra benzyny. Wspomniany dystans został zrobiony dokładnie w stosunku 50/50 (trasa/miasto). Zaraz po kupnie też sprawdzałem ile pali więc wyszło troszki więcej bo ok. 9,5 litra, ale wtedy była jeszcze zima.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam kolege z GÓR- daj namiary na siebie to wpadnę kiedys na kawę- często jestem tam na wypoczynku- a tak wracając do tematu - moja P11.144 ma od stycznia założóny gaz na wtrysk i jest na razie ok- nie mam problemów- faktycznie ma spadek mocy - ale coś za coś- i tak przy okazji to mało jest dróg w Polsce gdzie można poszaleć- gaz jest zwykły bo kolektor jest metalowy i założone ma sondę OBD2 - na razie pali mało i nie narzekam.-pozrd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz diesla, to lepiej wziąć te TOLEDO. 1,9 TDi to rewelacyjny silnik - identyczny jak w VW i Skodzie. W trasie przy 120140 /h spali ok 4,5 a w miescie ok 6. Gdy wstawiam Primerke na serwis to jezdze własnie Octavią 1,9 TDi i się wkurzam że ten samochód zap#$#@, a moja P11.114 1,8 się bardzo ociąga. Pociesza mnie fakt że u mnie jest ciszej i wygodniej. P11.114 jest super wyciszona, zamykasz okna i włączasz klimatronic... nie słyszysz hałasu z zewnątrz. Silnik 1.8 jest cichy jeżeli nie depcze się mocno w pedał gazu. I jest oszczędny... w trasie ok 7/100. Gaz założyłem dosc drogo 4000,- na wtryskach BIGAS... ponieważ są 2 sondy. Spala nie wiele więcej niż na benzynie i moc jest zbliżona... więc ok. Ten slinik lepiej sprawdza się w Almerze. Jeżeli zdecydujesz się na Primerke to nie bież sedana, chyba że na taryfe. Kufer jest duży, ale trudno tam coś włożyc - mały otwór załadunku. Siedzenia się ładnie składają, ale dziure między kabiną a bagażnikiem zaprojektował jakiś kretyn... jest za wąska o klika cm. Podsumowując P11.114 jest dość trwała, ale daleko jej do prawdziwych japońców.

 

P11.114 1,8 LPG 2000r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Jaką instalację gazową można założyć ( doszły mnie słuchy że były tam montowane dwa rodzaje silników 1,6 i właśnie w ten drugi motor nie daje sie przystosować do gazu) ???

1.6 to byl tylko jeden rodzaj. Natomiast 1.8 ma zmienne fazy rzrzadzu i tu podcisnieiowa instalacja LPG jest raczej pomylka. W tym przypadku tylko instalacja wtryskowa spelnia swoje zadanie.

GA16DE 73kW (99KM) @ 6000 (1996-99)

GA16DE 74kW (100KM) @ 6000 (1999-01)

 

Witam.

I tutaj się nie zgodzę. Jest jeszcze jeden rodzaj silnika 1,6 a mianowicie

QG16DE 78kW (106KM).

Montowany w Primkach od 09.2000 - 2002 do końca produkcji P11 144.

Z tego co się orientuję to do P12 jest juz montowany motor 1,6 o mocy 109KM

Kurcze zapomniałem dopisać skąd te info, a mianowicie proszę link:

http://www.autocentrum.pl/nissanclub/modele/p11_144.html oraz bardziej szczegółowe dane są podane w Autodacie 2004 (na ten przykład).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie QG 18 - syf, kiła, mogiła - w telegraficznym skrócie;) A serio - jak toto wchodziło, przedstawiane było przez nissana, jako rewolucyjna jednostka napędowa łącząca dynamikę motoru 2.0 z ekonomiką 1.6, okazało się dokładnie na odwrót - jeździ jak 1.6 pali jak 2.0, do tego jest najbardziej usterkową jednostką z 3 w/w. Poza tym obiektywnie rzecz ujmując - "rewolucyjność" QG - czyli zmienne fazy rozrządu - ma kilkadziesiąt lat, a honda z powodzeniem je stosuje seryjnie od najmarniej 15 lat (v-tec), zaś do VVT-i toyoty w ogóle nie ma co porównywać. Ponadto 116 KM z silnika 1.8 jest po prostu żenujące...

 

Jak korzystam z takiego silniczka.Nie wiem co jest w nim zlego.Jak dla mnie nie przyspiesza wcale jak 1.6.A co do koni z silnika nie jest ich duzo,ale jakos sobie radzą :) :arrow: QG 18 rulezzz :grin: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość cornholio78

GA16DE to stary dobry silnik montowany np w p10, n15, p11 i jakoś do końca 2000 roku w p11.144. Moc maksymalna 90-99 koni.

Natomiast QG16DE to silnik z tej samej rodziny co QG18DE (chyba najbardziej kontrowersyjny silnik ostatnich lat) , bardzo nowoczesna konstrukcja (co moze być wadą jełsi auto jest wysłużone), spelniająca surowe normy emisji spalin, moc maksymalna 106 koni ale za to wyższy moment obrotowy i nieco bardziej płaska charakterystyka mocy niż w GA16DE. Czyli więcej mocy i płyniejsza jazda przy niskich i średnich obrotach. Zastosowano w nim zmienne fazy rozrządu żeby to wszystko uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

wg mnie różnica jest widoczna na zewnątrz:

starszy silnik: jedna cewka zapłonowa, typowa kopułka zapłonu z przewodami do świec - klasyczny wygląd silnika

 

nowszy model: zapłon tranzystorowy, brak typowych przewodów zapłonowych, po jednej cewce powtykane bezpośrednio na każda ze świec.

 

Zresztą możesz sprawdzić też wg numeru VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi sie znaleść primerę 99r rejestracja 2000r, motor 1,6 z gazem II generacji, przebieg 87000 km, pierwszy własciciel, salon, pełna opcja - koleś chce za nia 29000zł -- co o tym sądzicie??

 

Ja taka primerę z 2001r w sierpniu kupiłem za 24 000zł gość dorzucił jeszcze nowy kpl zimówek z felgami. Oczywiście w bardzo dobrym stanie i bez wizyt u blacharza- fakt sporo szukałem ale znalazłem. Podobnie jak ty sporo jeżdzę ( 60 000km/rocznie) Przerzuciłem się z Renault Safrane 2.2 Nie powiem żeby było łatwo ale po 25000km nabieram przekonania do tego auta, no może demon prędkości to on nie jest ze zwijaniem asfaltu pod światłami też będziesz miał problem, ale jedno co jest bardzo ważne ten samochód nie staje na środku trasy, a to przy dużych przebiegach ma najistotniejsze znaczenie.

Co do spalania to prawde mówiąc nie wiem ( paliwo sponsorowane przez firmę) według moich obliczeń średnio wychodzi jakieś 7-8l. Fajne wygodne auto, które spokojnie można polecić . Jeszcze jedno zwróć uwagę na wersję nadwozia w sedanie będziesz miał problem z zapakowaniem 21'telewizora do bagażnika (sprawdzałem mój się nie mieścił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...